Klädshopping hos Sofie

På körkortsteorin idag ringde Rebecca. Det var trevligt. Pratade med henne ända tills jag var tvungen att bromsa. Cyklade nämligen till Sofie direkt efter skolan. Cykla nedför och prata i telefon är svårt att göra samtidigt. Kom hem före henne faktiskt. Gick upp i hennes stökiga rum och väntade i ungefär två minuter. Då hade hon kommit. =)

Jag provade lite av hennes kläder och kom på vad jag ska ha på mig på studentskivan imorgon. Och vad jag ska ha på min egen. Kanon. Känns så bra att utnyttja henne för hennes kläder. Hihi. Men hon får ju sno min också om hon vill. Men jag är faktiskt en höjdare på att sno folks kläder. Se bara Haithams tröja och Robins byxor... Inte så illa som det låter dock. =P

Har även ätit lax idag. WOW. Jag tycker egetnligen inte om fisk, och allra minst lax. På nyårslägret var det en hemsk laxsås som jag fick kväljningar av. Försökte med att hålla för näsan, men då fick jag bara lock för öronen när jag svalde. Men idag var det faktiskt helt okej. Nästan tom gott faktiskt. Det var pesto på. Mums. Jag är riktigt imponerad av mig själv. Det var riktigt trevligt också. Viktor (Sofies bror) var ju lite rolig. Han pratade lite om när deras mamma var borta.

Viktor: ... Då du var i England...
Sofies mamma: Det var du som var i England.
Viktor: Jamen... Du var i England.
Sofies mamma: Jag var inte i England, jag var i Åre.
Viktor: Jaaaa! Så var det!

Det var roligt...

Har även (på tal om Haitham förut) iaktagit när fyra invandrare kom hem till Sofie och stal pianot. Det gick rätt snabbt och smidigt faktiskt. Oväntat bra alltså. Med andra ord var stölden planerad. Sofies familj skänkte bort pianot och idag var Frans och co där och hämtade det. Det var lite roligt. Satt i trappan och kom på några dåliga skämt. "Hur många invandrare behövsa för att ta ut ett piano? Fyra som hjälps åt." och "Hur många behövs för att ta ut ett piano? Sju - fyra invanrarmän som bär och tre svenska kvinnor som tittar på." Alltsaå som sagt väldigt dåliga skämt...

Det var pinsamt när vi skulle springa ner när de kom. Det ringde på dörren och vi sprang ner, men då står Viktors kompis i hallen, så det var bara att vända. Just att vända kändes så jätteotroligtdumt! Haha. Jag satt och garvade skitlänge åt oss sen.

Klockan nio cyklade jag hem. Skulle ju koka ägg till imorgon! =P

Kommentarer
Postat av: Sofie

det heter LÅNA josfine..inte sno.. lol haha...ja tycker skämten va ganska klyftiga..e de bara jag eller? :O mm..min familj kan va lite speciell ibland..kul att du börjar tycka om lax då..e ju så gött me pesto på.. :D

2007-04-05 @ 11:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback