Alphyddan

Under helgens gång har jag fått två mail. Ett från Anna Willford och ett från lunarstorm som säger att de saknar mig och säger att jag fått två lunarmail. Loggar in på lunar och kikar. Ett var att jag blivit utkastad från en klubb for no reason. Det andra var: "Hejsan,Är en dominant 25årig skånekille,Är 1.88 82 kg,är erfaren och söker undergivna tjejer,erfarenhet från din sida är inget absolut måste bara du vet att detta är något du vill prova på/behöver i ditt liv.... vill du snacka mer redan nu så adda [email protected]"
Snacka om komiskt!

I torsdags efter KU:s bowling bestämde Sara, Jag och Sofie att vi skulle cykla till Alphyddan (till UG:s läger) på lördagen. Junior var inte sen att hänga på.
Bowlingen var faktiskt lite kul. Jag spelade på samma bana som Sara, Junior och Sofie. När jag skrev in namnen glömde jag ett i så Junior heter numer Junor. Och Sofie fick heta Josofi, vilket jag ångrade efter ett tag. Robin tävlade typ mot mig, och jag vann. Yes! Det gick ganska bra för mig, fast en gång "råkade" jag få ner alla käglor utom den främsta. Junior försökte hjälpa mig: "Sikta i mitten!" Smart hörrö! Vi fick chips och dricka och sen fick vi gå hem.
Stod och snackade ganska länge med Elovsson, Sofie, och två konfirmander innan vi begav oss hemåt. Då stod jag och Elovssonarna kvar och snackade rätt länge. Det åkte förbi massa fotbollsnördar och tjoade och tutade. Vi visste inte vilket lag det var, men det såg ut som ett Gryffindorlag eftersom de var röd- och gulrandiga.^^

Träffades ungefär 09:45 i lördags och cyklade ut mot Alphyddan. Solen bjöd till att ta av sig lite kläder eftersom det blev så varmt, och det var väldigt många bilister som tittade på oss. Fyra tjejer med bara BH på överkroppen. Vissa t.o.m. tjoade som sjutton (Daniel) och andra tutade när de körde om (Haitham).

Vi var inte så glada över att de strött ut grus (typ asstora stenar) på nästan hela grusvägen. Det var jättejobbigt att cykla på det. Att parera gick knappt och man skakade som sjutton. Därför tog det också lite längre tid för oss att cykla de ca 2 milen. Ungefär 70 minuter, räknat från där Gamla Strängnäsvägen börjar.

När vi kom fram var vi varma och det var dags för årets första dopp, iaf för mig.
                               
                          Sofie, Johanna, jag och Sara badar.
Vi var några stycken som badade, innan det var dags att leka lite olika lekar. Först lekte vi "Familjen Olsson" och sen var det klädnypsleken och kasta ägg innan vi avslutade med ballongleken. Hm, det där lät perverst.^^
               
Bild 1: Jonte, Haitham (som tror att han har bröst), Junor, Sara och Fido (Sofie).
Bild 2: Daniel och Frans försöker göra sig vackra med klädnypor.
Bild 3: Tanja och sara försöker sig på samma sak som pojkarna.
Bild 4: Ballongrester från när vi lekte ballongleken.

Sen gick Basse ner och somnade på bryggan.

Sen var det lunch. Frans hade gjort supergod fisk (keep in mind att jag vanligtvis inte tycker om fisk) som vi åt tillsammans med färskpotatis, sås och sallad. Oerhört mumsigt.
Sara, Sofie och Frans öser upp mat på tallrikarna.

Sen hade vi en liten vandring i olika grupper. Det var verkligen jättemysigt. En upptäckt var att det bor gigantiska spindlar i jordkällaren. Det var ju knappt att jag fick plats.

Efter ett tag igen var det dags att påbörja middagen. Haitham grillade kött och vi andra trängdes i köket för att bl.a. hacka grönsaker. När jag var färdig gick jag ut och höll den ensamma araben sällskap. Han hade råkat kväva elden, men efter ett tag återuppstod den. Han satt i mitt knä och just därför kom vi in på samtalsämnet vikt. Han väger bara två kg mer än jag. Det är deprimerande!

Efter den jättegoda maten dog jag. Seriöst. Blev jättetrött verkligen. Kan ju bero på solen, men jag gick och la mig när de andra spelade brännboll. Tanja väckte mig kl 21, då det var andakt. Riktigt mysigt var det! Vi satt kvar ganska länge och sjöng. Sen låg jag kvar mer huvudet på Frans mage och vi pratade om allt möjligt. Sommaren, landet, fågelkvitter, min sommarstuga, sommaren, scoutlägret, skolan, klasskompisar... som sagt: allt möjligt. Efter ett tag började vi frysa. Det var ganska kallt på golvet. Jag gick med på att gå in till slut, Frans lovade att vi skulle gå tillbaka dit med lite filtar när vi hade värmt oss lite. Vi gick in till de andra som redan fikat och nu satt och lekte sing star. Vi åt lite godis innan Frans kom på att han skulle duscha. Sen la jag mig på golvet brevid där Haitham satt och somnade. Haitham väckte mig någon timme senare, och jag tiggde massage. Helt underbart var det! Då var det bara några få som satt kvar och sjöng, innan de också gick och la sig (ca kl 2). Sen hoppade jag upp på Frans och påminde honom om att vi skulle till andaktsrummet, men så blev det inte. Vi satt kvar och lyssnade på Josh Groban i typ två timmar. Fast jag sov lite också. Satt på Frans och sov t.o.m. Det var faktiskt ganska mysigt, dessutom var det varmt och mjukt (haha, bättre än att jag sagt att det var hårt!^^). Klockan fyra gick vi och la oss. Då var det ljust ute och fåglarna kvittrade som aldrig förr. Jag tror att det var minusgrader i min säng, så kallt som det kändes. Funderade på att traska över till rummet brevid och krypa ner i ngn av pojkarnas sängar, men jag lät bli.

Blev väckta ungefär kl 10 av Frans och Tanja. Trodde inte att de skulle väcka en så snällt faktiskt, eller att vi skulle få sova så länge. En försiktig knackning på dörren och Josh Groban i bakgrunden. Helt underbart. Fast jag hade ont i rumpan. Vad gjorde Frans med mig egentligen? Kilade iaf upp och åt frukost ute i det värmande solskenet.
    
Frukost i solskenet, men Frans var trött ändå. Måste ha varit jobbigt att vara uppe till fyra med mig, stackarn sov ju inte, som jag gjorde emellanåt. Haitham körde in ett ägg i min mun. Det var rätt gott, men det var lite för mkt på en och samma gång.

När vi var klara med detta hade jag lite vattenkrig med Frans. Frans kastade ut vatten över Anna och Anna tog mitt glas och kastade vattnet på Frans. Det var så roligt så.

Sen började vi bygga vår gudstjänst. La ut dynor och satt i solen och verkligen njöt. Det var verkligen underbart.
    

Sen låg nästan alla kvar i solen och många bytte till mer sola-vänliga kläder. Jag lekte "hälla vatten på folk" och folk lekte att de var irriterade på mig. Folk berättade roliga historier, tråkiga historier, och kattskämt. Tanja garvade som vanligt mest.
    

Sen upptäckte vi att klockan var 12:10. Ojdå, dags att göra mat. Jag, Sara, Johanna och Sofie gick ner till pojkarna på bryggan och tog ett dopp. Sen låg vi på bryggan ett tag innan jag gick upp och la mig och lyssnade på musiken där vi legat förut.

Sen var maten klar. Mumsigt med olika tacovarianter, tyckte Daniel, och testade med bl.a. chips och ostbågar på. det var faktiskt gott. Räkor ihop med tacos var också helt nytt för mig. Jag som inte ens gycker om räkor åt sex stycken. Det är som Frans säger: Allt han rör vid blir till gold. okej, kanske inte guld, men allt han rör vid blir till god mat.
              
Bild 1: Daniels ostbågsnacho utan grönsaker.
Bild 2 och 3: Min mat
Bild 4: Sofie hade ganska svårt att äta sin mat.

Sen slappade vi och städade. Jag skrev i gästboken och fick alla andra att också skriva. Riktigt snyggt blev det: Galna Helgen 2007. Synd att jag inte tog ngt kort på det!
Sofie kände för att överfalla pojkarna, där de låg och lekte brunstiga på gräsmattan.

Sedan for vi hemåt. Jag hade håll, så vi fick ta ganska långa pauser, men det gjorde inte så mkt, för solen kom fram efter ett tag. Dessutom hade jag ont i arslet. Vad har Frans ställt till med egentligen?

Som jag skrev i gästboken: Detta var verkligen en underbar helg med got mat, god gemenskap, många skratt och mkt bad. Underbart är ett ord som beskriver denna helg ganska bra.


Kommentarer
Postat av: Dan Da Man

Dude, det där var seriöst bra skrivet ju!
Fast hade du inga äckliga bilder på mig när jag åt? De kan du väl lägga ut också i sådana fall?

Postat av: Josefine

Tack! Ska se vad jag kan göra för dig!

2007-05-29 @ 11:08:18
URL: http://japanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback