Grilla med araber

Igår satt jag och sofie ute i solen och åt mackor och drack te till frukost innan vi tog en promenad till Hagabergs kapell. Jonna och Rebecca var där också, men de stack ganska snabbt sen. Sofie och jag traskade med Daniel till Lindängen och låg på gräsmattan och solade ett tag. Sen gick Sofie och jag hem till henne och gräddade våfflor som vi sedan åt med sylt och grädde. Vi blev givetvis proppmätta, så vi gick och la oss ett tag. Jag sov ungefär 1½ h timman Sofie väckte mig och vi kilade till Lindängen för att grilla med rover-gänget. Vi ska grönsaker och dukade och fixade.


Johanna dukade så fint inomhus.

Och när araber grillar kan det se väldigt roligt ut:


Men anledningen till detta var att Sofie, Daniel och Basil innan ahde sprungit runt och sprutat på varandra med en blomspruta. Alltså: Ingen hade tagit hand om grillen (Basil är blind, han gjorde sitt bästa) och massa vatten hade väl också kommit på glöden. Det var ingen värme kvar. Vi fick äta kall mat. Kycklingen var dessutom lite färgglad (blodig) i mitten.


Sen åt vi den smaskiga maten. Kalla grillade grönsaker, blogid kyckling, kallt ris, och Frans enormt goda vitlöksbröd.

    
Sen dukade vi undan. Sara blev överlycklig över två glas cola och Junior went wild?


De bästa bitarna av Daniel och Sofie?! Går att diskutera...

              
Daniel är en märklig typ. Men snygg är han ju!^^ Är det ngn som tycker att det är konstigt att vi kallar Sofie desperat?

    
Sofie inser att Daniel är lite galen, men då försöker han äta upp hennes bröst. Oh no!


Anna, Haitham och Sara sitter och lekter att vi skulle ha det mysigt när vi åt glass och drack te.


Frans fick lite massage också. Se bara vilken underbar pojke!

         
Sen ringde jag Becka för att berätta att jag ska på mediahorornas studentskiva på tisdag. Först så tog Haitham telefonen och pratade med henne, sen tog Daniel över innan till slut jag fick prata med henne ett tag. Det var ett väldigt roligt samtal då vi garvade större delen av tiden. Jag ser ju så road ut på bilden också...


Det blir väldigt stämningsfullt med levande ljus. Woho! Alla levande ljus leve: hipp hipp hurra hurra...^^

Sen smetade Frans chokladsås på mitt bröst som han sedan vägrade att slicka bort. Han lovade att han ska göra det om en månad. Läskigt värre. Packade ner de överblivna vitlöksbröden innan jag for hem på cykeln.

Hela väskan stinker vitlök. Men man ska ju se det positivt: Nu lär det ju inte bo några vampyrer i den iaf...

Kommentarer
Postat av: Dan Da Man

Det där var ju en trevlig kväll. Men kunde du inte laddat upp lite fler bilder på mig? Jag syns ju knappt på någon alls!

Postat av: Josefine

Förlåt, men du får väl låa bli att gömma dig för kameran så mycket då!

2007-05-07 @ 15:14:41
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Dan Da Man

Kan inte, kameran skrämmer mig!

2007-05-07 @ 16:24:33
URL: http://telgetok.blogg.se
Postat av: Sofie

haha..vilka bilder asså..tycker dock inte att ja e desperat..ni ser ju hur snygg daniel blir på bild.. ja tycker då minsann att kameran tar fram de bästa ur honom! ;D

2007-05-07 @ 16:54:36
Postat av: Josefine

Daniel: Ajdå. Då har jag ju iaf varit duktig som lyckats ta några bilder.

Sofie: Jo, det är ju sant. Nu hörde alla det. Så då vet ni hur underbart vacker Daniel måste vara i verkligheten...

2007-05-07 @ 17:40:50
URL: http://japanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback