Undersökningskanin

I lördags, någon timme efter att jag hade dammsugit, såg jag att jag hade ett missat samtal. 0611... Skumt. Slår upp det på hitta.se och ser att det är från Härnösand och alltså MÅSTE ha ngt med Sabine (en klasskompis från P-hagentiden) att göra.

På söndagen ringde detta nummer igen. Det var Daniel, en av Sabines kollegor, som undrade om jag kunde tänka mig att vara med på en undersökning om läkemedelsbipacksedlar. Det skulle vara en typ av läsförståelse för att se om 'vanligt' folk förstod det som stod i bipacksedeln. Inga smakprov eller annat läskigt. Detta skulle utföras i centrala Stockholm och beräknad tid var ungefär femtio minuter. För detta skulle jag få 300 kr. Självklart ställer man upp!

Idag ringde han igen och sa att en (av tio) som skulle utföra testet idag hade avbokat och jag fick hoppa in. Så efter jobbet tog jag mig ner under jorden och försvann i ett trångt tåg till Hötorget.

Klev in och skakade hand med Staffan på företagen Sofus och sedan fick jag en kopp kaffe (ja, everybody, jag tog en kopp kaffe) och gjorde testet som gick ut på att läsa en bipacksedel och samtidigt svara på 18 frågor. Det gick ganska smärtfritt och drygt 40 min senare klev jag ut i regnet 300 kr rikare.

Sen att jag fick åka gammalt tåg hem och att det dessutom var sex minuter sent OCH att poddisen dog dödade inte min glädje. 300 kr - wow. Jag är rik! Nästan...

Så.. jag får väl tacka Sabine för de 300 kronorna. Lite hennes förtjänst är det ju eftersom att Daniel fick mitt nummer av henne. Tackar (tackor?) och bockar!

Kommentarer
Postat av: Sabine

Coolt, hehe :P Daniel och jag samarbetar mycket, och eftersom han visste att jag käner folk därnere hos er så frågade han efter lite nummer, vet minst en till som gjort samma sak, också pga mig. Nästa gång ska jag ta betalt för numrena ;)

Ajja, bra att du tyckte det var bra då, vart lite orolig att folk skulle tycka jag var cp som lämnade ut deras nummer till en galen norrlänning på ett undersökningsföretag ;)

2007-12-04 @ 02:27:14
Postat av: Josefine

Han verkade rolig. Andra gången han ringde presenterade han sig bara som Daniel från Hörnösand. =)

Äsch. Det är väl inget fel på galna norrlänningar som ringer en hela tiden? ;-)

Postat av: Dan Da Man

Jag vill också tjäna pengar på läkemdelestester! *Sätter mig på golvet i mitt rum och är galet avundsjuk*

2007-12-04 @ 17:02:37
URL: http://telgetok.blogg.se
Postat av: Josefine

Ja. Du får väl säga till Sabine att även ge ut ditt nummer till galna norrlänningar. *skrattar*

2007-12-05 @ 09:40:07
URL: http://japanen.blogg.se
Postat av: Sabine

Alla som vill delta på såna här grejer uppskattas ju, kommer igång fler rekryteringar nästa år har jag hört, vet inte om vad, men pengar är alltid kul :P

2007-12-15 @ 15:29:08
Postat av: Josefine

Ja! Pengar!

2007-12-16 @ 03:11:35
URL: http://japanen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback