KU

Var en snabbis på KU igår. Det var terminens första och alla små konfirmander var där. En sak som jag tyckte var sorglig var att de flesta tjejer såg i stort sätt likadana ut. Samma slags kläder, samma slags hår, samma slags sockersöta små ansikten, samma slags kroppar, samma slags allting. Inget ont om att följa modet eller att se "inne" ut men de såg inte ut att ha någonting personligt över sig. Det går inte riktigt att förklara, men jag gillade det inte. De verkade trevliga och så men måste man dölja sin egen personlighet och försöka vara som alla andra?

Vi lekte charader iaf. Eller ja, vi skulle dela upp oss i fyra olika grupper och spela upp en scen utan ljud. Vi fick Hans och Greta. Det känns som att man har gjort det här ett tag nu. Jag börjar nog bli för gammal för sånt här (typ KU). Vi var iaf ute i korridoren och förberedde oss. Vi bestämde att Några skulle vara brödsmulor och Tina fick vara fågeln. Resten var typ huvudrollerna. Cillas kommentar var ju så klockren "Men är man mamma och pappa måste man vara en smula också!" Hon är så söt! Till sist blev det iaf så att smulorna var smulor och ugn. Jag och Jonna var mamma, pappa och hus. Kändes lite tragiskt att vi lekte "mamma, pappa, hus". Jomen det är ute att leka "mamma, pappa, barn" säger vi...

Sen drog alla konfirmander igång Maffia. Då stack jag hem. Var lite orolig för Joel. Han var inte där fast han hade lovat att han skulle komma. Trodde att det hade hänt ngt men det visade sig att han bara sket i mig som vanligt. Hatar när han gör så! Alla andra går ju bra, varför inte jag?

Kommentarer
Postat av: Dan Da Man

Nice kommentar, KU, verkar ju lagom seriöst... ;P

Postat av: Sofie

ja, de känns som om man börjar bli lite "gammal" för KU. Kanske ska börja dissa KU o hålla sig till UG. va säger du? ;P

2007-08-12 @ 12:46:07
Postat av: Anonym

Vadå likadana allihopa? Är du seriös??? Hade du brytt dig om att prata med dem så kanske du skulle se att de inte alls är likadana...
Och att ens skriva det här på en blogg som alla kan läsa.. hur skulle du känna om du läste att någon skrev så här om dig?
Tänk om konfirmanderna råkar komma in på din blogg... kul för dem liksom...

2007-08-12 @ 15:48:57
Postat av: Dan Da Man

KU-diss ftw! UG 4ever! (nej jag är inte fjortis!)

2007-08-12 @ 16:30:01
URL: http://telgetok.blogg.se
Postat av: Josefine

Okej "Anonym", jag kanske inte borde ha pekat ut dem och skrivit om det här. Men det var ju inte direkt som att jag namngav dem och sa att det var alla som var så. Och har du ngt att säga kan du väl säga det utan att vara anonym?
Sofie, nja. Allt kul folk då? De vill man ju inte missa...
Daniel, KU kan vara roligt också faktiskt. ;)

2007-08-12 @ 21:54:26
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Roddan

JOSEFINE SKRIV OM GÅRDDAGEN FFS XD

2007-08-12 @ 23:47:38
URL: http://roddan.nu
Postat av: Josefine

Jag ska. Imorgon på jobbet! =P

2007-08-12 @ 23:52:25
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Vad då för gammal för KU? Missade du typ hela förra terminen eller? Det var ju riktigt bra programpunkter och de var ju inte på småbarns nivå direkt. Okej, att du tycker att lekarna de första gångerna är lite töntiga men dem har vi ju bara för att bättra på gemenskapen, typ välkomna konfirmander och sådär... Hela terminerna är ju inte så.. Sen så håller jag faktiskt med anonym, det var inte sådär överdrivet schysst att skriva sådär, vad har de gjort dig liksom... Och de var ju faktiskt inte likadana. Dessutom så även fast du inte namngav nån eller så, så kan ju ändå vem som helst av dem som läser det ta illa upp.

2007-08-13 @ 11:03:34
URL: http://rebec.blogg.se
Postat av: Josefine

Alltså jag menar inte direkt programpunkterna eller så. Och att leka är ganska kul ibland, fast jag tycker att det nästan är samma lekar hela tiden. Egentligen borde jag väl ta upp det med Margareta kanske... Men jag känner mig inte direkt hemma på KU längre. Och jag känner mig så gammal.
Jo, du har väl rätt kanske. Borde jag ändra lite kanske? Det kan ju tas som ett direkt påhopp mot dem. Fast jag tänkte väldigt mkt på andra tjejer också när jag skrev det. Kanske ska omformulera mig lite.

2007-08-13 @ 13:50:52
URL: http://japanen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback