Uppsala

I fredags hade Tanja tipsar om en lovsångskonert med Paul Baloche och Benton Brown i Korskyrkan i Uppsala som var idag. Så Sara och jag tog bilen dit klockan fyra med "David på loftet" som chaufför.

Kom dit lite tidigt (ca 30 min innan 18, då det skulle börja) så att vi hann kika på massa folk som vi kände igen från Livskraft-lägren. Mona och Olof var där, Rasmus(om det nu är det han heter) med fluffet och den söta killen var där, en av "Micke och Nicke" var där, Magnus från Alternativt sällskap" var där. Massa annat folk var också där. Och när två tjejer sätter sig brevid oss tittar den ena fram på mig och säger "Eh.. Josefine va? Jag: "ÅSA!!!!"
Min smågruppsledare från oas förrförra sommaren var där. Den härligaste smågrupp jag någonsin haft.

Efter en ganska lång presentation av bandet drog det hela igång.
Brenton: I understood "Rolling stones" and "Matt redman"... Does that mean we should start?
Underbar lovsång av de som skrivit typ 30 % av alla lovsånger i vår lovsångspärm i Hovsjö. Typ varenda sång på engelska som inte ngn i församlingen har skrivit har de skrivit, och jättemånga som vi har på svenska också. Det var inte många låtar man inte kände igen. Och de var verkligen underbart bra! Det var sånt drag i hela lokalen. Basisten Matt Weeks från Uk var ju nästan grymmast. Tänk er mr Bean rocka loss på en femsträngad bas! Det var ju typ så!
Det var sån känsla i hela spelningen. Och riktigt speciellt tycker jag att det kändes när de spelade your love is amazing. Har aldrig kunnat instämma så mkt förut just för stunden. Det var verkligen ord som kom även från mitt hjärta.

Your love is surprising
I can feel it rising
all the joy that's growing
deep inside of me.
Every time I see you
all your goodness shines through.
And I can feel this God-song
rising up in me.

Efter lovsången hade Paul Brown ett föredrag. Självklart var en nisse där och skulle leka tolk. Sånt är alltid kul. Speciellt när de översätter så dåligt.
Paul: God wants more from you than a song. He's after you!
Tolk: Gud är efter dig!
Betoning på fel ställe = tolkningsfel. Sara och jag hade lite kul åt det.
Jag: Gud är efter oss. vad ska Roddan säga nu?^^

Paul: I show my whife love in different ways. Holding hands, hugs, kisses...
Tolk: ... En puss på kinden.
400 personer asgarvade. Stackars Paul fattade ju inte att det var den sk tolkens fel.

Det var iaf underbart att lyssna på vad hade att säga, speciellt om hur han gjör när han skriver lovsång. Awesome. Synd att man inte är bättre på att sjunga och spela gitarr. Annars skulle jag lätt testa hans sätt. Fast vi fick ju hemläxa på det ändå.

Sen avslutade han med att säga: "Now it's time fot fika [fi:ka]." Men långt i och aningen höjning på det också. Riktigt roligt. Lätt kvällens ord.

Som sagt gick vi ut på kyrktorget och fikade. Jag köpte en salamibaguette. Jättegod verkligen. Sen pratade vi med karin, som även hon varit på livskraft. Hon hade varit på salt den 20:e och fyllt i min blankett. Det kändes lite roligt.

Sen gick vi in igen och fortsatte att lyssna på lovsången och sjöng med som galna små... kristna typer brukar göra med lovsång.

Åkte tillbaka runk 22:20 och ca 1½ h senare anlände vi på Lindängen och vi gick in till UG-typerna som hade ägnat kvällen åt att måla om i andaktsrummet. Riktigt snyggt har det blivit, men än är det inte klart.

Fikade lite, snackade, lekte med Haithams hår och spelade pictunary. Mitt lag vann, och vi spöande arabdemokraterna med måånga poäng, ävens fast de alltid fuskar. Kanske är Haithams hår som för tur med sig.^^ Shit så det såg ut ngn halvtimme senare. Förstår inte hur han kan få det så fluffigt. Så stort, så... läskigt?! Han kan ju gömma saker där i. Det är ju verkligen enormt. Det är ju värre än mr Fluffy himself. Fast det säger inte så mkt, Roddan har ju alltid ganska kort  fluff. Men Haitham såg ju typ tjockskallig ut.^^ Dubbelt så stor iaf, minst.

Fick skjuts hem av en snäll arab klockan tre, så nu står cykelt kvar på Lindängen. Hoppas den lever. jag kommer ju dit imorgon, eftersom vi ska dit och se film och sen till Sofie och basta. Tror jag. Nu ska jag sova, för det börjar ljusna ute...

Kommentarer
Postat av: Rodan

Du är läskigt kristen xD

Postat av: Josefine

Yeah I know!

2007-05-05 @ 13:21:29
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Låter som en riktigt lyckad kväll =) Kram

2007-05-06 @ 14:24:56
URL: http://rebec.blogg.se
Postat av: Rebecca

Låter som en riktigt lyckad kväll=) kram

2007-05-06 @ 14:25:57
URL: http://rebec.blogg.se
Postat av: Rebecca

Haha, oj, nu blev det två kommentarer istället för en ^^ lyckat.. :P

2007-05-06 @ 14:26:31
URL: http://rebec.blogg.se
Postat av: Josefine

Ja, hela kvällen var verkligen helt underbar!

2007-05-06 @ 23:51:53
URL: http://japanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback