Cykeltur till Libanon

Slutade tidigare i fredags (yes, jag kanske inte är ngn work-o-holic) för att jag, Joel och Sofie skulle kunna starta vår resa lite tidigare. Vi (jag) hade nämligen bestämt att vi skulle cykla ut till min sommarstuga denna helg. Eftersom att stugan (Fiskarvreten 6) ligger borta vid Libanon så beräknade jag cykeltiden till mellan 3,5 och 4 h. Tyvärr kom vi inte iväg i tid. Först skulle vi packa om cyklarna (jag hade ju massa onödiga saker med mig som t.ex. min bok, en festis och såklart min handväska) och sen gick Joels cykel sönder. Vi hann till Max innan den rostade sönder. Den bakre stänkskämen hade låtsnat från sitt fäste och hängde ner så att den låg och bromsade. Joel fixade det tillfälligt med sitt ena skosnöre. Vi kom iväg från Gamla Strängnäsvägen ca kvart i sex. Sen var det bara att cykla. Det gick väldigt bra tycker jag. Varmt var det också.
Vi kom fram efter ungefär 3 timmar och 40 min. Tydligen var det tidigare än de flesta hade räknat med att vi skulle komma efter att ha cyklat de sju milen. Vi skrämde nästan ihjäl min pappa när vi kom inklampandes. Sen satte vi oss med honom ute på altanen och drack te och snackade. Det jobbiga med att ha pappa och Joel i samma rum är att de alltid på ngt sätt börjar prata om el. Och denna kväll upptäckte vi även att min pappa kände Joels farfar. Jag tyckte att det kändes ännu tråkigare att han dött när jag fick veta det. Annars kanske det hade blivit ngn reunion. Lyssnade lite på musik och tittade lite på stjärnorna och vi såg en satellit innan vi bestämde oss för att det var dags att sova.

På lördagen gick vi upp och åt frukost och sen bestämde vi oss för att ta båten till Gubben även denna helg. När vi kommit ut några meter märkte vi att det blåste rätt mkt. Joel fick kämpa som en gris för att komma över.


När vi iaf kommit över fick vi det lilla problemet på halsen (varför säger man så?) att det inte gick att ankra. Båten blåste nästan bort och vi fick ro ut och försöka på nytt. Denna gång gick det aningen bättre. La oss i solen och försökte bli vama, men solen gick i moln. Frös lite, men Sofie och Joel hoppade glada (?) i vattnet.



Sen åt vi vår medhavda korv med bröd och drack lättdryck ur flaska. Sen åkte vi tillbaka. Då var det ännu svårare att ro. Stod still ett tag, men Joel lekte som sagt gris. Sen hade han lite blåsor.

Vi satt och spelade kort ett tag innan mamma hade maten färdig åt oss. Hon hade gjort squaschgratäng. Vi drack vin och åt ost och pratade massa strunt. Gick in och spelade lite kort sen innan vi gick och la oss.

Jag coh Joel var tvugna att svara på sms innan vi gick och la oss. =P

Sofie och jag gick upp kl halv 10 för att vi skulle springa. Sprang bara i fem minuter. Sen gick vi i ca 40. Det var jättehärligt väder för att gå promenad. Soligt men inte alltför varmt. Dessutom honn vi prata en hel det. Det var nice. Sen duschade vi och åt frukost med Joel.


Sen fixade Joel sin cykel (opererade bort stänkskärmen) och vi tog en promenad över åkern till Kungsberg. Badade lite och låg och snackade i solen. Lite hockeysnack blev det. Joel tror att han såg ngn hockeyspelare från landslaget där.

Sen gick vi tillbaka och åt tortellini och pesto och sen var det dags att packa för hemfärden. Vi gjorde mackor som färdkost.


Hemfärden tog lite längre tid, ca 3 h och 50 min. Ändå ganska bra tycker jag. Sen var det dags att duscha och fixa hemma.

Och min poddis är trasig. Det går att lyssna på den, men displayen är typ grå utan text. Vad är det för fel? Dumma poddis som går och blir sjuk. Är det gratis att lämna in den på operation?

Kommentarer
Postat av: Rosanna

Söt du e gumman!

Postat av: Josefine

Tihi. Ja, ibland så. =P

2007-08-28 @ 13:27:15
URL: http://japanen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback