Helg

UG i fredags var väl ingen höjdare. Programmet uteblev, så för min del var det bara en andakt, där jag ganska snabbt slumrade till. Jag var inte så delaktig, men jag märkte att många tittade på mig och viskade. Varför?

Sen somnade jag där nere. Efter några timmar (måste det ha varit) kom Frans och väckte mig. Det gick lite trögt, men när han lockade med att skjutsa hem mig kunde jag inte motstå. Att cykla i snöblåst är ingen höjdare.

På lördagen städade jag lite och tittade på film innan folket skulle komma. Först kom Affe, Linnea och David. Vi åkte till Maxi för att inhandla saker till tacos. Sen åkte vi och hyrde lite film och sen hem till mig för att börja med maten. Efter ett tag kom även Sofie och Ida. Sen ringde Roddan mitt i maten och undrade var han var någonstans. Hm. Smart pojke det där.

Det var en trevlig kväll med god mat, trevligt sällskap, spännande film och kul spel. Jag var dock lite trött, så jag somnade i den andra filmen.

Folket åkte hem innan klockan ett. Då hade jag hunnit bli pigg. Satt vid datorn och chattade lite med Johan. Strax efter tre kände jag att det började bli dags att sova.

Vaknde lite sent (0857) och kilade iväg till Hovsjö ganska meddetsamma. Fick skjuts, så det var inga problem. Efter att ha suttit och pratat med folket, ätit massa kakor och planerat att åka till Frankrike i april/maj åkte jag hem.

Tittade lite på film (Såg att jag laddat hem Left Behind för länge sen) och degade. Lindängen crew skulle dit kl 18 och ville ha med mig, men jag kunde inte få skjuts av vindrickade föräldrar och dessutom var maten klar halv sju, så jag skippade.

Precis när maten var klar ringer Haitham. Då står han nere på gatan för att hämta Frans saker. Han sa att han var ganska besviken. Han hade åkt till Lindängen och väntat i tjugo minuter men ingen hade kommit. Sen hade han fått reda på att ingen ens tänkte komma. "Aldrig att jag gör ngt sånt här igen!" Aw, jag som jättegärna skulle vilja. Taskigt av de som inte hörde av sig. Pik pik.

Sen satte jag mig framför TV:n och tittade på Åter till Cold Mountain. Den var väldigt fin. Fint foto och skådepelarinsatser över förväntan men den var väldigt seg. En stark trea. Sista halvtimmen var dock bättre än resten av filmen. Fast hockeymatchen mot Finland var ännu segare!

Sen skulle jag sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback