Svampen på nya äventyr

Valborg

Klockan 17:30 möttes jag och Sofie vid birkakorset för att sedan fortstätta ta oss vidare gåendes till Affe i Ritorp. Det hela tog strax över en timme. Lagom promenad i det soliga vädret. När vi nästan var framme och vi skulle möta Rebecka mötte vi först en häst på vägen. Den kom gåendes tillsammans med Emma Bozic, en klasskompis från lekis till nian. Det var nog två år sedan jag såg henne sist. Det var trevligt.

När vi sen kom till Affe mobbade jag Rodolof för att han hade varit med i tidningen och de hade skrivit fel namn. Han hade ingen aning om vad jag snakade om. Så när Nina & co kom fick de ta med sig LT så att han kunde titta. Affe fick bränna en CD till Rodolof med massa bra musik som vi sen lyssnade på. Grillade och satt och snackade. David brände sig, så han spelderade kvällen med ett finger under vattenkranen, stackarn. Kycklingspett och klyftpotatis satte vi i oss innan vi började svepa massa alkohol.

Rodolof har fått för sig att han ska leka vit månad nu i maj. Jaha, vin och vodka då eller?^^
Marco blev lite besviken också, hans grogg smakade inte så gått. Tror ngn hällde vin i hans cola. Och alla trodde att världen skulle gå under! Inte heller Linneas grogg var så god, så vi hällde upp den i ett till glas och öste på med sprite. Den blev god då, och jag fick ju också ett glas.

Tanken var ju att vi sen skulle kila till maren för att se elden, men ingen orkade, så vi promenerade till Ragnhildsborg och tittade på en minibrasa från toppen av backen. Lite trevligt var det ju faktiskt. När vi kom tillbaka drack vi lite mer och väntade på Rebecka och hennes gäng innan vi skulle bada i Affes badtunna. Det var bara jag och Affe som badade till en början, men sen hoppade även Sofie och Nea i. Det var verkligen skitmysigt att bada, då vi turades om att stå och dansade till Sexyback som ngn idiot satt på repeate och att svepa allt som fanns i glasen på kanten. När ngn hämtade vatten blev vi såklart överlyckliga. Sen bastade vi innan vi fortsatte att bada. Folk från Järna och "måste-ta-sista-bussen-människor" började dra sig strax innan/efter midnatt. Henke var full, så han hoppade också i badet... i ungefär ½ minut. xD

När Sofie och jag var inne och bastade knackade Becka på. Affes föräldrar hade kommit hem, och de trodde att vi var nyktra sa hon. Oh no, jag som var full. Låg på badrumsgolvet ett tag och försökte samla mig och bli nykter. Misslyckades men hälsade på hans mamma iaf. Hon frågade om vi var onyktra. Ehm. Obvious answer? Nyktra Affe skulle skjutsa hem oss, och det gjorde han efter att jag försökt sova på hans säng, lite random sådär.

Trevlig kväll var det iaf!

Igelstas studentskiva, 1 maj
Klockan halv tio hämtade Haitham mig efter att han hämtat upp alla andra. En tankning senare bar det av mot Sthlm och kvällens studentskiva: Fredriks och Sofies. Och så såklart massa andra folk på Igelstavikens gymnasium. Parkerade på andra sidan gatan och kilade in och hälsade på alla man känner, d.v.s. Fredrik, Sofie, Mariella och Rebecca.


Satte oss på övervåningen där det fanns en mysig soffa. Plockade sedan fram kamerorna och lekte lite med dessa, innan vi bestämde oss för att gå ner till dansgolvet och hitta ett bord där. Satte oss vid ett bord med två personer och jagade iväg dem. Sen satt vi där större delen av kvällen, förutom då vi kilade till baren eller toan. Sen satt jag och Rebecca och snackade skit om folk hela kvällen, även fast jag samtidigt satt och myste i en arabs famn. Berättade för henne att Roddis kallar mig svampen, och hon var inte sen att hänga på. Speciellt inte eftersom att jag satt och höll i två xider, varav en var aningen för mycket spetsad... Är jag svamp eller är jag?

    
Fredrik och Daniel såg lite danssugna ut, eller så tittade de bara på alla dansande tjejer, som vi fått lovat av Fredrik skulle utgöra 90 % av kvällens befolkning. Sofie försökte få med Daniel upp på dansgolvet, vet dock inte om hon lyckades. Hon satt iaf och dansade lite för sig själv såg det ut som.


Frans var iaf glad när han fick dricka sin öl. Och är det bara jag, eller ser han väldigt stolt ut dessutom?

Det var en trevlig kväll, som avslutades på ett nattöppet donken. Fredriks fel.

Kommentarer
Postat av: Dan Da Man

Jag försökte faktiskt kolla på de 90%tjejerna som skulle vara där. Men det verkade inte riktigt stämma... :(

Postat av: Josefine

Det gör väl inte dig ngt, du hade ju en tjaj famnen/munnen hela tiden iaf! =P

2007-05-03 @ 14:30:59
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Sofie

haha..hade han en tjaj i famnen o munnen? shiit! missa jag de asså? :P

2007-05-03 @ 15:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback