Fiskarvreten

Roddan är dum, han tvingar mig att skriva blogg.

Igårkväll somnade jag i soffan hemma hos Elovsson. Vaknade när alla skulle gå och lägga sig. Bestämde mig för att sova kvar hos dem. Orka cykla hem liksom. Vaknade kl halv sju i Joels säng av att han låg och pratade med mig. Han är varm att sova brevid, men måste han va så morgonpigg?
Aja, gick upp kl sju och åt frukost med resten av familjen. Sen gick jag och la mig i Saras säng och myste med henne. Måste ha somnat, för jag vaknade strax innan nio av att Johanna kom in med telefonen. Mamma var i telefone. Hon undrade var jag var. Sen såg jag att jag hade fyra missade samtal på min mobil. Ojdå. Sara och Joel hade redan stuckit till skolan. Jag cyklade hem.

Åkte ut och övningskörde med pappa innan skolan. Eller så var det väl han som övningskörde med mig. Åkte till sommarstugen. Märkte att jag blir fartblind väldigt snabbt. Det märks när jag kör av motorvägen. När det är 50 håller jag på att dö av tristess. Det känns ju som att bilen knappt orkar nånting.

Stugan såg ut som den brukade. Förutom att det inte var så väldans massa sommargrönska runt omkring. Inne i huset luktade det "sommarstuga". Det är rätt märkligt hur en lukt att betyda så mkt för en. Hoppas vi aldrig aldrig kommer att sälja det där stället. Jag vill verkligen ha en sommarstuga. Har aldrig riktigt uppskattat den förut. På somrarna när alla kompisar var i stan, var hemma, på badstranden. Då var jag därute med mina föräldrar. Tråkigt. Ingen TV (okej, SVT1, SVT2 och TV4, men det var ju ingen som man kunde titta på för att det brusade så mkt), inga kompisar, inget att göra. För mig som gillar att ha mkt på g, fullspäckat schema och vänner runt omkring mig var detta till slut inget alternativ. Jag valde att vara hemma när föräldrarna var därute. Mkt skönare så. De hade inget att säga till om. Men jag gillar fortfarande att vara därute. Men nu åker jag nästan bara ut med kompisar. Har ju redan cyklat dit tre ggr. Det är ganska duktigt måste jag säga, eftersom det är sju mil dit ut. 6,5 om man åker bil.
Sommarstugan är liksom en del av mig, och kanske en ännu större del av min barndom. Alla smultronställen, svampställen, den nästan förfallna bryggan, båten, stenarna vi alltid klättrade upp på, alla promenade till Kungsberg... Allting. det betyder så mkt! Fiskarvreten 6 <3!

Sen åkte vi hem. Slängde i mig tre mackor innan jag skulle till skolan. Hade bestämt att jag skulle träffa en lärare kl 13:30, så är han inte där när jag kommer. Väntar i 20 min, sen orkade jag inte längre. Känns ju fånigt. Han skulle ju hjälpa mig med kemin. Nu vet jag inte hur det kommer gå. Tycker att det är taskigt att bestämma tid och sen inte dyka upp. Speciellt av en lärare. I sin yrkesroll liksom. Tänk om alla politiker skulle hålla på sådär. Eller vem som helst. Hur kom jag att tänka på politiker? Måste varit Roddans fel på ngt sätt. Satt och försökte plugga själv istället, men kemi är inte så lätt för mig. =(

Sen efter körkortsteorin gick jag ner på stan för att träffa Jonna. Vi hade bestämt att vi skulle äta. Träffade Sofie och Magie lite innan. Stod och pratade med dem i väntan på Jonna. det var trevligt. Sen när Jonna kom gick vi till Nancys. Jag tog en Tacotallrik och hon tog potatisgratäng och kycklingspätt. Potatisgratängen var verkligen jättegod (smakade av henne. Jag blandade inte med tacon)!

Pratade om Rommeresan och lite annat. Det kommer verkligen bli skitkul!

Väl hemma vet jag inte vad jag gjorde. Plockade fram lite skidgrejer. Det kändes bra! Känns så skidigt!

Orkar inte skriva mer nu, Roddan. Ska trycka på Spara & publicera. För jag ska titta på top model! xD

Kommentarer
Postat av: Rodan

omg, top model, tack för påminnelsen! Det får jag ju inte missa :O

Postat av: Josefine

Haha. Jag kom på det för att du sa att du skulle kolla förra veckan ju! Så egentligen är det din egen förtjänst.

2007-03-21 @ 21:54:04
Postat av: Sofie

du ja vet precis hur de e me sommarstugan..tänker aldrig låta mina föräldrar sälja huset vi har i finland. Ska hålla uppe den traditionen vi har o åka dit me min egen familj sen när mor o far blir gamla. men hörru vore faktist roligt o se din sommarstuga. kan vi inte cykla dit nån gång? haha..om roddan tvingar dig skriva blogg, va e de då du gör mot mig?? lol

2007-03-21 @ 22:27:59
Postat av: Josefine

Jaja, men du skriver ju inte lika ofta, så då gills det inte!
Orkar du verkligen cykla 7 mil åt gången? Annars kan man ju ta bilen vettu! Vi får väl ta ngn helg innan sommaren kanske om mor och far ska dit.

2007-03-22 @ 14:16:12
Postat av: Sofie

haha..jag tycker ja varit ganska duktig när de gäller o skriva. Sen för man ha överseende me att du har haft din blogg lite längre än jag! ehm..jadu..de e frågan..har ju inte världens bästa kondis..hur trött brukar du bli när du kommer fram dit? hehe..ja de e klart..men e helt upp till dig. Vill inte tränga mig på!

2007-03-22 @ 16:13:09
Postat av: Josefine

Jo man det är jättekul. Klart att jag vill ha med dig ut dig. Men jag vill inte cykla med en slöfock! =P Jag cyklar väl inte så jättefort. Medelhastighet på kanske 19 km/h. Men det gäller att vara uthållig. Det tar mellan 4 och fem timmar ungefär. Men jag är på. Du får väl visa på Åland vad du går för!!!

2007-03-22 @ 16:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback