Morgontidningarna

Fördelen med att åka till Östertälje station istället för Södertälje centrum är att är finns bara en tidningsutdelare. .SE. Den enda gratistidning jag läser på mornarna. I centrum finns tre tidningsutdelare med olika tidningar, .se, City och Metro. Jag känner mig ju taskig när jag bara tar .SE för det känns som att jag favoriserar den killen. Gatumobbing i särklass! Jag vet att jag är lite mesig, eller rättare sagt har jag blivit precis som Rebecka på den punkten (hon tar alltid en tidning - annars känner hon sig taskig), men det känns ju elakt. Det känns lite som att jag förstör deras dag.

Hur som helst, jag steg på det nästan tomma, nya tåget i ventrum och slog upp denna fredags .SE. Efter att ha läst diverse artiklar om mord, misshandel och värdetransportsrån såg jag en liten notis på ena kanten som gjorde mig riktigt glad. Sådär så man spänner sig och får lite ont i magen. Det var bilden som fångade mitt öga, min hjärna slutade helt att tänka på misshandlade män på gatorna, och koncentrerationen var ställd på rubriken "Snart kommer Coldplays fjärde". Åh jag blev så glad. Bilden var på Chris Martin på nära håll när han sitter på hus på en scenkant och sjunger. I förgrunden ser man någras händer sticka upp. Det skulle lika gärna kunna varit jag som stod där, och bilden skulle kunnat vara tagen för två år sedan. Mindre än det faktiskt. Den 7 november 2005 är en dag att minnas. Dagen då kompisköandet uppfanns, ColdCrew grundades och Chris Martin förstörde högtalarna på Roddans mobiltelefon.

Efter att ha läst hela den lilla artikeln på ~15 rader sken jag upp. Hela världen sken upp (faktiskt, solen började lysa och det var mysstämning på det fortfarande nästan tomma tåget). Min tillvaro ljusnade, dagen började på bästa sätt (fast om dagen ens har börjat innan halv åtta på morgonen går att diskutera) och jag var glad.

"Coldplay är i slutfasen med arbetet av sitt fjärde album som ska släppas någon gång första halvåret 2008..." "...Musiken har fortfarande integritet. Den är äkta och uppriktig"

Även om detta är ngt man redan vetat om värmer det när det står i tidningen, och man börjar känna det där längtansfulla "snart, snart" inom sig.

Puss på denna morgon och alla som läser detta.


Kommentarer
Postat av: Roddan

WTF, den 7 november! Inte den 6e! OMG

Postat av: Roddan

Hur kan du begå ett sådant misstag? omg, jag är ytterst besviken!

2007-11-02 @ 12:48:58
URL: http://roddan.nu
Postat av: böske

men men, jag trodde det var 7e..:/
fy ! skämmes ta mig fan

2007-11-02 @ 13:05:17
Postat av: Josefine

Jahapp. Ska man komma ihåg sånt utan biljetten till hands? Aja, jag ändrar.

2007-11-02 @ 13:57:32
URL: http://japanen.blogg.se
Postat av: Josefine

Och ni får ju gärna göra annat än att klaga på mig. =P

2007-11-02 @ 23:40:27
URL: http://japanen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback