Kebab och kaffe

Var på Kebab House och Tratten med Sofie (Brånedal) idag. Det var riktigt riktigt trevligt. Trodde inte att vi skulle ha så mycket att snacka om som vi faktiskt hade. Det kändes som att vi hade glidit ifrån varandra ganska ordentligt. Men tydligen inte eftersom det gick så snabbt att "bli close" igen. Visst, vi är inte lika lika som Sara och jag är, men vi har ändå rätt mkt gemensamt och mkt lika åsikter gällande mkt.
Det var rätt "ledsamt" i början (vill inte berätta varför) men sen blev det bättre. Vi satt och lyssnade på tre killar som satt vid bordet brevid:
Kille 1: Asså, Uppsala måste typ vara den bästa studentstaden. Jag var där en gång, på ett ställe med bästa utbudet på öl. De hade öl med chokladsmak och så nån sur öl.
Kille 2: Men var det gott då?
Kille 1: Nja, asså den med chokladsmak var ju god, men den sura smakade typ... surt. Men så hade de med massa olika smaker (här rabblar han upp massa olika smaker) ... och skinksmak. Den var lätt godast! ...den var asgod! ...den smakade rökt skinka!

Jag tyckte att det var jättekul att lyssna på. Sofie och jag bara tittade på varandra och fick svårt att hålla oss för skratt. Det lät så otroligt dumt!

Sen skulle vi gå hem till mig, men när vi gick förbi Tratten kom vi på att vi skulle fika. Hon hade varit sugen på prinsesstårta hela dagen och jag var sugen på en espresso. Så vi gick spontant in och satt där tills de stängde. Sen gick vi in i kyrkan och satt och snackade. De hade haft konsert, så den var öppen ett litet tag. Sen blev vi "utkastade" därifrån också. Så vi tog en promenad runt stan och snackade tills Andreas ringde och hon skulle gå.
Men det känns bra att vi kommit varandra närmre igen.

Och så när jag kom hem och loggat in på MSN så började Jonna prata med mig. Känns som vi kommit lite närmre varandra nu också. Känns superduper! Två "upprättade" relationer på samma dag. Woho!

Kommentarer
Postat av: Rodan

Kebab House är överskattat, Cederträdet där hittar du den riktiga kebaben i Södertälje!

Postat av: Josefine

Nä, Kebab House är faktiskt min favorit när det gäller smak, men annars tycker jag också att Cederträdet är suveränt! Mkt att välja på till ett skitbra pris!

2007-03-03 @ 00:23:30
Postat av: Craxyknas

Ja, det var en riktigt bra kväll. Jag uppskattar också att vi kom närmre varandra! =D Kram på dig!

2007-03-03 @ 15:53:16
URL: http://www.hovsjokyrka.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback