Glädje och sorg

************************
*************************************************************
Var är min tillflyktsplats nu?
Var har jag att gå?
Vem kan jag anförtro allt och vem litar jag på?
*************************************************************
*************************

Sitter och lyssnar på lite musik som vi lyssnade på on da road trip. Bara att komma på att göra en sån grej är ju helt underbart. Flertalet av mina vänner har sagt att "Åh, vilken rolig grej. så skulle jag också vilja göra. Bara komma på att man ska nånstans och sen åka dit." Måste erkänna att jag saknar alltihop mer än jag trodde att jga skulle göra. Och allihop tillsammans. I Tyskland ffs! Roddan, Johan, Ida, Harald, GPS-tanten, Statoil-bilen... Allihopa! Och tanten i Danmark med rumpan. Reinfeld-skylten, de fula vägskyltarna i Tyskland, Roddan coh Johans Hitlerdans... Allt saknar jag!

Ja, för er som är lite efter... Vi hyrde en bil och åkte ner till Tyskland mitt i natten.
galen idé - javisst! Galna människor - självklart! Bets time ever - absolut!

Toaletterna i Danmark suger (bajs upp till kanten och det ska man dessutom betala för...), att åka bil är mysigt, tyskar är speciella, i Danmark är det dyrt, Johan har olika stora "näsburrar", Roddan skrattar jättegulligt ibland, Facebook är populärt, tyskarna har en egen Knut-kanal med världens sötaste isbjörn Knut, rastplatser är läskiga nattetid... Detta och mycket mer lär man sig under en road trip.

Kan inte samanfatta det hela med ord - det går bara inte. Vänner - jag älskar er. Löööv ya!

Jag älskar filmen som Roddan spelade in samt klippte ihop. Även min mor älskar den. Hon satt mest och garvade åt Johan och undrade vem som körde bilen. Men ändå är den ingenting jämfört med alla underbara minnen.

För övrigt är jag en ganska upptagen kvinna. Jag jobbar denna vecka och nästa (som troligtvis blir min sista) och har massa annat inbokat på helgerna.

Imorgon är det UG och Knut (nej, inte isbjörnen Knut) ska komma och prata. Joel säger att han ska komma men det vet man ju inte om man vågar lite på. Han är en banga-i-siste-minuten-kille nuförtiden vars hobby tydligen är att svika dem han kallar vänner. Vågar jag satsa på att det finns någon vänskap kvar att rädda? Vill ju inte förlora den underbara vänskap vi haft i över ett års tid nu men jag klarara (läskigt seriöst alltså) inte av att bli sviken mer av honom, ngn som kallar sig min vän men som inte förstår ett skit. Finns det ett bäst-före-datum på vänskap?

På lördag ska jag till Judiska teatern (inbjuden av Rosanna) med Sofie och vara provpublik till Hundarna i Prag. Det blir spännande. På kvällen ska jag tydligen på en fest i Hölö. Tror jag. vet faktiskt inte än. På söndag ska jag på gudstjänst i Hagaberg. Tror jag. Om jag kommer hem från Hölö och det kan ju blir ett riktigt stort problem.

Nästa helg är det ekumenisk höstkonferens i baptistkyrkan, Södertälje, där bland annat Berit Simonsson, skitcool kvinna och åttabarnsmor, ska medverka.

Helgen efter det ska Sara prata på UG, Hannu kommer från Västerås och gör ett besök på UG (kommer bli skitkul) och sen åker jag med Hannu till Västerås där jag ska vådta en viss Johan Marklund. På lördag kväll är det hem till Jonna som gäller. Det bestämdes idag tydligen. På söndagen ska jag och Sara hitta på ngt. Vi han ju inte hunnit umgås sen nån gång på försommaren! Det är riiiktigt länge sen.

Nästa helg börjar med att Malte fyller ett år och det ska självklart firas. På lördagen kommer Gerd coh Lasse från Libanon (ni som varit i sommarstugan fattar) hit på middag.

Helgen därpå ser det enligt almanackan ut att vara hajk med Västerås. Hannu och co igen alltså. Haggan? =O Uscha!

Helgen därpå har jag (ännu) ingen inplanerat. Ngn som känner att de vill hitta på ngt med mig 10 eller 11 november? xD

Framförhållning is the shit!

Kommentarer
Postat av: Johan

Hitlerdansen var och är Roddans idé. Det är någonting jag aldrig skulle skoja om, och jag tror fortfarande inte att det är jag i videon. Jag är fullkomligt övertygad om att det är Roddan som har klippt in både huvud och armar på mig.
Tack för en grym resa. Trots att jag inte kommer ihåg så mycket. ;)

2007-10-05 @ 00:18:22
Postat av: Dan Da Man

Skönt att du inte har så mycket framöver... Det är ju skönt att bara ta det lugnt ibland, ellerhur? ;)

Postat av: rosanna

hej allihop!
va kul att ni kommer imorgon.
här kommer först en liten vägbeskrivning:
ta buss 69 mot blockhusudden från sergelstorg, gå av vid hållplats "djurgårdsbrunn". det tar ca 15 minuter. när ni gått av ser ni judiska teatern på andra sidan vägen. förhoppningsvis känner ni igen varann på bussen också så ni har lite sällskap :)
här kommer en liten beskrivning av pjäsen, läs om ni vill ha lite extra klarhet, den kan vara lite svår att förstå första gången :)
(fast läs inte om ni tror att ni kommer att ha koll på läget)
det handlar alltså om judarnas utsatthet under andra världskriget. vi får följa en judes natt i hans hus dit det kommit två personer för att "vakta" honom (den ena är en kvinna, sabana, hon är lite naiv och tror att dom enbart är där för att vakta honom men den andra, mannen som heter david, vet att han är där för att döda juden på order av "Gringo" som är nån högt uppsatt nasist liksom...). I huset har vi nu alltså Juden (som han så praktiskt kallas), Sabana och David.
Nu kommer en fjärde person, han hater Abahn och är också jude. Han är där för att lösa "konflikten" mellan David och juden och Sabana som står emellan. Han är där för att hitta en utväg. För att få med sig David över på judens sida.
Det försigår lite triangeldrama, dock utan så mycket drama för det känns okej att den här "Gringo" är tillsammans med Jeanne, samma tjej som David är tillsammans med. David är i sin tur tillsammans med både Jeanne och Sabana (fast Sabana kanske mer fungerar som hans mor). (Jeanne och Gringo kommer aldrig in på scen.)
Pjäsen är 1.40 lång utan paus så se till att bajsa ordentligt innan :)
Have fun you guys!

2007-10-05 @ 12:50:21
Postat av: Josefine

Johan: Jaja. Så säger du bara. Du vet också att Hitlerdansen är din stora passion här i livet.
Daniel: Ja, jag menar det. Då kan jag ju göra en Sofie och ta en heldag coh städa. I november.^^
Rosanna: I'm looking forward to it. Hoppas bara att jag fattar allt. Du har skrämt upp mig lite. =P

2007-10-06 @ 09:16:47
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Sofie

haha.. ja man måste ju bara älska framförhållning! va skulle man göra utan den lixom?? :P
tror tysklandresan har påverkat alla btw, även de som inte va me! ;P

2007-10-07 @ 14:28:25
Postat av: Josefine

Jomen exakt. Utan tysklandsresan hade vi ju iaf inte ägnat en stor del av kvällen åt att dansa hitlerdansen... =P Eller druckit jordgubbssprit från Tyskland.

2007-10-07 @ 14:35:20
URL: http://japanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback