UG

Cyklade iväg till UG, som Nicklas hade fått mig att inse att jag skulle göra. När jag klagade på att det känns som att det har blivit vissa gruppindelningar på KU, och lite annat jag inte gillade sa han att jag skulle söka mig dit jag trivdes (för att sammanfatta). Så då blev det UG ikväll, och det ångrar jag ju inte! Vi hade skitkul.

Det började med att Karin Andersson pratade lite, om fasta och fest och livets kontraster. Bättre än väntat måste jag medge, även fast jag inte alls förstår vad vissa saker hade med det hela att göra. Lite diskusion hade vi ju också.
Karin: "Vilken färg tänker ni på när ni hör ordet fasta?"
Basse: "Slajmgrön, lite så där klibbigt, som när man sitter fast..."
Klockrent. Basse kommer alltid med så härliga kommentarer. Det är nog bara för att han är Daniels arab!

Efter det var det andakt. Daniel var på topp som alltid och få sjöng med. Karin klagade över att hon börjar bli gammal. När alla gått förutom Daniel, Sara, jag, Johanna, Sofie, Haitham och Basse gjorde vi lite som vi ville där nere. Jag försökte få Haithams telefon att skicka en bild till mig, och de andra försökta sjunga högt. Sen kom Fredrik med Daniels gitarr, med trasigt band.
Fredrik: "Ditt band är... överanvänt!"
Daniel: "Det är bara du som är i puberteten."
Var får han allt ifrån?

Sen satt vi och fikade och snackade lagom mkt skit. Om inte mer. Mobbade Johanna som vanligt.
Frans: "Alla som mobbar Johanna är en Elovsson."
Johanna (med förundran i rösten): "Vilken stor familj vi har!"

Sen spelade vi pictunary (stavning?). Joel var askass på att rita verkligen. Men jag gissade rätt bra på de andras iaf. Fast vissa saker var ju lite svåra att se vad det var.
Basse: "Är det ett arsle?
Daniel: "Nej, det är början på en gitarr."
Men så är han ju blind också. Det är inte alla som har en blind arab!

Vid 0145 stack de flesta, förutom Fredrik med småbarnen (femtonåringar) som stack väldigt tidigt. Jag, Sofie, Joel och Daniel satt kvar i nån timme till och snackade. Var rätt mysigt de sista timmarna tycker jag. Då det var nedsläckt och stämningsfullt. Araberna + Daniel spelade musik. Myyyyys.

Funderade på att sticka hem till Sofie och basta men hon ska ju upp till gymnasietramset på stan (som bl.a. Roddan fixat). Så det blev inte så. Dessutom var inte Daniel så på. Både han och Joel skulle tydligen upp imorgon. Så det får la bli en annan gång. Sen stack vi typ hem (dvs efter att vi hittade våra skor som Basse gömt i köket).


Kommentarer
Postat av: Rodan

Haha, Johan sa ju något om att fem personer från Colin skulle hjälpa till.

Coolt, trodde inte på honom först. Men du dyker upp där sen antar jag, annars blir jag sur xD

Postat av: Sofie

brukar alla ug-gånger bli såå sena?? mamma undrade var vi va nån stanns hela natten..kändes lite konstigt att bara svara lindängen..lol..men som du sa va de väldigt mysigt..o roligt som bara den! :D ska sticka iväg ner på stan om nåra minuter..ganska pigg trots de blev så sent..har tittat lite i almenackan o har hittat ett par helger då vi kan BASTA..om du fortf e intresserad dvs?? aja..nu ska ja gå, så får vi se hur många som faktist dyker upp..:P

2007-03-10 @ 08:36:33
Postat av: Josefine

Jodå, hon råkade anmäla sig frivilligt! =P Och jag dyker faktiskt upp. Runt ett tror jag, för då ska Emma & co dit (klassen alltså).

2007-03-10 @ 10:26:29
Postat av: Josefine

Stackars din mamma, du hade ju kunna saht ngt. Nja. Vi brukar inte sitta kvar till tre. Runt tolv eller ett brukar vi nog sluta.
Jag tänkte också sticka till stan sen. Måste ju se om du sköter dig eller inte.
Och jag vill jättegärna basta. Jag älskar det. Mina astmalungor tycker också att det är mysigt. =)

2007-03-10 @ 10:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback