Sommarvärme och snöbollskrig

Självklart så försov jag mig i morse. Fyra timmar. Så istället för att vakna klockan 8, då jag ställt klockan att ringa och väcka mig, vaknade jag klockan 12. Helt kört alltså. Hade fått vå sms också utan att vakna. Är man död eller är man? Det är ju läskigt det här! Jag som skulle till kyrkan, ge ackordboken till Jonas, påskägg till Margareta och studentskivebiljetten till Sofie. Jag kommer ju inte att träffa människorna på ett tag nu.

Gick ut i solen och pluggade lite iaf. Varmt och mysigt var det. Sommarvärme, sommarvärme. Somnade lite tror jag t.o.m. Som om jag inte har sovit nog nu?! Sen stack jag till Sara, som Sofie hade skrivit i sitt sms att jag skulle göra. Kunde inte ens ha jacka på mig för att det var så underbart varmt ute. Kom dit vid tre. satt och och snackade och strax därefter kom även pojkarna (Joel och Daniel) ut och joinade. Känns som att jag ungåtts med samma människor hela veckan nu, vilket jag också har, på ett ungefär. Satt där ett tag innan vi drog iväg på promenad. På vägen hittade Sofie lite folk hon kände, och de kände även igen syskonen Elovssom från att de sjungit på deras sons dop i kapellet. Det var lite roligt faktiskt. "DIG känner jag igen" sa han och tittade på Joel.

Sen gick vi till "ön där alla är fulla" och till Tälje Hus. Gick sedan vidare till Ragnhildsborgsbacken där vi hade snöbollskrig. Det kändes riktigt dumt att springa omkring i bara linne och uppkavlade byxor och kasta snö. Men det hade ju också sin charm.

När vi kom tillbaka hem till Elovsson var Sara grinig och vi gick till pizzerian i Brunnsäng och åt mat. För mig blev det en med bl.a. fetaost på. Helt underbart, fast jag blev jättemätt. Mitt i maten kom Basil och Haitham och joinade. Nu kändes det ännu mer som att vi umgåtts samma människor hela veckan! Sen stack vi allihopa hem till Elovsson. Lekte lite på studsmattan och sen spalade vi spel. Med andra ord. Jag, Joel och Haitham vann mot Basil, Sara och Johanna. Varken Isak, Daniel eller Sofie var med. Isak hoppade studsmatta och Daniel och Sofie kladdade massa massa på varandra.

Strax efter kl 20 tyckte Haitham att det var dax att dra sig. Alla förutom Elovsson var på. Daniel fick låna Sofies jacka för att han bara hade t-shirt på sig. Han passade ju oerhört bra i den.^^

När jag kom hem satt jag på balkongen med mor och far och rack vatten och snackade om min student (och lite annat) i sommarvärmen. Det kändes nästan som att vara utomlands, typ Grekland. Längtar jättemkt tills vi ska dit i sommar. Men först är det sängen som gäller.

Kommentarer
Postat av: Dan Da Man

Snälla, skriv inte joinade. Det är världens fulaste ord!
JAg gillade faktiskt jackan... ;D

Postat av: Sofie

Daniel: haha..va e de för fel på joinade..jag använder de hela tiden ju....:( bra att du gillade jackan iaf..tycker oxå om den..

Josefine: Du har en poäng där josefine om att du umgåtts me samma människor hela veckan..vet inte varför men ja får oxå den känslan..lol men mysigt e de..vi har ju så grymt kul.. :D va riktigt trevligt o hälsa på anci o claes (människorna jag hälsade på). en överraskning måste ja säga, men en trevlig en..spec eftersom ja kom till dem o inte v.v..du vet va ja menar va??? lol

2007-04-16 @ 17:52:42
Postat av: Josefine

Daniel: Okej då, jag ska försöka sluta säga joinade.
Sofie: Nej, vad menar du? =P

2007-04-16 @ 20:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback