Kul kunder^^

Är lite sur över att vissa på det här stället får pengar utan att jobba. Särskilt när de får lika mkt pengar som jag. Nu ska jag sitta resten av eftermiddagen och svara i telefon. Hoppas det ringer massa roligt folk.

Ex:
Kund: Hej jag heter .... och ringer från .....
Jag: Hej!
K: Jag har en kreditfaktura som jag skulle vilja ha återbetald.
J: Ja, vad är det för fakturanummer?
K: .....
J: Mmm, det är på xx kr.
K: Ja.
J: Vart vill du att vi ska sätta in pengarna?
K: Eh... Eh.. Eh... Vänta så ska jag kolla.
J: Okej. Vi kan sätta in på bankgiro, plusgiro eller skicka en avi.
(det går ngn minut eller två)
K: Eh.. jag hittar inget så du får väl skicka det på en avi.
J: Ja, jag ska bara kolla att adressen stämmer. Är det .... .... ...
K: Ja.
J: Ja, då fixar vi det under dagen så har du pengarna inom tio dagar.
K: Ja tack. Hejdå.
J: Hejdå.

Det hade lika gärna kunnat låta:
J: Hej!
K: Hej, jag vill ha de här pengarna.
J: Okej, var vill du ha dem.
K: Ingen aning.

Man måste ju veta var man ska ha sina pengar!

Kommentarer
Postat av: Rodan

Kan du inte börja svara: Heeeeeeeeeeeeej!
och avsluta alla samtal med: Gud välsigne dig! eller om någon inte vill betala så säger du: GUD ÄR PÅ MIN SIDA BETALA ELLER SÅ DÖR DU!
:D

Postat av: Josefine

Hm.. Nu är det ju så att jag vill behålla jobbet ett tag till. Och sen ha bra referenser... =P

2007-07-11 @ 14:19:20
Postat av: Rodan

Men du gör ju bara det dom gud vill att du ska göra, du ska sprida hans ord!

2007-07-11 @ 14:48:50
URL: http://www.roddan.nu
Postat av: Josefine

"BETALA ELLER SÅ DÖR DU!"
Tror att det är mer dina ord än Guds! =P
"Akta er för falska profeter" står det ngnstans i bibeln också...

2007-07-11 @ 15:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback