För jag har tagit studenten....

I torsdags gick jag upp kvart i sex för att locka håret och sen sticka hem till Johan i min (nu f.d.) klass. Vi skulle ha mysig champagnefrukost hela klassen.Tyvärr var vissa i klassen nästan en timme sena, men det fick duga ändå. Johans pappa var jättetrevlig och rolig. Han viller absolut inte bli kallad "Johans pappa" så han försökte lura i oss att han var Johans storebror. När Rebecka sa lillebror blev han helt överlycklig!

 En bild på mig såhär på morgonkvisten.

 Här står Niklas med flickorna och poserar i väntan på de andra.

 Här är nästan hela klassen samlad och alla vill ha gruppbild.

 När Jennifer kom fotade jag henne tillsammans med mina andra två favvisar i klassen.

 Jag tyckte att vi kunde gå ner i poolen och fotas, och de andra svenskarna var inte sena att hänga på.

 Jennifer ville ha en bild på oss två.

Sen bar det av mot skolan med alla björkar som vi sågat och dragit ner. Ibland får man göra dumma saker?!. Väntade på att det skulle bli vår tur att fotograferas och själva fotade vi också en hel del. Riham hade knallgrön klänning och en irakisk flagga virad om sig. Och jag som trodde att jag skulle sticka ut med min blommiga...
Det var t.o.m. ngn som sa "Okej om hon haft en finsk flagga, men ingen invandrarflagga!" LOL

 Jennifer, Jag, Dina och Emma

 Jag och mina nissar tillsammans med Bengt-Eric, min handledare i tre år och lärare i sex ämnen som jag har läst.

 Lärarna sjöng en "vacker" sång för oss i aulan när inte rektorn babblade på.

Sen var det ju såklart dags för lunch. Förrätten var ju ingen höjdare även fast den gick att äta. Varmrätten var inte heller så speciell. Smaklös potatisgratäng, torra kycklingfilléer och sås som smakade som skolans soppa... Men vi hade ju trevligt ändå vid bordet.

 Emma satt och var söt i väntan på maten.

 Jennifer, jag och Becka satt och hade trevligt.

 Yasmin var också söt, precis som vanligt.

 Sen fick Emma sällskap av Roddan i kanske 30 sekunder.

Sen gick vi ut för att dekorera vårt flak.

 Vi fick även de björkar och ballonger som skolan var pyntad med. Mice.

 Sen gick vi bort till TE3:s flak och träffade Roddan och Nea.

 Teknikarnas flak ägde allt och alla. De hade en traktor från Hölö.

Sen var det dags att tåga mot Torekällberget. Jag höll på att börja gråta. Mina ögon var ganska blöta. Tack Gud för ytspänningen! Lovar att jag hade ögon som en fluga... Men jag lyckades att få det att sluta.

 Såg Roddis plakat när vi väntade på att få springa ut. Han är ju för söt!

Sen träffade jag mina föräldrar, Ann-Sofie, Peter, Sara, Joel, Sofie, Sofia och Sunqan.

 Träffade Emma när jag kom ner till flaket.

 Sen fotade jag de som följt med mig till flaket.

 Åkte runt ett tag på flaket, skrek och var glada.

 Niklas var kanske lite full?

Sen sprutade de champagne på oss. Och jag fick det mesta på mig, så jag klev av och gick hem tillsammans med Sofia och Sunqan som jag träffade på stan. Tog en snabbdusch.

      Hemkommen

Sen kom massa folk, jag försökte vara social med alla, men frågan är om jag inte misslyckades... Råkade dricka lite för mycket...

 Här försöker Sofie demonstrera hur det såg ut när jag välte ut hennes fruker...

 Öppnade lite paket och Joel fick en kram som tack för discokulan jag fick av honom + familj.

Sen var klockan plötsligt 21 och jag var tvungen att skynda mig för att träffa Emma och Katta för att tillsammans gå till TK.

Det gör vi på den här bilden.

 Här har vi träffats och har kul tillsammans på dansgolvet.

 Träffade Roddis. Roddis = fullis!

 Sen hade vi lite Pershagenkul också. Jocke var asfull!

Sen gick några hem. Sen var det bara Jennifer kvar som jag kände. Jag gick också hem. Men jag ringde Haitham så att jag inte skulle känna mig så ensam på vägen. Han snackade arabiska med ngn, så Frans tog över telefonen och var social med mig. det var ju tur det.

Det var i stora drag mig dag. Min student. Dagen jag längtat efter hur länge som helst, och haft många tankar på senaste halvåret, den är nu över. Vad ska jag nu längta till? Det här bar min sista dag med klassen. Kommer sakna vissa jättemycket. Hoppas att man kommer träffa många. Awww, de var ju så söta. Och idag var min klass på förstasidan på tidningen Lördagsdel. Nu går jag innan jag börjar gråta.

Kommentarer
Postat av: Sabine

Grattis ^^
Jag undrar om Jocke vet att jag saknat honom skitmkt periodvis sedan jag flyttade. Det här är den första bilden jag ser på honom vöerhuvudtaget, sedan jag lämnade stan. Fan. Ibland skulle man vilja hälsa på. klassträff, tack? Men njae.
hursomhelst, grattis, ha det bra ^^

2007-06-10 @ 01:51:49
Postat av: Rodan

Haha, jag måste erkänna att bilden på mig och Emma blev väldigt bra xD
Varför blundar jag alltid när folk tar kort? xD
Anyway, ha det kalas i Grekland! Du får ta och skicka alla bilder sen när du kommit hem, då är det även dags för Peace & Love! :D JASON MRAZ FFS

Postat av: Sofie

naw, gumman! Vad glad jag blir för din skulla. Fy va rörande ditt inlägg va! stort grattis iaf! Äntligen är livet som en fattig student över, o du kan pröva på dina vingar som en mer vuxen människa! Stort lycka till i framtiden! Lova att du kommer på min student nästa år?! lol puss på dig snygging!

2007-06-10 @ 20:04:38
Postat av: Dan Da Man

Grattis, gullet!

2007-06-10 @ 22:27:24
URL: http://telgetok.blogg.se
Postat av: Josefine

Sofie... I wouldn't miss it for anything! I promise! Japp, nu är jag fattig arbetslös istället. Känns ju mkt bättre.^^

2007-06-10 @ 23:25:07
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

GRATTIS :D Äsch, snart är perioden som fattig arbetslös utbytt till rik arbetare ^^ Du vet, allt är möjligt bara man tror på det tillräckligt mycket ;P

2007-06-11 @ 17:53:52
URL: http://craxyknas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback