Helgen

Fredag

Klockan halv åtta i fredags ringde det på dörren. Det var de glada tjejerna Emma och Jennifer som kom med alla tacogrejer. Satt och snackade ngn timme innan Becka kom direkt från jobbet. Lagade mat, åt och hade trevligt. Sen satte vi oss i köket och åt tigerkaka som Jennifer hade gjort, glass och drack kaffe. Sen plockade jag fram spelet Tabu och vi satt och spelade fram tills Jennifer skulle hem vid elva. Vi hade ganska roligt när vi pratade om Båstad, klassen, Jennifers fästman, studentskivan och massa annat.

Lördag

Var duktig och klev upp klockan 10 och spenderade förmiddagen i solen på balkongen med Stieg Larssons "Flickan som lekte med elden". När solen nästan hade försvunnit från pltsen jag låg på cyklade jag till Sofie. Vi stack ut i skogen och sprang. Tyvärr blev det inte så mkt springa eftersom att jag fick håll ganska snabbt. Så vi sprang/gick två varv istället. Sen cyklade vi till Lindboms och köpte en grappo och sen blev det duscha och fixa. Mitt i allt fick vi för oss att äta jordgubbstårta.


Sofie mumsar tårta i träningskläder.

    
Ibland kan man ju ha kul. Orsaken till min fina frisyr är att jag ville få lite lockigt hår, tyvärr fungerade inte det. Men jag hade kul iaf.


Sen var jag duktig och dukade åt oss nio som skulle vara med på middagen.


Sen kom Daniel och jag gjorde en jättefin tönt-frisyr på honom som han sorgligt nog inte hade kvar hela kvällen. Han skulle haft det om jag fortsatt att ha håret uppsatt i den fina frisyren, men jag tyckte inte att det var värt det.

Vi gick till slut ner och började fixa med middagen. Det skulle bjudas på Strimlad fläskfillé, tagliatelle och ostsås (gorgonzola och mögel) tillsammans med lite sallad och vin eller cider till det. Sofie hade bjudit sina åtta närmsta vänner och de började trilla in runt 18:15-18:45 med Roddan i spetsen. Sen kom Ida, Johan, Magie och Johanna. Lite senare kom Emma och vi var fulltaliga. Alla hälsade på alla och på altanen fick vi en välkomstdrink.

Ungefär samtidigt som klockan blev kvart över sju kilade vi upp en trappa och satte oss till bords. Johan drog sina dåliga skämt och alla (tror jag) hade väldigt trevligt. Helt plötsligt sänger dörren pling och in kommer Andreas. Det la sig en pinsam obekväm tystnad över bordet. Inte många som sa ngt förutom Andreas själv som satt och skröt över sitt jobb där han "går på gatan och säljer sin tjänster" (han är ngn slags eventsäljare för ngt telefonbolag). Vi andra klagade över att vi rent ut sagt hatar sånna typer som försöker sälja saker till en på gatorna. Andreas berättade om hur kul det var att irritera folk. Han kunde ibland gå brevid dem femtio meter och syka dem. WTF?!?! Idiot!

Gästerna
Fr. v: Födelsedagsbarnet Sofie, Johan, Ida, Emma, den oinbjudna Andreas, Magie, Johanna, Roddan och Daniel.

Sen hjälpte jag Sofie att bära ner disken, plocka ur diskmaskinen och ställa in allt vi använt i diskmaskinen. Sen åt vi sobet innan jag tvingade ner alla för att dricka och vara sociala. Jag drack lite mkt och var väldigt dryg mot Andreas men det verkade inte som att han tänkte på det. Jag var lite sur över att han var där. Stackars Sofie. Om det hade varit mitt födelsedagsfirande hade jag slängt ut honom. Eller inte ens släppt in honom. Man kommer inte objuden på en middagsbjudning!!!!


Vissa tog plats i soffan innan vi gick ut. En tjej vid namn Sofia kom också innan vi skulle ut. Hon hade bil med sig så jag fick skjuts ner till stan eftersom vi skulle hämta ut pengar några av oss.

Sen gick vi in gratis på TK eftersom det var så tidigt. Och så var det happy hour-pris på vin och cider. Köpte, men jag drack inte eftersom att jag redan hade så mkt alkohol i mig... Tydligen drack Sofie och Daniel upp det.

Jag fick lust att gå till Donken och äta cheesburgare och tvingade med mig Sofie och Daniel. Sofie fick beställa eftersom jag var så full. Men jag begärde kvitto iaf eftersom jag skulle köpa åt Andreas också.

Pershagen
På vägen tillbaka till TK träffade vi några fulla killar från Pershagen. det var kul. Erik Eriksson, ngn annan och Viktor Hultman fastnade på bild. Johan Nyström hade redan sprungit iväg. Det var lite kul. Erik berömde oss för att vi stod upp för det vi trodde på men att han själv inte trodde på det. Det var lite gulligt.

När vi kom till TK satte vi oss ner och jag vilade ögonen. Sen blev vi utslängda. Jag fattade inte varför. Men aja, det är ju lönlöst att käfta emot. Sofie och Daniel följde mig hem fast jag tyckte det var onödigt. Är nog ganska tacksam för det nu i efterhand. Speciellt med tanke på att jag deckade på gräsmattan utanför mitt hus. Låg där ett tag. Jag hade ringt Joel och varit elak på hans telefonsvar och sen ringde jag Frans. Det sista jag kommer ihåg är att Daniel pratar i telefon med Frans och Sofie ligger på mig och gråter medan jag säger dumma saker...

Har ett svagt minne av att jag hade svårt att låsa upp dörren. Det är allt jag minns.

Söndag

Vaknade runt kl 8. Vände mig om och får se Daniel ligga bredvid mig och utbrister "Vad gör du här?" Han påstod att det var första gången han hörde det när han vaknade upp i någon annans sänga. Ska man tro på det? Somnade om några ggr och gick upp typ vid två och åt en pizza som jag hittade i frysen. Sen kom Joel, varpå Daniel stack hem.

Sen ringde Daniel några timmar senare och frågade om jag skulle med och bada. Självklart sa jag och började packa ihop och tvingade Joel att skjutsa mig till Sofie (där min cykel var sedan dagen innan) på sin cykel som saknar bromsar, vilket innebar att vi fick gå när det var nedförsbacke.

Araberna Haitham och Basil stod och väntade på mig utanför Sofie tillsammans med Daniel. Hämtade mina saker lite snabbt och sen cyklade vi till gamla malmsjöbadet. Sista backen tog död på oss. Sen badade vi och hade trevligt. Vissa tyckte att det var kallt i vattnet men det var det faktiskt inte!

Sofie ringde och sa att hon också skulle komma. I väntan på det låg vi och åt godis och fotade.

    
Haithams mage och Jag och Daniel på Daniels handduk fastnade iaf på bild.

    
Daniel kände sig lite femenin...


Haitham fotade stranden.

Sen kom Sofie tillsammans med sin mamma. Hon ville bada. Jag frös så det var Basil som fick äran att bada med henne. Jag började frysa så jag kröp lite närmre daniel.


Åh vad söta och frusna vi var.


Till slut kom Sofie och Basil upp ur vattnet så att vi kunde äta tigerkaka och åka hem.

Kommentarer
Postat av: Rodan

Awww, och uuusch XD
Men men, bra sammanfattning.

Postat av: Rodan

Sen kan även den här helgen fungera som en läxa för både dig och Andreas. Du måste kontrollera ditt drickande (det går ha kul att vara full , man kan vara lite lullig bara xD) och för andreas att veta vart gränserna går och vad som är hyffs.

2007-08-13 @ 14:16:21
URL: http://www.roddan.nu
Postat av: Josefine

Vadå "Awww, och uuusch"? Men ja, jag fick i mig för mkt. Jag har svårt att veta hur mkt jag ska dricka när jag druckit vin... Lovar att bättra mig. Tänkte inte bli sån som jag var i lördags, men jag var så arg på Andreas (som de flesta kanske märkte)... Förlåt, helt enkelt.

2007-08-13 @ 14:25:06
URL: http://japanen.blogg.se
Postat av: Sofie

ja jag vet inte vad som hände där på gräset.. kunde bara inte hålla känslorna inne.. du får inte skrämma mig så Josefine.. :( tack ändå för en riktigt trevlig kväll. O för all hjälp. Oj va den behövdes. ;) du hade gärna fått slängt ut honom. men du vet ju hur ja e.. sånt skulle ja ALDRIG våga göra.. ;P förstår att du va irriterad..vem va inte de???? Daniel kanske?????

2007-08-13 @ 15:48:17
Postat av: Josefine

Känns ju dumt att slänga ut ngn hemma hos ngn annan. Hade du däremot bett mig göra det hade jag gjort det.
Daniel sa att inte han heller gillade Andreas, vilket inte är så konstigt. Daniel tyckte mest att han var irriterande sa han...

2007-08-13 @ 16:31:58
URL: http://japanen.blogg.se
Postat av: Sofie

jaha..jo men ja förstår honom :P vi hade ju lite tur i oturen att vi gick hem till dig.. då slapp vi ju umgås me honom ;) de andra hade tydligen ett h-vete me honom.....

2007-08-13 @ 16:40:33
Postat av: Josefine

Jo, det lät så i Roddans blogg, men jag har inte pratat ngt med honom om det.

2007-08-13 @ 16:49:18
URL: http://japanen.blogg.se
Postat av: Dan Da Man

Värst vad ni pratar om mig här! :D
Härligt långt inlägg med fina bilder som alltid! Gillar strandbilderna på mig mest!

2007-08-14 @ 16:13:56
URL: http://telgetok.blogg.se
Postat av: Josefine

Jo, de är ju så mysiga. Visar verkligen vem du egentligen är...

2007-08-15 @ 08:54:25
URL: http://japanen.blogg.se
Postat av: Dan Da Man

yeah... sure... I dina drömmar kanske...

2007-08-15 @ 10:50:43
URL: http://telgetok.blogg.se
Postat av: Josefine

Japp. Det är precis som mina mardrömmar!

2007-08-15 @ 13:18:56
URL: http://japanen.blogg.se
Postat av: läsare

"När vi kom till TK satte vi oss ner och jag vilade ögonen. Sen blev vi utslängda. Jag fattade inte varför." Kanske för att du satt och sov på krogen?! HAHA

2007-09-07 @ 17:44:37
Postat av: Josefine

Jao. Det hade ju varit en utmärkt anledning om det nu varit så att jag sovit.^^

2007-09-08 @ 02:18:15
URL: http://japanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback