Lucia

Veteranerna på jobbet, de som arbetat på Sergel sedan begynnelsen, gick på förmiddagen lussetåg på hela företaget och sjöng sin egen Sergelsång, melodi: Midnatt råder. De traskade runt i nattlinnen, glitter, horn och tomtedräkt på alla avdelningar och bjöd på glögg, lussekissar (som var köpta på Wallins och jättesmarriga) och pepparkakor. En riktig, italiensk lucia hade de t.o.m.

Med allt detta ville jag bara berätta att jag haft en mysdag på jobbet (och även ett möte med min teamledare Niklas) och mestadels dryckit glögg. Tioprocentig. =)

Vad har ni gjort idag?

Kommentarer
Postat av: Sofie

nice..måste va underbart o ha en sån bra arbetsplats! :)

2007-12-13 @ 15:56:04
Postat av: Josefine

Varför skulle det vara det?
"Jomen jag ÄLSKAR mitt jobb - vi firar Lucia en gång om året." Eller vad menar du?

Postat av: Sabine

Snarare att det finns trevliga arbetskamrater som bryr sig om sina kollegor tillräckligt för att fira lucia och bjuda på fika. Något som existerar på långt ifrån alla arbetsplatser.

2007-12-13 @ 21:43:20
Postat av: Josefine

Japp. Fast det var ju företaget som stod för kostnaderna gällande fika och så. Men som på de flesta ställen finns det både människor som man tycker om och människor som man, för att uttrycka det snällt, har lite svårare för.
Sånna här happenings (eller iaf liknande) borde vara obligatoriska på alla arbetsplatser. Kassapersonalen kan ju t.ex. ha glitter i håret. Tror att kunderna skulle uppskatta det. det blir ju en lättare, gladigare (hm, vilket är ordet jag letar efter? :S) och juligare om alla anstränger sig lite. Och man måste ju inte lägga ner HELA sin själ i det. Det räcker med lite för att det ska bli trevligt.

2007-12-13 @ 23:39:10
URL: http://japanen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback