En Daniel

Ja, jag fick lite inspiration från Daniels blogg och tänkte nu själv göra en Daniel: Berätta om den roligaste frågan jag får på jobbet, om och om igen.

Folk fattar att jag är ngn som blev kvar från sommaren och då frågar de mig "Är du någons dotter?" Behöver jag ens säga att det låter väldigt konstigt? Det är väl klart att jag har en mamma och pappa. Nånstans måste jag ju ha kommit ifrån. "Nej, jag kom med storken. Och han åkte fel så jag vet inte om jag är någons dotter" Duh!

En annan kul grej som hände idag var att larmkillarna lekte lite så att larmet gick, vilket innebär att det låter i receptionen. Först när jag hörde ljudet trodde jag att Gunilla satt och spelade dataspel.^^

Iaf så kommer det in en engelsktalade konsult. Han ska ta en godis, som står i en skål på disken. Just när han ska gripa tag om den lilla karamellen plingar det till och han rycker förskräckt åt sig handen! Han ser förskräkt ut och tittar sedan på mig. Jag rör inte en min, även fast jag skrattarhögt inombords! Han gör ett nytt försök och tar godisen och då plingar det till. Han tar godisen, tittar nästan bedjande på mig och frågar med ynklig röst: "What's that sound? What i happening?" Det var absolut den roligaste händelsen på jobbet idag!


Och nu har jag precis återkallat ett larm. xD

Kommentarer
Postat av: Sofie

haha..jaaa..du e ju Daniels dotter ska du säga då!! XD

2007-10-24 @ 19:26:38
Postat av: Dan Da Man

Coolt, jag är så cool att ni börjar härma mig, den coole!
Coolt!

Postat av: Josefine

Sofie: Hm, äckligt!
Daniel: Hm, det var inte riktigt så jag tänkte.

2007-10-25 @ 09:29:01
URL: http://japanen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback