Okej, hjälp mig?!

Om det är ngn därute som lyckats skaffa sig ett jobb kan ni väl, snälla, berätta för mig hur jag ska bära mig åt. Eller iaf vad jag ska skriva i mitt CV?!

Snart tar det här jobbet slut. Eller ja, egentligen behöver de typ fem fast anställda till för allt detta jobb men det fattar inte de som har det ansvaret vilket suger! Folk här är ju överbelastade med saker som ska göras och många jobbar över (och en t.o.m. på sin semester) för att de inte hunnit klart. Katastrof!

Som sommarvikarie får man egentligen inte jobba här längre än till sista augusti, men jag lyckades få jobba till den 14 september. Varför kan jag inte bara få jobba längre eftersom att jag behövs?! Hur som haver är jag arbetslös från och med vecka 38 = måste skaffa ett jobb.

Ngt tips? Både på arbetsplaster och att skriva min CV. Eller bara tips i allmänhet som t.ex... eh.. att inte prata med främlingar... =/

Talk to me. Tell me what to do!

Kommentarer
Postat av: Sofie

åh stackarn! :( jag tror att de e bäst att gå ut personligen o söka jobb/lämna CV. Känns mer engagerat på ngt sätt. Så mitt tips e att gå runt i alla affärer/företag där du vill ha jobb o säga till dem att anställa dig! ;)

2007-08-28 @ 17:10:29
Postat av: Sofie

fast ja e ju fortf utan arbetserfarenheter, så jag vet inte hur mkt du vågar lyssna på mig. Men du fick ett tips iaf! ;D

2007-08-28 @ 17:11:33
Postat av: Josefine

Ja, det tror jag också är bäst. Men vad ska man skriva på sitt CV då?

Postat av: Roddan

Skriv: Namn, födelsedatum, telefonnr, epost, hemadress, mobil, meriter (jobb, uppdrag (typ konfirmationsledare kanske?) sen vad du hanterar för program: Word, excel, de program du använder på jobbet nu) språk du kan, hur bra du kan dem. Typ, jag kan skicka mitt CV till dig sen. hoja till.

2007-08-28 @ 19:16:37
URL: http://roddan.nu
Postat av: Josefine

Ja visst. Men jag måste ju skriva om mig själv också... Vad ska jag skriva då?

2007-08-28 @ 22:46:03
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Jonna

I CV:t ska du i stort sett bara räkna upp alla dina erfarenheter, allt efter gymnasiet kan man säga (alltså du behöver inte skriva vart du gått i grundskolan, men har du haft jobb innan gymnasiet ska du skriva med det)
I det personliga brevet ska du sedan utveckla allt som står i ditt CV, typ vad du har fått ut av de olika jobben/skolan/övriga sakerna, och hur du är som person och varför du passar i just det jobbet du söker.
Du ska också ta med om du är engagerad i olika föreningar mm (ex kyrkan) och det kan du skriva under övrigt i CV:t.
Fråga om du undrar över något =) Det kommer säkert gå jättebra!! Håller tummarna och ber för dig!

2007-08-29 @ 16:36:27
URL: http://blondinnerstinne.blogg.se
Postat av: Josefine

Hihi. Tack. Det kommer nog frågor.

2007-08-29 @ 16:37:56
URL: http://japanen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback