Tisdag

Imorse var jag tvungen att komma till skolan klockan 8:20 bara för att köpa en biljett till esteternas studentskiva. Usch vad segt det var. Sen satt jag och Becka och spelade gurka tills vi började kl 9. Snackade en hel del om i söndags också. Och en hel del om Fredrik. Vi hade riktigt kul åt allting.

Jag hade tydligen sagt åt Bashar att dra därifrån. Jennifer sa att jag bad honom dra åt helvete, men det skulle jag aldrig säga. Det är inte riktigt jag att säga sånt, eller att svära. Men jag har ett svagt minne av att jag bad honom att dra faktiskt. Men sen kommer det bästa. Jennifer sa att han hade gjort det också! Och inte kommit tillbaka. Haha. Vad roligt! Han är ju bara så dum.
Han hade med sig CD-skivorna (med vår dans på) idag iaf. Shit vad förvånad jag blev. Det kom helt oväntat trots att han hade skrivit upp det på mobilen.

På svenskalektionen fick vi reda på hur det hade gått på "fust-nationella" som Mahrs kallar det. Ett litet nationellt prov som mest fungerar som en "inför-prov" (Lite RS över det hela?). Högsta betyg man kunde få på det var VG, och självklart hade jag kammat hem ett såndant. Frågade ändå vad jag kunde förbättra i mitt skrivande. Mahrs såg helt ställt ut över frågan. Han gick ett varvs promenad i klassrummet och sa att språket var det minsann inget fel på (jag tycker själv att jag inte skriver vidare bra). Sen fick jag nästan tjata innan han sa att jag kunde vara lite djärvade.
Jag: Hur menar du då?
Mahrs: Att du ska vara lite mer radikaliserad.
Jag: Vad betyder det?
Mahrs: Ta ut svängarna lite mer.
Jag gick därifrån son ett frågetecken. Jag säger ju att jag är dum. Eller vänta... Det kanske var alla andra som sa?! Skitsamma. Det verkar ju stämma.

Sen hade jag skitseg kemi innan jag fick gå hem. I trapphuset satt Joel och väntade på mig. Han hade suttit där i drygt tjugo minuter för att ingen var hemma. fatta vad snällt! Han satt och väntade på mig när han skulle hjälpa mig med mitt projektarbete. Finns det ngt gulligare? Seriöst, han är så överdrivet snäll. Och jag är verkligen så otacksam. Sitter hela tiden och är okoncentrerad och vill göra annat. Utan honom hade det varit kört!

Jag berättade att Knut hjärna ville ha en intervju med i arbetet. Joel frågade direkt om han skulle ringa Daniel och be honom skicka över hans intervju med Joel. Jag tyckte det kändes som att snylta lite på Daniels arbete, och sånt är inte riktigt min grej (förutom att Joel nästan gör projektarbetet åt mig), men Joel ringde på en gång. Och tror ni inte att han av misstag råkade ringa hem?! Han slog ju ett av de få nummer han kan utantill. Det var väldigt roligt. Sen lyckades han iaf slå rätt nummer och intervjun är sparad på datorn.

Kommentarer
Postat av: Rodan

Ditt projektarbetet, liksom gör du något själv? xD

Postat av: Dan Da Man

Kul att man kan hjälpa till! Men jag tänker inte ge dig mer än så till ditt arbete, vore ju kul ifall du ville göra något själv också... ;D

2007-04-25 @ 11:33:19
URL: http://telgetok.blogg.se
Postat av: Josefine

Roddan: Jadå. Även fast det kanske inte låter som det.

Daniel: Nej. Det var ju inte tanken från början. Inte nu heller.

2007-04-25 @ 12:25:24
URL: http://japanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback