Kladdkaka hela dagen nästan

Idag när vi kom till lektionen kl 9, den som är 2 h och 15 min, fick vi reda på att vår lärare är i Polen. Och varför har han inte meddelat oss om detta? Vi har ingen aning, men vi är ganska arga på honom. Tror inte att det finns ngn som tycker att han är en bra lärare. Så vad gör man då? Bara 1 h och 15 min kvar till lunchen.

Jag och Rebecka satte oss och spelade gurka, ett enligt mig väldigt roligt kortspel. Jag hann nästan vinna innan vi kom på att vi kunde kila ner på stan och uträtta ett ärende, eller egentligen två. Så vi plockade ihop våra grejer och när vi kom till skåpen hittade vi Johan som var uttråkad, så vi tvingade honom att följa med. Köpte det vi skulle köpa, bl.a. en tårta (kladdkaka) till Emma, eftersom hon fyller nitton idag (grattis!) och sen vandrade vi tillbaka till skolan. Johan klagade över att det var långt att gå, och vi påpekade att det var typiskt invandrare att vara lata. De tar alltid bilen eller bussen när de ska ngnstans. Johan höll faktiskt med.

Åt lunch två ggr och sen kladdkakan som vi hade smugglat in i matsalen. Riktigt trevligt var det, och alla bev riktigt mätta!

Efter att jag haft mitt första nationella prov i svenska b gick jag hem, och strax därefter kom Joel. Han har hjälpt mig så otroligt mkt med mitt projektarbete. Speciellt att dela ut enkäterna. Han har tom frågat läskiga främlingar på el och åkt till Brunnsängskolan. =O Och han ska fortsätta (så varning för enkäter!). Utan honom hade jag inte klarat det. Faktiskt. Han är den som har tvingat mig att arbeta på fast jag varit grinig och ovillig. Idag sammanställde vi det vi har fått in och han ska hjälpa mig att göra diagram. Eller rättare sagt ska han göra dem åt mig. Fattar inte att han orkar!

Strax innan sju stack Joel hem och jag till Emma för att vi skulle ha hemgrupp. Kladdkaka nr 2 idag! Det var ett tag sen för min del som jag var på hemgrupp. Vi hade ett riktigt trevligt och givande samtal tycker jag. Alla som var där fyllde dessutom i min enkät.

Dagens kommentar: "fanva osexigt" sagt av Sabine efter att jag berättat om att vi trängdes fyra pers på min säng.

Kommentarer
Postat av: Rodan

Vad är det för enkät?

Postat av: Josefine

Projektarbete? Du får väl en också ngn dag...

2007-04-17 @ 23:22:22
Postat av: Sofie

haha..vilken lyx me kladdkaka 2 ggr på en dag..hur gick de på nationella förresten??? puss på dig!

2007-04-18 @ 08:39:57
Postat av: Josefine

Det vet väl inte jag... =/

2007-04-18 @ 11:37:11
Postat av: Rebecka

haha.. nästan vann... de blev oavgjort ;)

2007-04-18 @ 18:47:45
URL: http://beckbeck.blogg.se
Postat av: Josefine

Nejdå. Du var ju inkörd!!!

2007-04-18 @ 19:10:00
URL: http://japanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback