En dag ej hemma.

Återigen har jag blivit beordrad av en viss Rodolfo Alvarez att uppdatera min blogg. Tänkte börja med att berätta om den oerhört spännande gårdagen.

Igår kl 13 kom jag till Lindängen för att fortsätta fixa i andaktsrummet. Vi målade ett andra lager vit grundfärg. Idag hjälpte även Daniel till, troligtvis för att inte känna sig helt onödig, eller så hade han väl blivit lite extra mobbad hemma. Johanna var också där, så äntligen hade vi ngn att mobba igen! Vårt eget lilla mobboffer. Vad skulle vi göra utan henne (= vem skulle vi mobba om inte hon var där)?
När vi hade målat lagom mkt satte vi oss och fikade. Det var ett tag sen man åt Ullas bullar, så jag tog två. Hon är ju så bäst på att baka. Eller som Rebecca uttryckte det: "Ulla är både smart... och så kan hon baka!" Det säger mkt det!
Frans och Sara hittade väldigt spännande tidningar att läsa i. Sara lekte tom högläsning, vilket var väldigt trevligt. Frans tittade mest på BH:ar.^^ När Sara läste ngt om "Kan man känna sig sexig fast man har storlek 52?" tittade Joel på sina fötter och muttrade "Jag har storlek 46!" Jag tyckte att det var lite klockrent.
Sen satt vi kvar lite och lekte halvt döda. Johanna var lite jobbig som vanligt och roade sig med att säga "Dum" och slå Daniel med en kudde, varpå han efter ett tag ledsnade och slog till henne. Hon gav inte upp, dum som hon är, utan fortsatte att säga "dum". Vi mobbade henne för att hon inte kunde komma på ngt annat att säga. Hon blev helt stilla i ca 3 s och sen sa hon "taskig". Hon är ju bara så dum ibland. =P Sen efter ett tag utbrast hon "Jag är hungrig." Haha. Klockrent! Är hon en Elovsson eller är hon?!

Klockan 17:10 sa jag till Sofie att vi borde gå om vi skulle hinna äta innan vi skulle vidare till KU. Tio minuter senare hade hon slitit sig från Daniel (eller så kanske det var jag som slet lite) och vi begav oss hem till henne och lagade makaroner och köttbullar. Mums. Sen kom Sara och joinade oss i tio minuter innan vi tre cyklade tillsammans till KU. Sofie skulle lätt klara av Åland iaf! Ingen tvekan om det.

KU var ovanligt trevligt måste jag säga, även fast bara ca 25 personer var där (det brukar vara ca 35), men det kan ju bero på lov och så. Jonas Alfhorn taladeom Guds nitälskan, vilket var väldigt givande, iaf för mig. Jonas Alfhorn är verkligen begåvad när det gäller att prata.
Sen var det helt underbar lovsång också. Känndes väldigt levande igårkväll. Och jag var ovanligt glad och mådde great. Mår fortfarande underbart! Lovely!

Följde med Rebecca hem efteråt. Låg och pratade på hennes säng tills jag somnade. Pratade lite om Johan (Thelander) faktiskt. Hon berättade att hans mamma (Alva) hade ringt henne. Johan hade nämligen suttit brevid Rebecca i skolan och tagit hennes hand (hon höll i en svart penna) och ritat på sin näsa.
Alva: Tycker inte du om Johan?
Rebecca: Jooo
Alva: Tycker inte du att han ser bättre ut utan en svart fläck på näsan?
Rebecca: Eh... Jo. Men det var inte jag! Det var han!
Alva: Jaha. Då spelade han mig allt ett litet spratt.

Sen ringde Rebecca och skällde ut Johan. Lovely. Johan är så skum och klockren!

Fick en madrass och sov över hos Rebecca. Försjälvklart väckte hon mig efter att jag sovit i hennes säng i två timmar. Sov till efter elva i morse och sen gjorde vi frukost. Kom på att jag skulle hem och skicka mail till mor min innan hon hann sluta för dagen. Så hejdå Rebecca och hej cykeln, som faktiskt hade överlevt en natt ute i Saltskog. Så nu har jag hunnit duscha och läsa massa uppdaterade bloggar.

Nu ska jag väl fixa lite mat innan det bär av till UG.
Morsning korsning^^

Kommentarer
Postat av: Rodan

Haha, slutet alltså. Haha, vilket mongobarn han är.

Postat av: Josefine

Japp. Synd att man inte har en sån i klassen! Man skulle nog aldrig ha tråkigt!

2007-04-13 @ 17:58:58
Postat av: Andreas

Jodå det skulle man.. han kan vara en riktig jävel ibland..

2007-04-13 @ 19:11:55
Postat av: Dan Da Man

Till mitt försvar: Jag slog inte Johanna mer eller hårdare än hon förtjänade.

2007-04-14 @ 12:41:15
URL: http://telgeotk.blogg.se
Postat av: Josefine

Daniel: Nej, men du hade allt kunnat slå lite från oss andra också. Eller iaf skylla på att det var från oss. Ibalnd är vi så lata att vi inte orkar göra det själva.

Andreas: Snacka inte skit om Johan. Låt mig få ha mina förutfattade meningar om honom, tack! xD

2007-04-15 @ 00:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback