Myspyskväll

Igår var jag så jobbig att jag ringde Sofie, och vi pratade riktigt riktigt länge också. Vi bestämde iaf att vi skulle äta på ngn restaurang tillsammans eftersom filmen hade blivit inställd (Joel var nämligen lite smått magsjuk, stackarn). 18:15 träffades vi utanför Medusa. Men det såg väldigt fullt ut, och på tal om full var det en full människa som precis gick in. Vi kände att vi inte orkade med sånt, så vi vandrade vidare på Nygatan. Sofie hade aldrig ätit på Crazy Town, så vi gick in där och beställde varsin maträtt och varsitt glas vin (fy vad man känner sig... inte vuxen kanske, men myndig ibland). Kändes ganska dumt att be om ett bord för två, så känns det ju inte när jag och mamma är ute och äter tillsammans.

Först fick jag inte vinet, som jag beställde, och sen jag jag sa till fick jag in vitt vin. Dumt dumt, men de hade ju bara missuppfattat vad jag sa. Fast det är väl svårt att få "ett glas rött vin" till ett glas vatten... Aja, vi fick in maten iaf, och det smakade superb. Dock hade de flesta lämnat restaurangen och vi bev ensamma kvar. Kändes lite läskigt.

Traskade sedan hem till mig i snålblåsten och tog varsinn kopp espresso och tittade på Ålands-DVD:n från 2005. Jag tyckte att Sofie skulle få en inblick i hur det var på Ålandshajkerna. Ett bra val av film tycker jag. Sen kikade vi lite på bilder på datorn och på min eventuella studentklänning IRL innan vi klockan 23 började titta på Mona Lisas leende, som jag tycker var bättre än väntat. Kanske lite av en tjejfilm. Mamma skulle iaf gilla den eftersom att allt är logiskt. Ingea aliens eller spöken. Bara massa tjejer som ska lära sig tänka.^^

Gick sedan och la oss iaf. Måste ju orka upp imorgon, tänte vi. Och så vaknar jag upp så här tidigt. Det måste vara ngt fel med mig. Jag har ju alltid varit en "sova-hur-länge-som-helst-på-mornarna-människa". Jag kanske börjar bli gammal. Eller så var det alkoholen igår.^^

Kommentarer
Postat av: Rodan

Haha, det där med att beställa vin har jag varit med om förut. När jag flög ner till Chile i vintras så beställde jag vin till maten, jag var så jävla osäker på om jag skulle göra det eller inte.

Sen vågade jag, och vilken lättnad. De brydde sig inte. Så sen beställde jag vin hela tiden xD
Det gick snabbt att flyga till Chile. xD

Postat av: Josefine

Haha. "Det gick snabbt att flyga till Chile. xD" På tal om vadå liksom?
Men det är riktigt gott med vin till maten!

2007-05-06 @ 23:49:01
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mona Lisas leende är en ganska tråkig film, tycker jag personligen. Faktiskt!
Värst vad ni super till nufördtiden, alkoholistvarning?

2007-05-07 @ 12:08:30
Postat av: Dan Da Man

Glömde fylla i att det var jag som skrev ovanstående. Så det så! Faktiskt!

2007-05-07 @ 12:09:23
URL: http://telgetok.blogg.se
Postat av: Josefine

Ja det är klart! Jag är ju Svampen!

2007-05-07 @ 12:39:32
URL: http://japanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback