Droger, idrott, vårväder

Dagen började med ett infomöte om droger. En fd missbrukare av amfetamin var och berättade. Det var faktiskt både roligare och intressantantare än väntat. Han berättade både om sitt eget liv, om droger i allmänhet och saker man aldrig hade hört förut..  

  1. 1-5 koppar kaffe per dag: Man blir stimulerad.
  2. 5-20 koppar: Långsam, seg, slö
  3. 20-150: Medvetslös, död

Coolt.^^ Min pappa är död... Eller ja, ganska seg iaf. Han dricker väl uppemot femton koppar per dag. Shit. Det är ju illa det här.
Visste ni att det var Hitlers soldater som tog fram dolfinet? "Jo, men sätt ett a framför så fattar ni varför det heter som det gör."

Hade idrott fast det inte stod det på planeringen. Var bara jag och Emma som hade fattat det, för resten hade idrott. Jag förstår verkligen inte varför hon ska skriva ut en planering som hon inte följer. Det här kursen har verkligen varit ostrukturerad. Man har nästan aldrig haft ngn koll på vad man ska göra. Och sen säger hon att det är vissa som inte har lämnat in arbetat av avslappning som vi skulle lämna in innan novemberlovet, ungefär. Och så sa hon att man måste lämna in det för att få MVG. Jag tycker att det är helt fel att de får lämna in nu, det var ju ett helt halvår sen. Hur många chanser och hur mkt tid ska idioterna få egentligen? Tur att det var sista lektionen med henne. Nu är det bara provet kvar.

Hade iaf rätt kul när jag tittade på då de andra spelade volleyboll. Det gick väl ganska vilt till. Bollen hamnade emellanåt överallt utom där den skulle hamna: på människor, nät, tak och väggar.
Linda (efter att ha fått en hård boll på sig): "Det är inte bra att vara vit, man blir bara röd.
George (lite senare): Varför är ni så arga på taket?

Efter rättskunskapsredovisningen gick jag en promenad. Kom halvvägs hem på att det var underbart väder, så jag gick mot solen. Kom till rondellen på Holmfastvägen innan jag gick in på en mindre gångväg, där satte jag mig i slänten, lät solen skina på mig och alla som gick förbi titta på mig. Njöt av solen och det underbara vårvädret samtidigt som jag passade på att plugga. Läste igenom tre papper som jag hade skrivit ut om kokain. Sen traskade jag hemåt. Var ute och gick i drygt en timme. Mkt härligt. VIll ha mer vår!

Pappa, mamma och jag har suttit och tittat på resor på internet sen kl 19:30. Tog sin tid, men nu är det bokat och klart!
Vi ska till Skiathos (ö i Grekland) den 11-18 juni. Tjoho!
Fast jag är borta på betygytlämningsdagen. Vad händer dp? =/


Kommentarer
Postat av: Rodan

Htiler, haha.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback