Hockey

I går kom Sara hem till mig kl 11 för att hjälpa mig att plugga muskler till provet som jag har i morgon. Det gick rätt bra. En fördel är ju att hon pluggar till Arbetsterapeut och redan kan det här som jag har prov på. Dessutom är hon rätt så pedagogisk. När vi kände att jag kunde hyfsat bra tittade vi på Svärdet i stenen.

Kl halv fem kom Joel och han och jag stack iväg på hockeyn (SSK - Skellefteå AIK). Fullt med folk var det. Trångt och mysigt i klacken!^^  Matchen var faktiskt spännande hela tiden. Vi ledde med 3 - 1 ett tag, men i början av tredje perioden fick de in en puck i mål... Spännande spännande. Joel skrek som en galning som vanligt. Vi var lite arga på de näst intill värdelösa domarna, och på Skellefteåspelarna som hakades hela tiden. Men vi vann. Tjoho! Det behövde vi. Härlig stämning var det också. Hela hallen var ju med kändes det som.

Sen gick vi hem. Det märks att folk blir mer sociala och pratglada om man har matchtröja på sig. Alla man möter frågar om matchen och så. Men det känns härligt. Passiva supportrar, men ändå supportrar. =)

Sen som Joel hos mig som vanligt efter matcherna. Lyckades vakna ganska pigg i morse också. För ovanlighetens skull alltså.

Kommentarer
Postat av: Rodan

SSK är underskattat i Sverige, men för överskattat i Södertälje.

Postat av: Josefine

Nja. Inte överskattat bland invandrarna... =P Fast man måste ju inte gå på varje match direkt.^^

2007-03-18 @ 23:02:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback