Esteternas skiva

Jag hade ställt klockan 07:30 idag för att jag skulle hinna snooza, hoppa över rättskunskapen och klockan 9:30 göra kemi-provet. Kom på att jag skulle hinna till rättskunskapen också, men jag struntade i både den och kemi-provet. Jag måste nog plugga lite mer på kemin, så jag gör provet med Johan imorgon. Okej, en timme extra fick man då. Skulle kila iväg till svenskan som började 10:55, men så precis när jag skulle gå ringde Emma och sa att det inte var någon svenska. Alltså börjar jag 12:55. Och så hade jag ställt klockan 07:30. Det känns väldigt väldigt dumt. Dock inte typiskt mig. Jag brukar inte anse att jag behöver fem timmar på mig på morgonen. xD

Tänkte ta och berätta lite om gårdagen. Esteternas studentskiva ägde ju rum då på Hamnmagasinet.

Klockan 19 övningskörde jag hem till Sofie för att hämta linnet som jag skulle ha på mig. Sen ringde Roddan och sa att jag skulle kila till stationen, så jag gjorde som han sa. Träffade honom, Becka, Nina och Elin och vi gick och satte oss på bänkarna på bryggan för att Nina och Roddan skulle dricka lite innan vi gick in. Vi andra satt mest och väntade. Sen delade jag och Becka på Roddans ena cider. Jag känner att jag alltid är så snäll mot folk!

Dricka innan
Se bara vilka snälla och skyldiga små flickor, Rebecka och Elin.

Sen tröttnade jag, Elin och Becka på kylan, så vi begav oss mot hamnmagasinet, som just då var helt dött! De hade inte öppnat dansgolvet, så alla satt där halvt ute eller vad man ska säga. Det var en typ inbyggd veranda med värme. Men alla satt ju där och rökte. Vi gick på toa och sen började jag känna hur mina små söta astmalungor började dra ihop sig, så jag och Becka gick ut igen efter att vi bett om stämplar.

Mötte Roddan och Nina som druckit upp allt de haft med sig och som sprang som dårar mot toan på hamnmagasinet. Vi begav oss sedan mot Donken där Nina groggade och gick på toa, typ sju ggr?!

 Nina groggar med Fanta. Jag och Becka drack upp även halva den tillsammans. Vi var ju snälla som inte ville att Nina skulle decka... Typ.

 Nina: "Hmmm" Det stod ju HM på handen efter stämpeln. Roligt roligt.

Sen satt vi och väntade på Linnea och lekta lite med allt vi kunde hitta.

Becka mustasch
Rebecka fixade ny förklädnad: En hemmagjord mustasch.

Roddan ?ron
Det gick inte så bra att göra mustasch av Roddans fluff. Han tog istället pappret till sin uppätna cheesburgare, rullade ihop det och drog in genom det ena örat och ur genom det andra.

Felicia full
Bestämde oss för att sen dra oss tillbaka till hamnmagasinet när även Linnea kommit och även hon hade använt toan på donken. Utanför hamnmagasinet hittade vi en superfull Felicia och en aningen mindra full Jessica.

Träffade massa läskiga esteter, och många av dem var klädda värre än vanligt. Jag och Becka beställde en cider och sen gick vi allihopa och satte oss. Efter ett tag började ett sambaband att spela. Det var ascoolt. Det var då allt röj drog igång, och det var ändå ungeför klockan 21:30.
                                            

Toabes?kare
Linnea och Nina fortsatte att besöka toaletten typ femtio ggr även här. De försöker att göra det på ett coolt sätt, men om de lyckas får du själv avgöra.^^

Jag toa
Jag blev fotad av Roddan när jag är på vär ut från toan.

Becka toa
Då hämnades jag genom att fota Rebecka när hon kom ut från toan. Vet inte riktigt om det spelade Roddan ngn roll, men hon blev lite chockad, och sånt är ju roligt!

Efter att vi stått och hoppat på dansgolvet ett tag skulle jag och Rebecka på toa igen. Denna gång var det typ 7 människor i kö före oss. Fyra stycken gick. de andra tre försökte få ut de som var inne på toan. Vi gick ut ett tag igen och när vi kom tillbaka kanske 5-10 minuter senare stod de kvar och försökte få ut tjejerna. Jag blev orolig att det hade hänt ngt (t.ex. att de kvävts i sina egna spyor?), men Rebecka sa att de var flera inne på toan, så det var nog inget farligt. Vi var iaf så kissnödiga att vi bestämde oss för att gå ut. Vad gör man inte när man är desperat? Mötte ett gäng killar som berättade att det låg en spya på marken. Tur att han sa det, annars hade vi nog inte sett den (usch), så vi hoppade över den. Sen satte vi av mot bron (den lilla där man bara kan gå).
Rebecka: Ska vi springa över bron?
Jag: Ja
Så började vi springa.
Fem steg senare: Måste vi springa?
Rebecka: Nej.
Så började vi gå igen. Det kändes väldigt dumt faktiskt.

Vi uträttade våra ärenden i skogen innan vi återvände. Roddans favvodanslåt Sexyback spelades och vi joinade (förlåt Daniel! Ngt förslag på andra ord?) och hoppade runt till massa härliga danslåtar. Satte oss ett tag igen innan vi fortsatte att hoppa runt. Känns dumt att säga dansa, för jag tror att jag hoppade mer.
Tjejerna
Rebecka, Elin, Nina och jag sitter alla i knät på varandra nästan.
Becka ?lg
Rebecka satt ett tag i mitt knä, och då såg det såhär galet ut.

Klockn var plötsligt 23:30 och alla järnanissar (nästan) skulle ta sista tåget, som gick 23:45. Vad skulle jag göra då, det var 28 min kvar till min buss. Ringde pappa och sa det, han kom och hämtade mig på en gång. Han satt ändå upp vid datorn sa han. Naw. Han sa att jag STANK rök och att det märktes att jag hade druckit. Jag hade ju bara druckit 2½ cider. Undrar då hur jag pratade i söndags! xD

Kommentarer
Postat av: Dan Da Man

Usch, beblanda dig inte med esteter, de äter barn! Jag vet det, de gör det jämt i min skola!

Postat av: Josefine

Jaja. VI klarade oss. Men det kanske var för att vi höll ihop och stack 23:30! xD

2007-04-26 @ 17:29:12
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Rebecka

hahaha sista bilden är bara så klockren!! =)

2007-04-26 @ 20:49:09
URL: http://beckbeck.blogg.se
Postat av: Snottra

Haha! Jag håller med Rebecka xD

2007-04-27 @ 02:12:09
URL: http://snottra.blogg.se
Postat av: Josefine

Japp! Säkert var det ngn bra fotograf också!

2007-04-27 @ 07:13:53
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Sofie

hmm..ni verkar ha en trevlig kväll tack vare toalettbesöken asså.. :P mkt härligt o läsa! lol o du e ju så snygg i mina kläder!! ;D

2007-04-27 @ 17:25:42
Postat av: Josefine

Jo jo, det är klart! Fast jags er bättre ut utan... =P

2007-04-27 @ 17:36:29
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Dan Da Man

Är det någon princip er emellan att aldrig ha på er era egna kläder vi officiella sammankomster eller? Det verkar onekligen så...

2007-04-28 @ 22:44:26
URL: http://telgetok.blogg.se
Postat av: Josefine

Nejdå. Och för att bevisa detta ska jag ha på mig ngt från min egen garderob på tisdag!

2007-04-29 @ 08:53:47
URL: http://japanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback