Helgen

I fredags direkt efter jobbet gick jag hem till Sofie. Det skulle bli filmkväll hos henne eftersom det knappt var några som kunde följa med och grilla hos Ida. Magie var redan där när jag kom, och sen kom Joel, Roddan, Ida och sist araberna Haitham, och Basil. Började med att titta lite på Jason Mraz live från nånstans (i väntan på araberna som var över en timme sena). Sen tittade vi på Apocalypso som var en oerhört skum film. Sen Ida och Joel stack hem och vi andra började titta på Day after tomorrow. Var bara Sofie som inte hade sett den. Sen skulle Fluffy hem. Araberna stack samtidigt och sen var det bara jag, Sofie och Magie som såg slutet.
Sen stack jag hem på min cykel. Diskade och plockade undan i köket mitt i natten. Ja, ibland får man sina infall...

I lördags cyklade jag hem till Joel Folket kom och vi åkte ut och badade i Viksberg.

Punchviken
Stället kallades tydligen Punchviken.

Attackerande ankorna
Det kom några ankor och attackerade oss. Isak försökte jaga iväg dem men misslyckades.


Lite nice utsikt. Joel gillade bilden men jag tyckte inte att den var så speciell.

         
Sen kunde man roa sig med lite olika saker.
T.ex slänga runt med Sofie, som Joel och Haitham ägnade sig åt.
Eller göra armhävningar. Och då fanns det ju två alternativ: antingen ha Isak på ryggen, som Sunqan hade eller att göra armhävningarna över Frans som Joel gjorde.

Minigroda
Jag träffade en minigrodkompis. Den var söt. Fast den försökte hoppa in i Frans mun när han skulle pussa den.

 Sen grillade vi hamburgare på berget.

 Joel var grillmästare nr 1.


         
Sen åt folk. Sunqan satt och lutade sig mot mig för att han satt så snett. Frans balanserade hamburgare på armen och Basil, Nicklas, Junior och Haitham satt på en klippa och åt.


Sen ville araberna grilla korv.

Tog ett bad också och hade mysigt med araberna innan det var dags att åka hem.

Affe ringde och undrade när jag ville ha min födelsedagspresent.
Så Affe, Nea, araberna, Elovsson, Kim och Sofie kom hem till mig kl 19:30. Åt lite glass, bullar och hade kul åt min present. (Bild på presenten kommer senare glömde att ta kort på den och nu sitter jag på jobbet...)

När Affe och Nea åkt tittade vi på film. Jag hann se ca 5 min innan jag somnade i knät på Frans. Tydligen var det inte så mkt jag ahde missat.

I söndags kom araberna och Sofie och hämtade mig kl 11. Vi åkt till nykvarn och badade och solade. Köpte glass och roade mig med att kittla Frans när jag inte låg och läste.
Bada i Nykvarn

Sen skulle Sofie hem och vi andra åkte till Gamla Malmsjön. Efter ett tag kom klanen Elovsson.

Isak och Joel fick för sig att slänga runt med Frans.
Malmsjön

Sen stack Joel och Haitham iväg och grillade korv åt oss, så vi fick ngt i magen även denna dag. Det var väldigt mkt trevligare att bara här än i mälaren. Visserligen är vattnet så gult (och jag är inte säker på att jag vill veta varför) men det var så pass varmt att även Frans badade, fast han var lite mesig. Han kom i till låren, sen började han klaga. "Den har krymt, jag känner den inte längre..." osv. Vilken kyckling. Och jag som hela tiden var sugen på lite kycklingbröst! ;-)

Fotade ett spindelnät på vägen till bilarna. Tyvärr försvann solen just då så att bilden inte blev så bra. =(
Spindelnät

Joel följde med hem till mig. Jag somnade på honom och fick ont i både ben och nacke. Sen gick vi och la oss på riktigt. Fick skjuts till tåget på min cykel (som han ska lämna in idag) så nu har jag ont i rumpan också...

Kommentarer
Postat av: Sofie

ja oj vilken helg. Har ju hunnit me de mesta! Bada me araberna va roligt. De verkade du tycka iaf! ;P måste bara säga att de va JÄTTEläskigt när Joel o Haitham slängde runt me mig.. :/ höll på o glida ju...

2007-08-06 @ 18:06:04
Postat av: Josefine

Äsch. Vi andra hade jättekul ju! Araberna är ju jättemysiga. Speciellt Frans rumpa. ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback