Road trip med Jason Mraz som mål

I fredags träffades jag, Roddan, Linnea och Ida på centralen. Väntade på Johan i ngn halvtimme innan han kom och sen dumpade oss på Ica Maxi. Tittade lite på leksaker, färg och köpte mat till kvällen. Sen hämtade Johan upp oss. Bältet i mitten var trasigt, så jag fick sitta utan. =/

Grillade haloumi och kött som vi åt med potatis och sallad som mamma hade gjort.


Efter maten gick vi ner till sjön en sväng. Tyvärr hade det blivit så sent och kallt att amn inte var så sugen på att bada.

Sen satte vi oss i friggan och spelade kort. Johan spelade sen lite gitarr förr oss. En underbar och fin improviserad sång som nog inte bör visas på bloggen! =P
    

På lördagsmorgonen klagade alla på att min mobil legat och pipit hela natten. Jag hade inte märkt ett skit. Förlåt. =/
Tog bilen mot Borlänge och gick omkring i affärer när vi väl kom fram. Folk överallt.

Roddan hade sin otroligt fina t-shirt på sig.


Började gå mot festivalområdet. Kastade russin på folk och beundrade det lilla samhället Borlänge. Kom till festivalområdet ca 1½ innan Jason Mraz skulle börja spela. De andra ställde sig och tog en plats näsra scenen medan jag och Nea gick runt och utforskade området. Sen ställde vi oss med de andra. Vissa blåste såpbubblor.


Efter ett tag började folk trängas och puttas som galna. Vi stod och lutade oss på de bakom oss. Det var värre än Coldplaykonserten. Det var en tjej bakom mig som tog på min rumpa, så jag flyttade in snett framför Johan för att få slippa det. Fast Johan var nog ändå den som slog mig i huvet flest gånger.

Jag, Johan och Ida. Roddan syns i bakgrunden.


Sen, kl 18, hoppade den underbara JASON MRAZ upp på scenen och publiken blev ännu vildare. Jag stod böjd som en banan åt sidan. Sen kom det in en kille brevid mig som typ hände på mig. Han satte sin armbåge i min hals så att jag knappt kunde andas. Jag sa till, men han fortsatte att hänga på mig. Men Jason var underbart bra och det var västa sköna draget. Jag tror att jag är kär. =P
         
Bäst var ju ändå slutet. Alla sjöng med, Jason sjöng om svenska köttbullar och... ja.
I'm Yours! =P

Sen gick vi till donken och åt. Det var så dyrt inne på festivalområdet. Kön var ungefär en km lång och det tog ca 3 år innan man kom fram. Sen tod det ytterliggare 3 år innan Johan hade ätit upp. =P

Sen gick vi tillbaka och lyssnade lite på Nationalteatern innan jag och Linnea köpte våfflor innan vi gick bort till Sugarplum Fairy. De var inte så bra live, men de spelade iaf Sweet Jackie! <3 Och sen en låt med en melodi som vi gick och nynnade på hela kvällen som ajg tyvärr har glömt. Helt underbart var det. Måste ladda ner så att jag kan fortsätta nynna på den!

Såg ngt vidrigt också. Två stupfulla tjejer som inte såg äldre ut ä fjorton. De blev taffsade på av två killar som såg ut att vara äldre än trettio. Vi stod och såg och typ avvaktade. Sen kom det en äldre tjej med fetgrym stake och skällde ut äckelgubbarna. Tror tom att hon kallade dem det. Tjejerna stack illa kvickt. Hoppas inget annat illa hände. Känns så tråkigt att sånt händer. Det vänder sig i magen på en. Och frågan utan svar är ju varför inte vi grep in... Kanske vi hade gjort det om de gick längre. Går ju inte att svara på eftersom att det är en hypotetisk fråga. Men det är bra att det finns sånnt människor som hon. Räddaren i nöden.

Gick till Timbuktu och dansade som galningar. Svettigt och äckligt. Tjejen framför mig hoppade typ bak mot mig, så jag fick trycka fram henne. Oftast brukar ju fulk trycka sig frammåt. Eller så är det väl så att alla trycker sig mot mig.

Gick en bit bakåt och satte oss. Kastade russin omkring oss. Och på en kille framför oss. Sen fick Johan och Ida rädda en stupfull kille till sjukstugan.

Sen skulle vi dansa till Alla vill till himlen och lite fler låtar. Några andra personer dansade också, så vi började dansa med dem. Och superstora dansringar blev det. Det var asballt! Sånt borde man göra lite oftare. Spontandansa på stan. Skitkul!

Sen skulle The Ark börja spela, men då stack vi mot bilen. Bilnycklarna skulle ligga i Idas väska, men vi hittade dem inte. Vi fick tömma hela väskan. Och man säger ju att en tjej har allt i sin väska så jag jag ju berätta att det stämmer. I Idas väska låg verkligen allt - inklusive Johans bilnycklar. Alla pustade ut.

Åkte till donken och gick på toa och köpte ett sista mål innan hemfärden. Ungefär vid 2 bar det av hemåt. Roddan och jag delade på ett bälte och jag sov på Linneas bröst ett tag. Äntligen har jag förstått varför vissa människor har bröst. Det är så praktiskt när man åker bil... Jag sov nästan hela bilfärden. Dock inte på Linneas bröst. Kom väl hem strax innan 6. La in bilderna på datorn och kollade lite grejer. Somnade halv åtta.

Jasons blogg:
"I don't think we've ever played before a more blond ambitious audience."

Kommentarer
Postat av: Roddan

Alltså HOT faktorn på din blogg ökade med minst 110% med de där bilderna på mig :D

Postat av: Josefine

Hm... Oooo jaaa!

2007-07-02 @ 22:06:08
URL: http://japanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback