Blöt morgon

Idag cyklade jag som vanligt hemifrån ca 0720. Det började spöregna. Efter bara ngn halvminut vräkte det ner. Självklart hade jag min "vattenavvisande" jacka och självklart hade jag dragit luvan över huvudet innan jag bagav mig ut. Det regnade in. Jeansen blev dyngsura.

Det regnade så kraftigt och hårt (eller vad man nu ska avnända för uttryck) att jag började assosiera till Day After Tomorrow. Det gjorde så ont att få vatten-"dropparna" på mig att det (jag lovar) nästan var som i den scenen där den börjar hagla isklumpar som är lika stora som människohuvuden. Det forsade vatten på gatorna nästan lika häftigt som när vågen sköljde in över New York och forslade bort allt i sin väg.

Jag klev på tåget. Jag var blöt rakt igenom. Hängde upp jackan på ett handtag i hopp om att den iaf skulle torka lite. Det gjorde den inte. De blöta jeansen klibbade fast över hela benen. De var blöta från ljumskarna och nedåt. Både bak och fram. Min fina t-shirt, svart - dagen till ära, var blöt på rygg, axlar och ärmar. Det sipprade ut vatten från mina sandaler när jag gick och de gnällde av vattnet. Jag var helt enkelt väldigt blöt.

Nu, två timmar senare, är jag precis lika blöt. Och om jag inte missminner mig tar det ett tag för jeans att torka. Det kommer väl att sluta med att jag får både urinvägsinfektion och en elak förkylning lagom till helgen.

Regn


Kommentarer
Postat av: Sofie

nej usch vilken hemsk morgon! Hoppas verkligen den blir bättre framåt eftermiddagen/kvällen. O ja hoppas verkligen du inte blir sjuk till helgen. Vem ska ja då supa me? ;)

2007-08-09 @ 09:41:50
Postat av: Josefine

Äsch. Du har ju massa annat folk. För min del känns det mest som att jag håller på att förlora alla mina vänner.

Postat av: Sofie

va?? va menar du? klart du inte förlorar alla dina vänner? hallå jag e ju här!!! o massa annat folk som älskar dig som bara den..om du bara visste va omtyckt du e! varför känner du att du förlorar dina vänner?

2007-08-09 @ 10:57:34
Postat av: Dan Da Man

Stackarn! Låter illa om det är som i day after tomorrow!

2007-08-09 @ 11:06:15
URL: http://telgetok.blogg.se
Postat av: Josefine

Sofie, det känns som att färre och färre människor bryr sig... Eller att alla låter bli att bry sig periodvis iaf.
Daniel: Ja, det är illa ffs. Jag trodde världen skulle gå under!

2007-08-09 @ 11:26:19
URL: http://japanen.blogg.se
Postat av: Rodan

Hade du kissat på dig igår så hade det inte regnat idag!

2007-08-09 @ 11:34:19
URL: http://www.roddan.nu
Postat av: Josefine

Så det är mitt fel?!?! :O

2007-08-09 @ 11:43:07
URL: http://japanen.blogg.se
Postat av: Sofie

usch va hemskt. hoppas du vet att du har mig här iaf. de kommer du alltid ha! puss älskling

2007-08-09 @ 11:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback