Måndag efter lovet

Inledda dagen med att ringa Rebecka så fort jag hade vaknat. Hon var redan i skolan. Haha, hur dum får man va? "Nämen jag hann med en tidigare buss! "

När jag hade gått runt lite märkte jag att det fortfarande gjorde ont i knät. Så jag fick åka med pappa som precis skulle iväg. Det bådar illa, mitt onda knä. Precis som när jag gick sörmlandsleden med Sofie, Gustaf, Gustav och Maria och mitt knä låste sig. Hoppas det inte är ngt riktigt fel med det. Troligtvis beror det väl på att man belastar knät fel eller vridet det konstigt när man går?!

Första lektionen var drogkemi. Bashar var lika dum son vanligt. Förut har läraren frågar om det är ngn som dricker kaffe, varav vissa räckte upp handen. Bashar var ju bara tvungen att utbrista: "Kaffe latte!" Och när hon frågade om det var några som drack var det ingen som räckte upp handen utom just han. Man räcker inte upp handen på en sån fråga. Visst, vi gjorde det när hon frågade igen... Men inte som Bashar! Och idag när hon frågade om det var ngn i klassen som röker var det inte heller någon som sa att de gjorde det - utom Bashar (såklart). "Feströker!" utbrister han som om han vore speciell på ngt sätt. Visst - det är han ju. Men det är ju inte på ngt bra sätt.

Sen berättade Rebecka att hennes pappa trodde att en kille som Rebecka känner är knarkare. Ni kanske undrar varför? Jomen så här är det. Han har nämligen två hundar. En schäfer och typ en bulldog?(?). Ni kanske fortfarande undrar varför? "Jaman har du nån gång sätt en knarkare med en pudel?" Haha, Rebeckas pappa är ju för rolig! xD

Lena (läraren alltså) började i slutet av lektionen prata om att det förut har varit några på skolan och erbjudit eleverna marijuana. Hon frågade killarna om de visste om det. Rebecka och jag började skratta för att det lät så absurt. Då vände hon sig mot oss: "Har inte ni blivit erbjudna marijuana?" frågade hon och lät jätteförvånad. Dumt! "Ehm... Näää!"

Sen gick vi till nya matsalen. Och det första jag fick se var Roddan. Han såg riktigt glad ut faktiskt. Förutom honom var matsalen faktiskt riktigt fin. Fast jag vet inte hur man hittar riktigt än. Vet t.ex. inte var man hittar vatten. xD

Efter att jag skrivit prov i rättskunskap (tror det gick hyffsat) spelade jag, Rebecka och Yasmin pingis. Det gick bra till en början, men sen komm massa folk och då blev vi lite flamsiga. Rebecka råkade tom skjuta bollen i huvet på en som gick där. Det var jätteroligt. Och sen när hon sköt bort den sa han (han var i närheten av där bollen hade hamnat) "Inte igen!" Haha. det var roligt! Alla thailändare lekte bollkalle också. =)

På idrotten skulle vi till curlinghallen och testa på curling. Det var höga förväntningar från min sida. Trodde att det skulle bli riktigt kul. Hon hade sagt att vi inte skulle komma sent, ändå var det vissa (mer än halva gruppen som ändå kom dit) var över en kvart sena. Det var lite dåligt tycker jag. Fixar man en sån grej tycker jag att man iaf kan anstränga sig lite. Han som visade fick ju börja med oss som kom först och så fick han ju ta de andra sen. Man kan ju inte vänta hur länga som helst. Tråkigt för honom speciellt tycker jag.  "Att vänta för länge på en senkommen gäst röjer föga hänsyn till alla dem som redan infunnit sig." Sådetså!
Men det var inte sådär jättespeciellt. Det var lite kul att glida runt med en sån där glidfot. Men det är säkert roligare om man är lite duktigare.

Jag och Rebecka gick lite tidigare för att hon skulle till tåget och jag skulle visa henne vägen. Och vet ni vad som hände när jag gick på toa? Jag blev inlåst! Skitläskigt ju. Rebecka skulle precis säga till honom när jag lyckades ta mig ut. Oh, vilken tur. Det hade ju varit skitpinsamt! Första gången för mig. Nu kommer jag aldrig mer våga låsa på toa. Fast förmodligen kommer jag att göra det ändå.

Det blev ett långt inlägg det där. Nästan så att man kan säga att det är ett 5-i-1-ilägg! =D

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha.. de här inlägget diggade jag ^^

2007-03-09 @ 21:47:34
Postat av: Josefine

Klart att du gjorde, Rebecka! Du var ju omskriven en hel del här ju! =P

2007-03-13 @ 00:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback