Shopping

Igår åkte jag till Sthlm för att möta mamma och shoppa inför min student. Väldigt svårt att hitta vita klänningar, och de man hittar är rent ut sagt fula. Ingen idag skulle väl tycka det, men vissa delar av dagens mode, det som finns i affärerna, är inget vidare alls. Jag vill inte om tio år titta tillbaka på min student och tänka "vilken hemsk klänning jag hade på mig". Och även om jag skulle tycka det vill jag inte veta det i förväg. Jag vill känna mig snygg och bekväm i min klänning. Den snyggaste klänningen jag hittade var nästan genomskinlig på baksidan, och det är kanske inte riktigt vad jag letar efter. Både mamma och jag ansåg efter några timmar att detta var ett "mission impossible". Vi gick till en tygaffär istället för att leta mönster. Än vet jag inte hur det blir med min klänning. Antingen får mamma sy en, med risk att det inte bli bra, eller så snor jag Saras, som jag inte känner mig helt bekväm i.

Det är iaf roligt att shoppa med mamma. Jag håller upp en söt topp, varpå mamma frågar "Vad är det där för ngt?" Och när vi gick in i en affär var det första hon sa: "Det ser ju ut som en maskeradaffär". Min mamma shoppar/går i affärer ganska ofta. Ändå förstår hon inte på sig dagens mode. Fast det gör inte riktigt jag heller. Mamma fattar inte att det är inne att vara estet och super-emo. Tur det, annars kanske hon också hade blivit sån! xD

När affärerna stängde klockan 19, vi hade gått i affärer i sex timmar, våra fötter var så döda de kunde bli, gick vi och åt lite asiat-mat. Mums. Asiatisk mat är verkligen en höjdare tycker jag.

När mamma kom tillbaka från toan berättade hon att det satt ngn där inne och spydde, så hon hade kilat in på herrarnas, vilket även jag gjorde. Mötte dock en man i dörren när jag skulle ut. Han såg jättechockad ut innan jag förklarade läget. han verkade förstå mitt val ganska bra.

Promenad till tåget i kylan och i vagnen pratade alla i mobil. Sånt är fett störande. Kackel i 45 minuter ger en huvudverk. Den fick Mika ta bort, med sina underbara låtar. Då hörde jag iaf inte kacklet från de andra.

Ingen studentklänning, men däremot ett par obekväma skor som jag troligtvis bara kommer att använda en gång, och ett billigt men snyggt linne från H&M. Dessutom hade mamma prackat på mig en supersöt klänning som jag inte vet när jag ska använda. Hon tycker att jag ska ha den på Skiathos och på Gotland. Två veckor, men sen då? Äsch, jag är iaf glad att hon prackade på mig den. Tror jag!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Mm..shoppingturer me mammor e mysigt...de e de verkligen! :D borde bli en tradition..lol

2007-05-03 @ 16:53:32
Postat av: Josefine

Haha. Ja, lätt. Synd bara att hon inte betalar längre. Då är det extra jobbigt när hon prackar på mig kläder också!

Postat av: Sofie

haha..ja.de e lite synd..har ja tur kan ja bli bortskämd ibland o hon kan betala de ja köper..men då storshoppar ja ju inte såklart utan då kanske de e ett par skor eller jeans..lol

2007-05-03 @ 21:20:52
Postat av: Josefine

Ja, samma här. Så då förstår jag inte varför hon inte vill betala...

2007-05-04 @ 07:41:50
URL: http://japanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback