Hat

Ibland upptäcker man saker som man inte ville ha någon kännedom om.

Jag upptäckte i morse att jag verkligen hatar en person som inte alltför länge sen stod mig väldigt nära. Jag har alltid alltid alltid varit imot att hata. Man kan hata någon handlingar, något en person har sagt, hata vad någon har gjort mot en, men aldrig hata en person. Och nu gör jag det. Jag hatar en människa! Så mycket att jag ibland vill se personen uppleva samma smärta som jag, ibland vill jag orsaka personen smärta, slå ner, skada, göra illa. Banka vett i människan? Jag trodde att personen kände mig, anförtrodde allt, hela mitt liv, och fick sedan tomhet tillbaka.

Jag har märkt att jag på senare tid, de senaste veckorna, varit väldigt ledsen. Jag har blivit bättre och bättre på att dölja det. Men jag känner mig inte glad. Jag är så djupt sårad av denna person att jag emellanåt har väldigt svårt för att inte göra något dumt, vadsomhelst, för att få slut på elendet.

Allt jag gör blir fel just nu. Allt jag säger blir fel. Ibland undrar jag om någon alls egentligen känner mig, vet vem jag är. Varför har jag målat upp denna fasad? Jag vet inte.

Kommentarer
Postat av: affe

varför inte bara skriva roddan och få det överstökat

2007-11-16 @ 14:35:32
Postat av: Josefine

För att det inte är honom jag menar.
Tack för din "söta" kommentar! =P

Postat av: Nicklas B Sundberg

Du är verkligen sur idag. Det är okej med alla sorters känslor, men se till och få ur dig det på ett vettigt sätt. Vad du än är sur över så säg det och få det ur dig och hitta något annat fokus i ditt liv. Andra människor, drömmar, planer och aktiviteter. Ni kanske hittar tillbaks till varandra, men alla relationer kan behöva uppehåll och förändring ibland. Gud är den enda som vet allt om dig, ingen ingen annan. Du kan aldrig förvänta dig något annat och vänskapen är en gåva du aldrig äger, bejaka den när du har den, men se att människor är mer komplicerade än fördelade i goda och onda. Människor går runt och gör vad de tror är bra och rätt, men det där är ord som människor fyller med väldigt olika saker och ibland kanska lika, men nyanserat. Det finns mängder med människor som väntar på att bli upptäckta och bejakade av dig. Livet är ditt och du väljer inte allt. Ha hopp!

2007-11-16 @ 15:28:37
Postat av: Roddan

Ursäkta, men LOL på Affe xD!

2007-11-17 @ 01:15:16
URL: http://roddan.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback