Mösspåtagning

Igår var det mösspåtagning klockan nio, men redan klockan 08:00 var jag i skolan för att skriva kemiprov. Det gick bra faktiskt. Det var bara några uppgifter jag inte visste mellansteget på. Fast så var det ju bara ett G-prov också.

Satte mig sen med Rebecka och väntade på att klockan skulle slå nio. Vi fick ändå stå utanför tältet i drygt en halvtimme och vänta på att få komma in. Men det gör inget. Det var skönt ute i solen och alla fotade alla. Måste se till att Yasmin skickar bilderna till mig sen. Måste ju ha.

När vi till slut fick komma in delades man upp oss klasssvis och olika lekar drog igång. Femkamp med fyra lag och åtta gernar tror jag att det var. En gren var att tio personer skulle stå på rad och föra ett spelkort fram och tillbaka genom att bara använda munnen. Alltså inte bita eller så, utan att andas in. Typ att kyssa varandra, vilket änven var det som Emma och Jennifer råkade göra när kortet åkte ner. Vad roligt alla hade åt det. Vi sög (haha, fyndigt!) på den grenen! Vi fick ge upp till slut, men vi var iaf duktiga som försökte i tretton minuter.
Helena stod brevid och kommenterade det hela. Jag var inte med pga min astma. Jag försökte, men fick ge upp. Hata mina lungor. De suger.^^
Helena: C-klassen klarade det här.
Jag: De är väl bättre på att hångla.
Helena: Jag kan inte!
Haha. Hon tog det som en pik att hon borde vara med, men fick det att låta som att hon inte vet hur man hånglar! Riktigt roligt. Vilken dum människa!

Det var roligt till en början, men i den tredje leken, som var att man skulle ta sig in i en trangel av rep ca 110 cm upp i luften, började det gå utför. Det började med att vi inte hade fått reda på alla regler, så självklart gjorde vi fel... Sen kom C-klassen och började förstöra för oss. Det blev kaos då de flersta (nä, det var inte sant. Kanske sex personer) flippade ut och började skrika på vår "lagledarnisse".Inte så kul att behöva skämmas för sin klass tycker jag. Och sa sa tom åt Bashar att hålla käften för att han skämde ut hela klassen. han sa inte så mycket efter det. Jag kan inte förstå hur människor som är över arton år kan hålla på och skrika och bråka så mycket. Har de aldrig fått lära sig att samtala? Visst, jag kan också flippa ur. Men då är det oftast på mina föräldrar, och det anser jag vara okej.

Efter den grenen var det lite tråkig stämning i vårt lag, men vi fixade iaf att komma sist i tävlingen... Synd tycker jag eftersom man ändå måste säga att vår klass är den mest ambitiösa. Vi vann halloween-spexet, vi var den enda klass som hade fixat påskspex, de enda som hade en klassfalgga igår, och lätt snyggast tröja av de tre klasser som hade fixat klasströja.

Sen verkade det också som att de olika "lagledarnissarna" hade fått olika regler för tävlingarna och de fick ju välja sina lag. C-klassens lagledare verkade ju känna några i den klassen, så frågan är ju om det inte förekom fusk också. Jag är ju inte säker, men det skulle inte förvåna mig. Men det är ju synd eftersom det går ut över oss andra.

Sista grenen var iaf den klassiska "ta-upp-äpplet-med-bara-munnen-ur-en-hink-med-vatten-och-ta-sedan-upp-ngt-ur-en-bytta-med-mjöl-med-bara-munnen". Fem stycken skulle ställa upp i den grenen.
Ahbab: Bra, vi har ju fem killar i klassen. de får ställa upp.
Flera andra: Varför kan inte su ställa upp då?
Ahbab: Men jag är tjej. Jag har smink.
Haha, bästa ursäkten nånsin!^^
Det slutade iaf med att fyra av killarna och Rebecka ställde upp. Rebecka var först ut och hon var jättesöt efteråt!

Fick t.o.m. henne och Niklas på bild.

Sen var det hela slut och vi gick och åt innan rektor Joakim Graffner skulle hålla tal i Aulan. Det blev iaf så att han beslutade att ha det utomhus eftersom det var så underbart väder. Lagom långt tal var det cokså. Det kändes jättebra faktiskt. Den här sista terminen har varit så underbar. Man har verkligen kommit folk nära, lär känna nya människor, då. bl.a. genom alla avslutningsgrejer såsom studentskivor. Aw, jag vill nästan inte sluta längre.

Sedan for vi ner till maren i Jennifers bil och där träffade jag både Magie och Sofie B. Pratade lite och satt i solen ett tag på bryggan. Vi var dock lite sena, så de flesta andra började dra sig när vi kom. Var där nästan en timme innan jag gick hem.

Stack iväg till Ug som skulle börja kl 19, men de hade ledarsamling innan så vi blev hela fem minuter sena. Katastrof! Fast egentligen var det väl typ en halvtimme eftersom vi satt kvar där ute och snackade. Och sen kom Sofie och Daniel och slemmade i Saras och mitt knä. Usch och blä. Knut var där och vi pratade om Meningen med livet. Stort samtalsämne. Sen hade vi andakt och sen fikade vi, så att Daniel skulle bli extra glad. Hade lite roliga samtal. Bl.a. om att Fredrik har fobi för nakna män i duschen och färgprover till andaktsrummet. Kände mig inte så delaktig i det sista. Somnade lite innan Haitham väckte mig och folk började prata om oas.

Kom hem ngn gång vid kvart i tre.

I morse gick jag upp tio för att sitta ute i solen och bli brun, men klockan elva gick solen i moln och jag gick och la mig igen. Affe ringde vid 13, sen somnade jag om igen. Vaknade klockan 17. Oj då. Hur lyckas jag att alltid sova bort dagarna? Varför har jag så tråkigt för?! Mamma och pappa är i sommarstugan, jag är ensam hemma en lördag. varför har jag tråkigt?! Är det jag som är dum eller omvärlden som skiter i mig? Det finns ju inga andra alternativ liksom.^^

Äsch, nu ska jag väl slösa bort resten av denna korta dag genom att fortsätta att inte göra ett skit. Bajsdag!

Kommentarer
Postat av: Dan Da Man

Ursäkta, men vi slemmade aldrig i ditt knä! Du blev ju srg och drog innan vi hann börja...

Postat av: Josefine

Ja just det, så kanske det var. Men bara tanken på att det kunde hända var så hemsk att den förföljde mig hela kvällen. Typ.

2007-04-28 @ 20:51:43
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Dan Da Man

Tills du somnade i soffan då, antar jag. Eller drömde du om det också?

2007-04-28 @ 22:43:16
URL: http://telgetok.blogg.se
Postat av: Josefine

Jag är inte säker. Men jag kommer ihåg att det var en arab som kastade en penna på mig.

2007-04-29 @ 08:52:55
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Dan Da Man

Och en fredde, har jag för mig. Fast han sulade ashårt och missade med en meter...

2007-04-29 @ 12:59:31
URL: http://telgetok.blogg.se
Postat av: Josefine

Det kommer jag inte ihåg. Antagligen sov jag även då...

2007-04-29 @ 13:07:12
URL: http://japanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback