Helgen

I fredags när jag kom hem från jobbet satt en liten, liten kisse på golvet och tittade på mig. De flesta som läser det här skulle säkert tycka att han är jättestor. Men han har faktiskt gått ner två kilo. Nu väger han bara runt fem. Anledningen till att det satt en kisse på golvet var att Ann-Sofie och Peter kommit hit från Göteborg över helgen och hade Willow med sig eftersom att de ska till USA över jul och nyår. Så nu är vi med katt till femte januari. Myyyys!

Åt trerätters middag och hade trevligt innan vi tittade på slutet av Legally Blonde som visades på TV samtidigt som vi proppade i oss lite kaka.

I lördags sov jag länge. Tills Rebecca ringde och väckte mig kl 12. Hon undrade om jag ville med på Rickards fest. Jomenvisst. Fick ställa in min dejt med Johan och gänget. Lite synd. Sen gick jag ner på stan och lämnade in mina skor för omklackning. Sen träffade jag Sofie och vi gick runt och tittade och köpte fyra Noblesse till Rickard. Gick även till Cervera och tittade och här träffade vi Sofie Brånedal som vi stod och pratade med i över en timme. Det var faktiskt jättemysigt. Man hinner ju alldrig prata riktigt på KU eller så och så var det så länge sen vi träffades. Det var mysigt.

Sen gick jag och Sofie till Nancys och åt och sen tittade vi på skor. Jag hittade ett par jättefina men jag kände att det är sånna jag skulle ha gått sönder. Det är ganska jobbigt att gå snett eller fel eller vad man nu vill kalla det. Köpte ett halsband som jag hittade på Wedins innan vi begav oss hem till mig.

Fixade i ordning oss och lockade håret på mig innan vi var redo att gå ut i kylan.

Klara att gå

Sen träffade vi de som kom hemifrån Jonna och gick tillsammans de sista metrarna till Högmohöjden.

Det var inte så jättemånga där, men Rickars blev nog glad ändå för de som kom och det han fick.

På bilden: Tomten lirar gitarr.
Tomte


Det var lite halvsegt till en början. Sen hittade vi ett frågespel för par att leka med. Massa roliga frågor som vi satt och svarade på.


Jag, Rebecca och Sofie roade oss med min kamera. Jag även med Rilles nya mössa.

Sen satt och Jonna i bastun och pratade ganska länge. Det var skönt. Hon känns verkligen som en sån man kan prata med och anförtro saker, utan att hon dömer en. Hon är en sån som lyssnar. Alla andra verkar ha tröttnat på mig. Många av de som stod mig närmst hör inte ens av sig längre.

Sen blev vi utkörda. Alla skulle hem.

På söndagen åkte jag och mina föräldrar upp till Sthlm och träffade Marie, Mattias, Ann-Sofie och Peter på globen - vi skulle på Luciakonserten. Sen gick vi ut och åt mat på Tre Santi på söder. Jättemysigt och jättegott var det. Och sen fick jag köra hem.

En avslutande bild på mig och mössan:
Mössa


Kommentarer
Postat av: Sofie

den där mössan va fett tuff ju XD

ja Jonna e verkligen en mysig person. E riktigt svårt att hitta nackdelar hos den kvinnan! ;)

2007-12-17 @ 22:30:25
Postat av: Josefine

Ja, jag gillade den där mössan. Den var riktigt skön också!

Postat av: Sara

Ni verkade ha jättekul. Du passade i den mössan. Kram

2007-12-18 @ 19:26:34
Postat av: Roddan

Mössan var inte den snyggaste Josefine, skaffa en rosa! :D

2007-12-19 @ 15:56:12
Postat av: Josefine

Men Roddan, jag passar faktiskt inte i rosa. Men det är väldigt gulligt.
Skönt att höra att du lever!

2007-12-19 @ 22:07:12
URL: http://japanen.blogg.se
Postat av: Craxyknas

Vad söt du är i lockat hår och i din nya mössa =D Och jag håller med, det var otroligt kul att träffa er på Cervera! =D Ikväll ska vi ha precis lika kul eller kanske ännu kuligare tillochmed =D STOR KRAM

Ps: Äntligen har jag fattat ditt lösenord ^^ Så nu ska jag glatt börja läsa igen! =D

2007-12-20 @ 12:26:23
URL: http://craxyknas.blogg.se
Postat av: Josefine

Nejmen det var ju inte min mössa utan Rilles. =)

2007-12-20 @ 13:23:35
URL: http://japanen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback