Massa måsten

Nu när jag har jobbat har jag nästan inte haft tid att göra andra saker som måste göras.

T.ex. måste jag klippa håret. Det ser verkligen förskräckligt ut! Just nu har det vuxit ut rätt fult och det ser ut som att det var minst två år sedan jag klippte mig sist. Kanske färga det nu till hösten? Börjar bli mer och mer sugen på det. Sist jag gjorde ngt i färgväg med mitt hår var i femman när min syster fixade röda slingor på oss hemma i badrummet. Badrummet fick faktiskt ochså en liten omfärgnng den dagen. Mamma blev nte så glad. Jag kommer ihåg att det var i femman just för att min dåvarande lärare Tanja sa att det var skithäftigt. Hon sa att det såg ut som att jag ahde ungefär fyra olika färger i håret och att det såg fräscht och naturligt ut. Me like that kind of compliments.

Dessutom måste jag börja på en körskola, boka teoriprov, halkbana, uppkörning och allt sånt. Verkligen ta mig tid att fixa körkort! Men först måste jag välja vilken körskola jag ska köra på. Och det är lättare att utesluta körskolorna än att välja ut någon att köra på. Ingen i Södertälje verkar ju sådär jättebra. Iofs har jag hört att de är jättebra på Södertälje körskola men den är ju också dyrare än alla andra. Och jag vill ju helst köra i Södertälje.

Jag måste skriva en superduperbra CV så att inget företag kan tacka nej till mina tjänster. Jag lär ju inte lyckas men jag måste iaf skriva en CV som funkar.

Jag måste söka jobb. Typ överallt. Jag måste ju ha ett jobb. Annars kommer jag få big time abstinensbesvär i höst, fattigdomen kommer att råda över mitt liv och jag kommer, kanske sakta, men helt säkert att bli galen...

Jag måste sluta avfärda mina vänner. Just nu känner jag mig alltid trött och seg och släpper inte någon inpå livet. Mina närmsta vänner har kommit någon meter till längre bort från mig och det känns som att vi inte alls har samma nära vänskap som för några veckor/månader sedan. Förmodligen är det fler faktorer än mitt beteende som spelar in men jag måste ju börja hos mig själv.

Jag måste komma på vad jag vill i mitt liv. Inte en detaljerad plan att följa men jag vill veta vad jag ska satsa på, rikta in mig mot och vad jag vill syssla med. Att ta dagen som den kommer kanske inte fungerar helt och hållet. Jag vill ha ett mål att försöka nå. Jag vill veta vad jag vill.

Massa måsten är det och jag hatar måsten. Men som sagt. Det är måsten och de måste göras.^^

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag MÅSTE oxå fixa de här me körkort. Ska vi ha en tävling om vem som tar de först? då kanske man engarerar sig lite mer? ;P va sägs?
Känner oxå att vår vänskap har förändrats. Dock inte till de positiva. :( Så va sägs om att dra varandra närmare? Kanske kan börja me o ha en helkväll bara vi 2? då vi kan prata om lite allt möjligt!! :) jag e på! :D

2007-09-02 @ 16:36:56
Postat av: Josefine

Tror inte att det funkar med tävlingar. Inte mot varandra iaf.
Jo, men det kan vi ju satsa på. =)

Postat av: Dan Da Man

Du får lycka till med allt det där, det lär ju inte klaras av på en kvart direkt... Men jag kan försöka hjälpa dig med något (som jag klarar av) om du vill...

2007-09-02 @ 19:45:30
URL: http://telgetok.blogg.se
Postat av: Josefine

Okej. Vad kan du hjälpa mig med då?

2007-09-02 @ 20:31:46
URL: http://japanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback