Brandalsund

Nu är våren officiellt kommen till Södertälje för åt 2007. Jag har nämligen gjort mig årliga vårtur på cykel till Brandalsund.
Tyvärr var ju vi den enda skolan som hade studiedag idag, så jag gav mig av kl 13:10 helt på egen hand. Bara kameran och poddisen hade jag med mig som troget sällskap.
Men det var verkligen jättehärligt. Tog ju lite längre tid än när jag bodde i p-hagen, men det var bara härligt att cykla i det här underbara vädret. Tog väl ungefär en halvtimme? Väl framme så gick jag runt lite och fotade. Sen hittade jag en underbar stubbe i sanden där jag la mig och lyssnade på musik! <3 Låg där i solen och njöt av allting. Bra musik, vår, härligt väder, känslan av att vara vid havet... Ja allt! Det är verkligen speciellt att vara där på våren och försommaren då det inte är några eller så många där. Jag älskar det!
Ville egentligen inte gå därifrån, men jag fick ge med mig efter ett tag och cykla hemåt. Kom hem ca 16:45

Sen dess har jag väl inte gjort så mkt. Hjälpt Sofie med hennes blogg!
http://snobb.blogg.se/

Sen har jag mest snackat skit med folk på MSN! =)

 Hela gräsmatten är full av vatten?! Jag lovar, det brukar vara gräs där!

 Här är en till gräsmatta med vatten!

 Lite is var det kvar också.

 Det ser ju ut som i Bullerbyn? Där de leker bakom skomakarens hus!

 Och ser ni, ser ni, ser ni? Solen sken!

 Här cyklade jag hem igen! Men lite fint är det ju ute på landet!

Kommentarer
Postat av: Sofie

åh fy va mysigt..skulle verkligen ha velat följt me men ja kände att ja inte kunde missa ngt i skolan idag! mmen ja tror att de ändå va bäst så..vissa saker upplever man bäst utan sällskap från någon! Din dag verkar vara ett perfekt exempel på det! Blev verkligen avis när du skrev om att ligga på en stubbe o lyssna på musik utan människor som vandrar omkring!!!

2007-03-14 @ 20:22:57
Postat av: Josefine

Ja, det var verkligen det som var underbart! Man får aldrig ngt tillfälle eller möjlighet att komma ifrån, bara bort, nu när man flyttat in till stan. Förut hade jag ju skogen jättenära. Bara tenisbanorna ivägen. Egentligen hade jag ju skogen som granne om man räknar miniskogen. =P

Nu kunde jag bara ligga som jag ville och ingen var i närheten. Hade kunnat dansa och sjunga högt, men det var det stillsamma jag ville ha tror jag. =)

2007-03-14 @ 20:39:23
Postat av: Rodan

Jag som bor i Järna och inte tar del utav den stora vackra outnyttjade naturen här. Hahahaha, ofta. Ge mig betong och glas.

2007-03-14 @ 23:02:08
Postat av: Josefine

Du är så.... DU! =P

2007-03-15 @ 08:33:04
Postat av: Craxyknas

Åh, det låter som att du hade det jättetrevligt! Jag önskar jag hade kunnat följa med men jag säger som Sofie sa så vist; "de bästa stunderna upplever man bäst själv utan sällskap av någon" =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback