Jobb igen

Första dagen på jobbet efter två veckors "ledigt". Pratade med Tua när jag kom om var jag skulle sitta och såg att ingen satt på mammas plats. Satte mig då där eftersom bl.a. jag vet att hon är ledig nästa vecka också (då behöver jag inte byta dator hela tiden) och så sitter jag då tillsammans med Eeva och Siv, de två trevligaste tanterna på jobbet (och så är det just mammas bord så jag inte behöver tänka lika mkt på att inte skita ner och så =P). De t.o.m frågade om jag ville följa med dem när vi hade rast och vi satt och åt tillsammans i matsalen fast jag gick före dem. På rasten satt vi mest och pratade om jobbsökande och så. Det var trevligt. På lunchen däremot... Siv, Eva och jag lyssnade på Eevas äckelhistoria om när Eeva var hemma hos några grannar som hade jättesnuskigt hemma. Saker och smutskläder i hela köket, soppåsar som hängde framme, disk i hela köket osv. Usch. Tror att Siv blev lite illamående t.o.m. Stackarn! =P

Annars är det helt okej här. Har inte direkt ngn att prata med, men jag känner mig välkommen och behövd. Siv såg jätteglad ut när jag kom i morse och utbrast "Förstärkning, det kan vi behöva!"

Kommentarer
Postat av: Sofie

åh va härligt o få den kommentaren när man kommer till jobbet! tänk om alla kunde göra så då o då.. the world would be a better place.. :P mysigt o känna sig välkommen o behövd! De glädjer mig! :D Puss

2007-07-30 @ 16:11:58
Postat av: Josefine

Det glädjer mig också. Jo, det var lite skönt att höra faktiskt. Och Eeva är söt och pratar med mig hela tiden. "Ojojoj jag är så inne i allt jobb att jag inte hunnit prata med dig idag." Och så låter hon så bekymrad, ändå är hon nog den som pratar mest med mig.

Postat av: Sofie

haha..naw..va söt!!!! :)

2007-07-30 @ 16:49:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback