Min studentskiva

Nästan alla tre NV-klasser på skolan tog halv sex-tåget igår till Sthlm och sen vidare till Gallerian, där vi skulle ha vår studentskiva i Restaurang April. Vi kom dit lite tidigt, så de som jobbade där verkade inte så glada på oss. Men vi satte oss vid ett bord i hörnet och inväntade middagen.

    
Vi som satt vid samma bord. Rebecka, Noor, Yasmin, Sara, Emma och Jennifer.

Förrätten var jättegod bortsett från att baconbitarna var lite salta. Fast det var ingenting mot varmrätten. Den var verkligen jättesalt. Vi sa det när kyparen frågade hur det smakade. Han sa bara åt oss att ta en öl... Dessutom fick vi bara 1½ glas vin istället för två. De fyllde nämligen på när vi inte hade druckit ur. Ofta man sveper ett helt glas vin under förrätten liksom... Jag frågade sen iaf hur många glas som ingick. Han svarade två varpå jag sa att vi bara hade fått 1½. Han bara skrattade åt oss. Visst, det lät säkert dumt. Men rätt ska väl vara rätt? Aja, vi fick ju dela på Yasmins och Jennifers vin iaf för att de inte ville ha, så vi fick ju ivf mer än vi skulle ha fått. Sen gick vi och köpte cider till efterrätten som hette "Aprils chokladtårta". Väldigt liten bit tyckte jag att det var. Tror de att de är ngn fin restaurang eller?


Emma och Jennifer halsar Xider.


Satt kvar efter efterrätten och väntade på att de skulle plocka i ordning och att folket skulle komma. Pratade en massa och Emmas berättade att hennes mål för kvällen var att decka i trappan. Hon misslyckades.
Mitt mål för kvällen var att inte vara för full när mina nissar kom. Jag misslyckades också.

Sen fick vi höra av ngn att Niklas var full, så vi bytte till deras bord och var lite sociala med dem ett tag.


Rebecka, Niklas, Svahn, Emma och Philip.

Till slut kom alla underbara människor. Okej, inte alla, men en hel del.

              
Frans och Haitham verkar lite hungriga på Fredrik?

 Basil, Sara och Haitham

 Jag håller på att somna på Johan

Satt halv om halm med mina nissar och emellanåt skuttade jag upp på dansgolvet med de andra.

 Här har vi då dansgolvet.

Shit vad många bilder jag tog på Sofie och Daniel. Jag har opererat bort hur många röda ögon som helst på Daniel, och han som trodde att han hade blå.
Jag fick ju en hel serie med händelser på bild. Visserligen är det kanske två timmar mellan den första och den sista, men det hör inte till saken.

 Sofie och Daniel sitter och myser lite diskret.

 Daniel och Sofie myser lite mer, aningen odiskretare nu.

 Ska vi eller ska vi inte?

 Japp, de satt och slemmade.

 Woho! Den här bilden är ju bara så klockren och ABSOLUT INTE tagen ur ngt annat sammanhang! Nej nej, det här är ju så typiskt Daniel!

 Haitham, Sofie och Daniel som har tröttnat på allt och alla?!

 Och så är det ju så typiskt Rebecka att alltid hitta ngn att hångla med. Men att hon valde Fredrik av alla människor. =P

Redan klockan halv tre slängde de ut oss. Jag fick åka med Haitham och co (co = Daniel, Sofie, Basil, Fredrik och Frans). Kände mig lite taskig som inte gjorde sällskap med de andra, men jag säger som Daniel (citat från hans blogg): "Vem kan tacka nej till en arab som ber en att hoppa in i hans bil egentligen? Inte jag i all fall..."

Vaknade klockan 9 i morse av att världens mysigaste katt (Soli) kom och myste med mig (vi är kattvakt åt Syrrans katt). Först kom hon och la sig och la en tass på min hand och började mjölktrampa. Myyyys! Sen tryckte hon tassarna mot mig och rullade ihop sig mot min mage. Mysigaste tjenen i världen! Sen kunde jag inte somna om.

Jag välte ingen fåtölj igår iaf. Fast iofs fanns det inga fåtöljer där.

Kommentarer
Postat av: Craxyknas (Sofie B i klassen)

Det var jätteroligt på din skiva! =D Fanns tom med i bakgrunden på ett av dina kort ;)

Postat av: Sofie

haha..varför har du så många kort på mig o daniel?? lol va du tvungen o visa upp alla på bloggen oxå?? :P men du måste skicka alla bilder dock...helt underbara bilder o en riktigt rolig kväll..fick se en ny sida av dig dock..men sånt e alltid trevligt.. men va gött o vakna upp me en gosig katt o kela me..bland de bästa ja vet faktist. :D naw!!!!!

2007-04-23 @ 15:55:56
Postat av: Josefine

Sofie: Jag vet inte varför. Hade rätt många kort på alla. Varför tjatar alla om att det var en ny sida av mig. Hur hemsk var jag egentligen?

Craxy: Varför skrev du "Sofie B i klassen"? =/

2007-04-23 @ 16:11:01
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Sofie

hehe..men du valde de på mig o daniel?? naw..va gulligt..då måste du tycka om oss lite iaf?? ;) hehe..nä, du va inte hemsk..bara vild! :P

2007-04-23 @ 16:33:58
Postat av: Dan Da Man

Iofs så var det inte du som tog alla bilder på mig och Sofie. Tror det var några araber...
Kul att du citerar min blogg!
Vill även påpeka att jag inte alls var full och dansade som en tönt, jag gjorde det bara för att få synas på bild! (Du kan väl skicka bilderna till mig via MSN?)

2007-04-23 @ 16:35:35
URL: http://telgetok.blogg.se
Postat av: Josefine

Sofie: Jamen det var ju så klockrent. De två sista bildena på er. Först slemma, sen ett "woho!"
Daniel: Tror du jag har koll på vem som gjorde vad igår? xD

2007-04-23 @ 16:47:50
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Rodan

Josefine, du dricker för mycket xD

2007-04-23 @ 22:45:42
URL: http://rodan.blogg.se
Postat av: Josefine

Så säger alla! Jag fattar inte....

2007-04-24 @ 21:19:31
URL: http://japanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback