Tragisk ironi

Vet ni vem Pigge Werkelin är? För er som inte vet kan jag berätta att han var mitt i kaoset när tsunamin vältrade sig över bl.a. Thailand annandag jul 2004. Han har skrivit en bok om det. Han tappade bort sin fru och sina två söner på 4 respektive 5 år. Han gav inte upp eller åkte hem förrän han hittat dem igen. Då hoppas man ju att iaf ngn av dem ska vara vid liv. Han fann två döda kroppar som kunde identifieras som hans fru och hans äldste son. Sin yngste son hittade han aldrig. Fattar ni?! Han förlorade allt han hade, hela sin familj! Vad har man kvar då? Det måste ju kännas som att ens värld rasat samman helt!

När vi var på Gotland tidigare i somras var det honom i hyrde stugan av. Den låg på hans tomt, precis vid vattnet. Det var bara en grusväg och sen kom stranden, så när vattnet var det. Här kommer två bilder och en story.



Gärsgård

Vill ni höra ngt ironiskt?
Han byggde gärdsgården för att hans barn inte skulle springa ner till havet. Så var det havet som tog dem iaf.

Gärdsgård solnedgång



Hur klarar man sig genom ngt sådant? Jag beundrar honom stort.

F.ö. gifte han om sig i höstas med en kvinna från samma sorgegrupp som honom. Hon hade förlorat sin man i en bilolycka ca två månader efter tsunamin. Nu väntar de barn tillsammans. Båda resonerar som så att "livet går vidare". Det är starkt tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Sofie

En helt otrolig historia tycker jag..ritkigt hemskt e de...

2007-07-31 @ 10:33:05
Postat av: Josefine

Ja, det är verkligen tragiskt...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback