Jobbig måndag

Började veckan kl 13:50. Ganska lagom måste jag säga. Hinner man ju vila ut efter helgen!

När jag gick genom entren till skolan stod några ickesvanskar där. De hade den där speciella brytningen iaf. Hör att en kille säger "Det här Sverige! Förut haglade det, nyss regnade det, och nu börjar solen skina!" Jag håller med faktiskt. Det är typiskt aprilväder om inte annat. Men än är det inte april.

Provet vi hade på idrotten var väldigt dåligt tycker jag. Bara åtta frågor, ingenting om erector spinae (den djupa ryggmuskeln) och inte någonting alls om massagegrepp. Det var lite komiskt, för det var massage vi skulle ha prov på från början.... Dessutom hade hon stavat fel på det latinska namnet på vadmuskeln (Triceps surae). Hon hade skrivit Triceps sure.^^ Dessutom var det ingenting om vad de olika muskerna på Hamstringsmuskeln heter. Hoppas verkligen att det gick bra det där. Fast jag tycker att det var ett uselt prov. Värre än Knuts t.o.m...

Sen satt vi och spelade kort i väntan på den värdelösa rättskunskapen. Trodde ju att det skulle bli en intressant kurs, men Knut gör allt så tråkigt. Nora och Ahbab spelade pingis i väntan på samma lektion. Jag påpekade att Nora såg smal ut i klänningen som hon hade på sig. Jennifer tyckte att hon hade för stor rumpa. Speciellt om man jämförde med midjan. Jag påpekade att jag på ett ungeför har dubbelt så stor rumpa, fast iofs har jag ju mer än dubbelt så stor midja också. =(


Jennifer: Vet ni, syrianerna har fått ett nytt land?!

Jag: Ja, de har tagit över Sverige.


Jag tyckte att jag var lite fyndig där. Rebecka garvade iaf. =P

Och när jag till sist kom hem efter den tuffa skoldagen fick jag en fotfil och en bukett tulpaner av mamma för att jag har namnsdag. Naaaaw, vad söt hon är ibland! =)

Och en fördel med det här skitvädret (snö, slask och kallt) är ju att jag ska till Romme på fredag!


Kommentarer
Postat av: Sofie

åh, grattis på namnsdagen! fy va irriterande me bara 8 frågor..vet ju att du kan ju mer än va som kanske kom på provet...o de e ju lite roligt o visa va man kan, så har man en bättre chans på bättre betyg..:D haha..ja men syrianerna har ju fått ett nytt land. Södertälje, framför allt, men även Sverige om man vill! ;) ja tycker de va väldigt fyndigt o oj va man kan skratta åt de! :D

2007-03-19 @ 18:20:08
Postat av: Josefine

Tack tack!
Jo men precis, jag kunde ju liksom ALLT. Kanske inte alla funktioner på Trapezius och Erector spinae, men ALLT annat!!!

2007-03-19 @ 19:20:15
Postat av: Rodan

Det ryktades ju ett tag om att syrianerna ville köpa Södertälje. Men som sagt, rykten.

Grattis på namnsdagen förresten!

Postat av: Josefine

Köpa. WTF. xD
Tack tack!

2007-03-19 @ 19:46:07
Postat av: Craxyknas

Ja, det stod ju i tidningen förra veckan att Irak håller på att tömmas på kristna för att de sticker till Sverige istället och ofta Södertälje...

Grattis på namnsdagen! =)

2007-03-19 @ 20:26:01
URL: http://www.hovsjokyrka.se
Postat av: Sofie

ja juste..de har ju tom ja läst..o ja läser inte ens tidningen så ofta..lol du måste ju hänga mä lite mer josefine!!! fast annars har du ju alltid roddans blogg, som e typ samma sak! ;)

2007-03-19 @ 20:32:26
Postat av: Josefine

Tack tack. Igen. Fy vad många grattis man får bara för att man skriver på internat! =P
Klart att alla vallfärdar till Södertälje, men de kan väl sluta invardera!

2007-03-19 @ 20:43:05
Postat av: Josefine

Ja, precis. Jag använder ju hans blogg istället för att läsa tidningarna. Han är alltid så före med allt. Speciellt om Nedskärningarna i Södertälje. Min klass visste inte om det ens dagarna innan vi fick pengarna. xD Och SÅ efter är jag ju inte!!

2007-03-19 @ 20:43:40
Postat av: Jonna

Haha värre än Knuts prov... då måste det varit riktigt dåligt!

2007-03-20 @ 09:16:35
URL: http://blondinnerstinne.blogg.se
Postat av: Josefine

Så illa var det faktiskt. Svårt att tro, jag vet. Men jag blev fett besviken!

2007-03-20 @ 17:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback