Gymnasieevent 2007

Skulle egentligen ha gått på gymnasieeventet med nissarna i klassen, men både Rebecka och Jennifer var magsjuka och Emma hade ingen lust. Jag försökte då få tag på Sofie, som ju redan var där nere och hjälpte till, men jag fick inte tag på henne. Ringde Roddan och frågade om hon var i närheten, vilken hon naturligtvis inte var. Så han fick i uppgift att leta reda på henne och säga åt henne att ringa mig. Han lyckades utmärkt med den uppgiften. Hur jag vet det? Hon ringde.^^ När jag till sluta hade pratat med henne bestämde vi att jag snart skulle komma ner, och sen bestämde jag att Rebecca också skulle komma.

Precis när jag skulle kila ner till stan kom Marie och Malte, så det blev en liten promenad innan. Men när jag ringde Sofie igen sa hon att sumobrottingen (det var sumobrottning mellan rektorer och Thomas Johansson) precis skulle börja, så jag gick dit. Träffade Sofie och tittade på när rektorerna såg dumma ut i sina sumobrottsdräkter. Det var faktiskt roligt. Fast bäst var ju ändå Johan.

Rebecca kom runt kvart i ett och då gick vi till Tratten och åt. Sofie och jag var ju hungriga. Åt lite, sen tog jag kaffe utan att betala, men jag tycker att det ingår. Det gör det ju på MAX. Satt där i en dryg timme innan vi återvände till partytälten.

Sofie brottades lite i ringen och såg ovanligt dum ut. Snackade lite med folk och sen fick Sofie 100 kr av Johan. Alla undrade varför.
Johan: "Det är för ikväll...."
Roddan: "WTF, jag säger till Ida!"

Vi fick faktiskt ett väldigt hett tips från Ida: "Om man häller öl på bastuagrigatet luktar det nybakat!" Haha, det måste man ju bara testa!

Sen började sakerna plockas ihop och tälten vikas. Det blev ett snöre (rep) över. Så vi hoppade hopprep där, mitt på politikertorget. Riktigt längesen man gjorde det känns det som. Linnea, Johan och jag hoppade nog mest, förutom tjejerna i klackskor som kom och hoppade. Affe gjorde också ngt tappert försök. En tant stod och såg imponerad ut. Det var rätt kul faktiskt. Pratade med Maria två ggr, som gick förbi. Andra gången hade vi förökat oss. Då hade nämligen Susanna kommit också. Det som kändes dummast var att helt främmande människor kom och ville vara med och hoppa. Vi kanske skulle ha haft det med i själva eventet. Typ "såhär dumma är gymnasieelever."

Sen gick jag hem. Marie och Malte kom just hem hit efter att ha besökt en kompis till Marie. Pappa spelar julmusik. *hata* Snart ska vi äta och sen ska jag förmodligen till Sofie för att basta.


         


 


Kommentarer
Postat av: Rodan

Kul var det iallafall :)

Postat av: Sofie

Ja såg väl inte dum ut? :( du sa ju att ja såg ut som en kyckling, o ja tog de som en komplimang! kanske ja inte skulle ha gjort?? ;P trodde iaf aldrig att dan skulle sluta me att vi hoppade hopprep me främlingar. tror att ja fortf har lite träningsvärk efter all vevande! Men matcherna mellan rektorerna va roliga iaf! ;)o ja, de va ju en bra dag i sin helhet, måste ja ju erkänna! :D

2007-03-11 @ 13:06:57
Postat av: Josefine

Ja jo... Kycklingar är ju, ehm, söta! =)

2007-03-11 @ 13:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback