Kaffe

Jag slutade ju med kaffe för ~1½ vecka sen. Vet ni vad det sorgliga är? Jag har mindre och mindre ont i huvudet för var dag som går... Och jag är inte alls lika trött längre.

Tror dock att jag kommer börja med kaffe snart igen, vet dock inte hur snart. Kanske inte en eller två dubbla espresso om dagen som jag kört med nu måndag till fredag sedan första augusti, men ibland. Det var nog det som var felet. Att jag började, pang på, med jättemycket koffein. Nu ska jag väl ta det lugnt då.

Fast just nu är jag kaffefri.

Undrar hur lång tid det tar att bli fri (om man nu blir det) från ett riktigt kaffeberoende. Ngn som vet?

Kommentarer
Postat av: Dan Da Man

Du är duktig du som lyckas sluta sådär, bra jobbat!
Jag har inte forskat om kaffe, så jag kan nog tyvärr inte svara på din fråga.

Postat av: Josefine

Kul att höra att du lever!
Tack!

2007-10-23 @ 15:04:14
URL: http://japanen.blogg.se
Postat av: rosie

jag är med om precis samma grej. började dricka hysteriskt mycket kaffe när jag började på teatern (september), massa espresso och ännu mer latte! kände svullen mage, ont i huvet m.m... så jag slutade pang bom och det är mycket mycket bättre, nästan som anligt. vet inte om det var för mycket mjölk för mig i alla dessa lattar (haha mmm) eller om det var för starkt med espresso. oh well. överdosering is never good. men är man sugen ska man ju klart dricka en kopp, kanske inte varje dag bara...

2007-10-25 @ 16:38:29
URL: http://rosieslivsshow.blogg.se
Postat av: Josefine

Ja, precis. Fast än så länga väntar jag. Vill verkligen känna att jag inte är beroende. Fast nu när jag inte dricker kaffe är jag inte ens sugen på det. Ge mig alkohol istället! xD

2007-10-25 @ 16:56:16
URL: http://japanen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback