Förlåten eller inte?

När man sagt förlåt till en person och personen svarat "ja", ska man inte tolka det som att man är förlåten då? Varför fortsätter hon då att vara sur på mig? Sånt fattar jag faktiskt inte. Men jag tycker ju inte att jag gjort ngt fel. Vad ska jag göra då, gå ner på mina bara knän gång på gång för samma sak? Borde det inte vara förlåtet vid det här laget?

När jag fick reda på att personen tagit det fel, gjort en höna av en kyckling eller vad det heter, och jag säger "Oj, jag visste inte att du skulle ta det så. Det var verkligen inte meningen! Förlåt?!" Personen svarar "Ja, men du måste säga till honom att det inte var så jag menade!" "Okej", svarar jag. "Jag ska göra det". Men ändå pratar hon inte med mig och gick iväg från mig... Och när jag pratat med honom visade det sig att han inte alls tagit illa upp.

Det är för jobbigt att förklara, men hur ska jag göra? Det känns varken som att jag har gjort ngt fel eller att hon har rätt att vara sur på mig, eller "jävligt förbannad på dig" som hon uttryckte det.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

"...en höna av en kyckling." ^^ Du menar kanske en höna av en fjäder:P
Nä, men i alla fall.. Jag vet ju inte fikriggt vad det hela handlar om men det känns ju som om hon borde lägga ner om du sagt förlåt liksom.. Hur hemskt kan det ha varit liksom...
Kram

Postat av: Rodan

Prata med människan, kräv ett ärligt svar och var ärlig mot henne/honom/det.

OCh vad du än gör, le inte när du ber om förlåt :P

2007-03-27 @ 20:15:59
URL: http://rodan.blogg.se
Postat av: Josefine

Rebecca: Nu ska du inte vara sån. En höna av en kycklig är väl iaf lättare att åstakomma än av en fjäder.

Roddan: Jag tänkte avvakta till på torsdag, då vi träffas igen. Och jag log inte när jag sa förlåt. Det var faktiskt ett ärligt menat förlåt eftersom hon tydligen hade tagit illa upp.

2007-03-27 @ 20:21:22
Postat av: Craxyknas

Det verkar vara det enda rätta som du säger, att prata med henne om det när ni ses nästa gång. Lycka till!

2007-03-27 @ 21:22:51
URL: http://www.hovsjokyrka.se
Postat av: Sofie

usch..hemskt när sånt händer..men ge inte upp hoppet..har en känsla av att bara ni reder ut de o du berättar va du känner så kommer de bli bra igen. Håller iaf tummarna för dig gumman!!! :)

2007-03-27 @ 21:41:26
Postat av: Josefine

Craxy: Nej det sa jag inte att jag skulle göra. Bara avvakta.

Sofie: Är inte säker på att det går. Denna person är lite egen..

2007-03-28 @ 11:22:04
Postat av: Rosanna

Varför sa du förlåt om du inte tycker att du gjort nåt fel?

2007-03-28 @ 17:32:32
URL: http://rosieslivsshow.blogg.se
Postat av: Josefine

Eftersom att hon hade tagit så illa upp. Jag sa väl typ "förlåt, det var verkligen inte meningen att du skulle ta det såhär". Jag sa ju inte "förlåt för det jag gjorde". Sounds better IRL. =P

2007-03-28 @ 17:35:36
Postat av: Rosanna

Förlåt betyder ju "förlåt, jag gjorde fel" tycker jag :S
Är det bra nu då? Annars tycker jag som Rod the pod

2007-03-28 @ 20:53:48
URL: http://rosieslivsshow.blogg.se
Postat av: Josefine

Jo, du kanske har rätt. Men jag är ju ändå ledsen för att jag gjorde henne upprörd...
Jag vet inte, jag träffar henne först imorgon. Tror inte att hon kommer vara sur. Men jag orkar inte anpassa mig efter henne hela tiden, så hon får väl vara det om hon vill. =P Eller så gör jag som världens bästa Rod tycker. Det låter ju rätt så klokt.

2007-03-28 @ 21:28:50
Postat av: Rosanna

:) han är en vis man

2007-03-29 @ 15:07:50
URL: http://rosieslivsshow.blogg.se
Postat av: Emma

Jag förstår att hon blev arg och jag tycker att du gjorde fel.

2007-03-30 @ 17:48:44
Postat av: Josefine

Okej. Men borde hon vara sur efter att jag bett om förlåtelse och hon svarat ja?

2007-03-30 @ 18:47:02
Postat av: Anonym

Du menade ju inte förlåt du sa det bara.

2007-04-03 @ 21:47:51
Postat av: Josefine

Ehms... Jo det menade jag. Annars skulle jag inte ha sagt det.

2007-04-03 @ 21:52:03
Postat av: Emma

Du tyckte ju inte att du gjort något fel, hur kan man då säga förlåt och mena det?

2007-04-05 @ 16:00:37
Postat av: Josefine

Det var rätt enkelt^^. Du vet ju inte hur jag menade.

2007-04-07 @ 18:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback