Blodgivare

Fick en kallelse från blodcentralen igår att jag var välkommen att lämna blod igen. Så idag efter skolan idag gick jag ner för att möta mamma (hon var ledig idag) utanför Kringeltappen kl 12. När vi kommer in säger hon i receptionen att jag egentligen inte är riktigt mogen än, men att det går bra ändå. Hm... varför skickar de då hem en kallelse om jag inte är riktigt mogen? =/

Fyllde i hälsoblanketten och la mig längst in. Var inte så jättenervös faktiskt. Bara på lektionen i morse! =P Och så ligger jag där och pratar med mamma. Hon var ju med som moraliskt stöd. Är ju faktiskt lite överkänslig, och jag vill inte svimma igen, som jag gjorde första gången. Blev så otroligt besviken på mig själv då. Och arg.

Men det gick bra nu. Mitt i allt var det liksom klart. Då började jag bli nervös, för det är alltid efter att hon tagit ut nålen som jag börjar känna mig yr, men det kändes ingenting. Kanske börjar jag bli lite van. =)
Tog lite kaffe och en macka och sen valde jag present.
Känner mig faktiskt riktigt glad över att det gick så bra.

Sen kom Joel och vi gick och köpte hockeybiljetter på Träffpungt Tälje och sen gick vi in på Ljuspunkten och tittade på armaturer. Köpte en till min bokhylla. Jag har velat haft en där länge, men inte hittat ngn bra förrän nu. Så då blev jag ännu gladare! =)

Fast plåstret på armen gör ont! Jätteont! Den sitter liksom som... Jag vet inte, klister? =/

Kommentarer
Postat av: Sofie

Oj, va läskigt de låter..vet ju inte om ja vill lämna blod längre.. :S naw, va gulligt me presenter..va valde du för ngt? :P hoppas du får de kul ikväll! Heja SSK!! ;D

2007-03-17 @ 09:15:08
Postat av: Josefine

Jodå. Det är inte så farligt. Jag var väl lite orolig för att jag har svimmat på vårdcentralen. Jag valde en till värmeljusstake. Fast genomskinlig. Hoppas du också får en trevlig kväll. Gå och lämna blod ngn dag! =)

2007-03-17 @ 13:03:04
Postat av: Rodan

Blodgivning är bra, men jag har inte haft tiden eller modet att anmäal mig till det än.

Men däremot är jag med i donatoregistret, så när jag dör så kommer jag att donera alla mina organ och vävnader. :)

Postat av: Josefine

Men asså, det är klart att du ska lämna blod om du får! Det tar inte så mkt tid. Mindre än en timme åt gången. Och jag följer gärna med som moraliskt stöd om du vill.

Skitbra med donationsregistret. Borde jag också fixa snart!

2007-03-17 @ 20:56:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback