Kalas, kalas, stan och Singstar

Jag överlevde denna helg också. Woho!

I fredags var det ju som sagt avtackning för en som slutade på jobbet. Åtta tårtor var beställda men när jag gick hem, 1530, var det två hela tårtor kvar. Kallevi sa att jag skulle ta en. Sagt och gjort, mamma och jag åkte buss med världens största tårtpaket till Gullmarsplan där pappa plockade upp upp och sen körde jag till Marie. Malte fyllde ju ett år. Jag coh Malin (Mattias syster som är bilskollärare) åkte ut och körde lite. Det gick rätt bra, men samtidigt var det lite smånervöst. Fick lite tips och råd.

Sen kom vi tillbaka mitt i middagen. Gaspatscho, pastasallad och quinoasallad. Jättegott. Sen var det tårta. Marie hade bakat en tårta, vi hade med oss en och Mattias föräldrar hade ocksåmed sig en tårta. Som tur var var vi många så nästan allt gick åt (iaf mer än hälften).

På lördagen gick jag upp vid tolvtiden och började städa. Vid fyratiden kom libaneserna (De som bor i Libanon, dvs ett par grannar i sommarstugan...) och deras hund och blev bjudna på middag av oss. Mums. Välkomstdrink med lite tillbehör, laxtartar, vaktelägg och sparris till förrätt, fläskfillé, rökig sås och potatis med ricotta till varmrätt. Sen blev det osttallrik följt med limepannacotta. Till allt detta blev det olika viner, vilket började kännas efter en stund. Jag gick och la mig innan kaffet för jag var så trött.

Upp kl åtta (vintertid, yaay, det enda bra med att det blir vinter!) för att en timme senare cykla iväg till Hovsjö kyrka och fira gudstjänst. Sen saft (jag har bestämt mig för att sluta äta så mkt kakor och bullar och sånt) och lite prat med folk. Margareta och Stellan hade kommit hem från Kreta den natten och Margareta berättade en rolig sak. De hade inte sett bilen när de kom hem så de frågade Johan. Och sen började han klä på sig.
Margareta: Var ska du?
Johan: Jag ska ut och leta efter min bli!
Haha, klockrent. Den ska jag cokså börja köra med! (Slår vad om att det inte var många som förstod det roliga.)

Cyklade sedan hem och badade fötterna - det var skönt! Fast hela huset luktade hund. Det luktar inte så gott. Jag ska aldrig skaffa hund tror jag. Jag och min mor gick sen till stan för att byta mina trasiga vantar och titta lite på cervera. Det slutade med att vi fick byta vantarna två ggr (det andra paret var också trasigt - pinsamt!) jag köpte en BH på rea, en svindyr halsduk (199,50 kr) och ett par skor (!!!) för 399 kr på Wedins. Typ precis sånna jag ville ha. Lagom hög röd, inte för smal klack, svarta (typ läderimitation), lagom spetsiga och ganska kort skaft. Perfa! Hoppas de håller och att jag kan gå i dem! Vi åt enklare lunch på tratten innan vi gick hem.

Efter ett tag kom Daniel till mig, vi åt middag och sen blev vi skjutsade till Lindängen där det skulle bli Singstar med Lindängen crew, men där var massa invandrarungar och hade kalas så vi blev utkörda! Var i lillstugan en stund innan vi bestämde oss för att hålla till i kapellet. Vi traskade dit och monterade upp alla saker. Daniel sjöng hemskt och Paulus var hur söt som helst. Åkte hem vid niotiden tror jag. Jag och Daniel fick skjuts hem till mig av Kim. Vi gick och la oss på en gång.

Sen plötsligt blev det måndag. =(

Kommentera mera!!
Ni suger ju på det!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Det verkar ju som att du verkligen var tvungen att prata med Daniel. Singstar, det låter ju riktigt allvarligt.. Men men..

Postat av: Roddan

Tårta är gott, väldigt gott. Kom just på att pappa fyller år, lol. Glömde gratta honom på lunchen, jeez. Aja, får göra det sen :P

(Du har också blivit rätt dålig på att kommentera XD)

2007-10-29 @ 13:27:59
URL: http://roddan.nu
Postat av: Josefine

Rebecca: Ja, det var det som var meningen. Och allt tar jag ju inte med i bloggen. Och singstar var inte riktigt planerat. Hoppas du inte känner att jag överger dig eller så. Verkligen inte!

Roddan: Lol. Jo, men det är mest sånna där filmklipp och så. Kan inte se dem på datorn hemma och på jobbet kan jag inte ha ljud på. Om typ inte alla gott hem. xD

2007-10-29 @ 13:55:25
URL: http://japanen.blogg.se
Postat av: Roddan

Hahah, sant. Men jag är så himla pepp inför den femte :P

2007-10-29 @ 14:22:23
URL: http://roddan.nu
Postat av: Dan Da Man

Du glömde visst ett ord i din blogg:
"Daniel sjöng hemskt" ska vara "Daniel sjöng hemskt vackert!"

2007-10-29 @ 16:46:53
URL: http://telgetok.blogg.se
Postat av: Josefine

"glömde" = struntade i... av en anledning..

2007-10-29 @ 17:00:24
URL: http://japanen.blogg.se
Postat av: Dan Da Man

Jag vågade i alla fall sjunga! :D Är inte det positvit då?
Du och Cilla får öva lite hemme i smyg så att ni också vågar sen!

2007-10-30 @ 10:23:41
URL: http://telgetok.blogg.se
Postat av: Josefine

Du vågade VADÅ??? =P

2007-10-30 @ 11:02:41
URL: http://japanen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback