Fullt upp

Jag är mkt medveten om att jag inte skrivit på ett tag, och Roddan har klagat väldigt mkt. Men det råkar bero på att jag har haft väldigt mkt för mig.

Torsdag:
Efter skolan tog jag tåget till Sthlm med Roddan och mötte Leila och Joel. Vi tramsade runt ett tag innan vi gick och ställde oss i kön till spelningen på Debaser. Magnus Tingsek hade ju kommit till stan, så vi var ju tvugna att uppleva det. I kön kom en alkis och anklagade oss för att vara kommunister. Jomen såhär var det : Vi stod ju faktiskt i kö! Det gör ju bara kommunister. Typ. Försökte gömma oss för den läskiga aa-gubben under Leilas paraply, men jag tror att han såg oss ändå.

Spelningen var helt underbar. Varmt, trångt, svettigt... Och så bra musik så klart. Vad mer kan man begära? Det kändes både personligt och som att han uppskattade oss som var där. Underbart faktiskt.

Tingsek o Timbaktu
Timbuktu sprang också in på scenen = publik goes wild.

Stannade kvar ett tag och försökte lugna ner oss. Typ. Här kommer lite bilder på det:

 Roddan var på partyhumör.

 Joel, Roddan och Leila

 Två stycken fluffisar poserar.

Joel fick slagga hos mig sen. Vi var lagom döda när vi kom hem och sen skulle vi upp supertidigt också. Joel skulle ta 07:22-bussen från mig på morgonen.

Fredag:
Gjorde godis på kemin och planerade kvällen med Becka. Pelle klagade lite och berättade om en klass han haft förut. Han hade dem sista lektionen på fredagar och första på måndagar. Hehe... Förstod inte vad han menade när han sa att vi påminde om dem...

Gick hem efter skolan och gjorde mig redo för att för första gången i mitt liv åka tåg till Järna. Lite halvt scary sådär. Men man måste ju offra sig när fluffet fyller 19. Mötte rätt många trevliga nissar på tåget som också skulle till kalaset. De flesta kände jag igen sen vi var på förfest hos Magie. Riktigt trevliga människor och en väldigt tervlig kväll blev det. Supergod emo-tårta (tysklandstårtan gick inte åt), roligt folk och snygga partyhattar! Välte dock inte fåtöljen den här gången. xD

    
Jag och Rebecka har kul i våra partyhattar

 Sofie och Magie slöar på golvet.
 
 Lägg märke till hur fint Marco (mitt i soffan) poserar...

Klockan tio åkte vi till Södertälje. Några nissar hade glömt sitt ID. Felicia klagade på att hon var kissnödig. Hon berättade att hon hade kissat och rökt en gång mellan vagnarna, och la sedan till: "Kiss och urin. En salig blandning!" Hm, normalt.

Roddan, Affe, Natalia, Ida, Becka och jag gick till Johan och hälsade på. han var sjuk, så han kunde inte följa med. Stod utanför ett tag tills han kom på att han hade låst ut sig. Oerhört klantigt. Så han fick helt enkelt ta och ringa en granne på porttelefonen. Men först råkade hen ringa sig själv. Också ganska klantigt. Sen fick vi komma in ett tag. Vi hade trevligt där ett tag innan Johan skjutsade oss till stationen där vi mötte de andra.

Tåg till Sthlm där Linnea fick tillåtelse av Felicia att börja dricka i Tumba. Kvällens inställning till röda ögon var iaf: "Jag är inte full. Jag har pollen allergi." Great! Sedan åkte vi vidare till Fridhemsplan. Visade sig att stället hade ngn studentskiva, så vi kom inte in. Några av oss drog vidare till Kickis, men det var ju inte ngt toppenställa. Skitmånga skabbiga typer och en gammal gubbe som stod och dansade. Asskumma typer. Hade iaf trevligt med de som var kvar och sen försvann en efter en.

Runt bordet
Sofie, födelsedagsbarnet Roddan, Magie och jag sitter vid ett bord och snackar.

När de stängde drog jag, Sofie, Fluffy och Jonte till Donken och satt där till de stängde klockan fem. Kallt som sjutton var det och massa massa poliser och väktare. Hände ett tag på 7eleven och sedan på centralstation. 05:42 gick första tåget och jag sov som en stock fram till hamn. Sen fick jag gå hem för att min buss inte går så tidigt. Blä!

Somnade 07:15.

Lördag:
Vaknade kl 15 och nästan på en gång (typ 17:15) ringde Johanna och sa att vi måste åka tidigare för att hennes biljett, till Jubileumsfesten (Scouting 100 år) i Blå salen i Stadshuset, var hos pappa i Sthlm. Hann med det tidigare tåget och på väg till stadshuset mötte vi en död råtta. Usch vad äckligt det var! Hittade Joel, Lennart, Haitham och Hannu rätt fort. Gick in och satte oss vid ett bord och väntade på att allt skulle dra igång.

 Johanna, jag och Hannu satt brevid varandra.

 Sen kom Sara och poserade lite med oss.

Sen var det mat, lite spex och jättegod tårta. Efter det gick vi ut och tog frisk luft och sen gick vi in när dansen började. Jag som inte kan dansa stod mest och tittade på och snackade med de andra. Vi hade iaf jättetrevligt. Fick tom skjuts hem från Östertälje station.

Måste passa på att tacka Sofie för att jag fått låna kläder av henne. Allt som jag har på min på bilderna i detta inlägg är hennes. Puss på henne och kram på alla andra!

Kommentarer
Postat av: Dan Da Man

Låter ju som en nice helg...

Postat av: Josefine

Ja, det var det verkligen. Och än är den ju inte över! =)

2007-04-22 @ 15:25:22
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Rodan

Yes, go me och go Tingsek, fast jag är bättre än Tingsek.

2007-04-22 @ 15:41:25
URL: http://rodan.blogg.se
Postat av: Josefine

Haha. Lätt! Fast han blev också lite fisk på slutet! xD

2007-04-22 @ 15:56:18
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: YoL

haha! Awesome!

Tack för allt btw Jossan!

2007-04-22 @ 18:10:46
URL: http://yol.blogg.se/
Postat av: nea

Jag är inte full, jag har pollenallergi~

Nå, nu jag är nästan lite glad att jag inte hängde med till Kickis. Åkte till Gnesta istället, runt halv tre knackade jag på Davids fönster och skulle in xD

2007-04-22 @ 19:44:31
URL: http://www.girlinacan.com/tales
Postat av: Josefine

Nea: I know. Jag har typ också pollenallergi när jag har druckit för mkt!

Joel: Jag vet - jag är bäst!

2007-04-23 @ 03:26:13
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Sofie

naw..ingen fara Josefine..du får låna kläder när du vill..de tror jag du vet.. ;) så länge ja får rota i din garderob ibland?? :P

2007-04-25 @ 19:15:15
Postat av: Sara

Jag vill oxå ha en puss :(

2007-05-04 @ 12:55:19
Postat av: Josefine

Jaja. Puss på Sara också!

2007-05-04 @ 13:07:14
URL: http://japanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback