En underbar lördag

Mötte Sofie vid det försenade tåget till Stockholm. Målet för denna trip var Judiska teatern där vi skulle se Hundarna i Prag och vara provublik. Det började med att tåget var sent och vi fick lite problem att hitta. Det var ju inte så svårt egentligen. Bara det att vi hoppade av fel. Och då blev det helgalet. Men vi hittade och kom i jättebra tid.

Hundarna i Prag var svår att hänga med i, men det var en del av charmen tyckte jag. De var grymt duktiga och det var jättekul att åka upp och ner. Kände att min mage var tom och jag blev riktigt orolig att min mage skulle knorra högre än någonsin, men det lät den bli som tur var!

Efteråt tod vi varsinn macka och kaffe och satte oss i varsinn fåtölj och började diskutera kvällens fest. Blev bestämt att vi skulle hålla till hemma hos Sofie. Hann säga hej till Rosanna också. Hon är så söt. Sen komjag och Sofie på att måste åka hem. På tåget raggade folk till festen (via sms alltså. Ingen på tåget...) men det var många som inte kunde. Det är ju det jag säger - framförhållning is the shit. Nea var sjuk, Magie på kryssning, Emma skulle till Sthlm, osv. osv.

Hemma hos mig visades
Tysklandsfilmen och jag berättade lite andra detaljer från Tysklandsresan (sorry men jag rokar inte skriva själv, tror jag) som inte hade fastnat på film. Sen gjorde vi mat som vi smaskade i oss med varsitt glas vin. Mysigt var det men lite sressingt. Traskade hem till Sofie och började fixa. Fick några fördrinkar innan folket började komma. Fast först var det bara Renée och Joel som kom. De andra skulle till stationen och hämta två tjejer från Sthlm. Sen kom även ett gäng på tre personer direkt från huvudstaden:

Folk vid datorn
Ida hade inte sett Tysklandsfilmen så hon, Tim, Roddan och jag gick till Sofies rum och tog oss en titt på den.

Gick sen ner och var sociala - med oss själv i köket. Tommy tyckte att vi skulle dansa. Stockholmstjejerna också. Sen påstod de att det var värsta alkishaket och nickade mot folket som satt i soffan. Daniel, Sofie, Roddan, Ida och Tim. saken är den att ingen av dem drack då... Hm.. Sen stack tjejerna. Inte mig emot...

   

Vi blev lite fulla och folk dansade hitlerdansen. Vill inte berätta så mkt detaljer om kvällen. Inte för att jag inte kommer ihåg utan just för att jag kommer ihåg. Haha. Det var skitkul. Tommy babblade på om alla tjejer och sa att det som händer nu stannar här osv. Sofies granne kom på besök. Hon var jättefull och väntade på sin man. Det var lite kul.

    

Sen åkte hölöborna hem och sen även Joel och Kim, men då hade jag somnat. Vaknade kl 0900 i soffan och var jättepigg och glad. Skrattade lite åt kvällen, Sunqan och sen gick jag på toa innan jag gick och väckte sömntutorna där uppe.

Började plocka ordning i köket och torka bordet och fota mig själv lite.


Sen åt vi frukost och gick till Hagaberg kapell som idag var överfull av folk. Sen gick vi till Lingängen och kyrkkaffade med Robin och Julia. Det var nice. Sen gick jag till Sofie och hämtade mina saker innan jag kilade hem. Jag och Sofie skiljdes åt med en kram och vetskapen om att att båda skulle göra en Johan.

Idag gick jag och smågarvade för mig själv hela vägen hem. Galen kväll.

Tack Sofie, för att jag fick äran att spendera hela helgen med underbara du!

Det här var, helt ärligt, den bästa helgen sen förra helgen!

Bäst idag: Jag fick en leveransrapport från Sara. xD


Kommentarer
Postat av: Sofie

Naw. Tack själv bruden. Va helt underbart att dela alla helgens skratt med dig. Kommer va evigt tacksam! :D

2007-10-08 @ 16:55:48
Postat av: Dan Da Man

:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback