Mitten av oktober ffs!

Var tog tiden vägen? Hösten? Det känns ju fortfarande som sommar. Kanske inte om man tittar (eller går) ut, men inombords känns det somm att det inte har blivit höst än. Jag tror att det kan bero på att inte skolan har börjat än för min del. Kommer den någonsin att göra det? När jag träffar folk på tåget, gamla klasskompisar och så, låter det: Var pluggar du? Var sökte du då? Vet du fortfarande inte vad du vill göra? Osv med en väldigt förvånad röst.

Jag kan inte förstå att de ser det som något konstigt. Jag är nitton år, jag är ju inte gammal alls. Knappt uppelvt världen, vad som finns utanför skoldörrarna. Är det då så konstigt om man inte vill släga sig på någon utbildning? Jag känner ju varken motivation för att plugga eller vad jag vill göra i mitt yrkesliv. Ge mig då en anledning.

En tråkig sak just nu är att det känns som att jag får väldigt väldigt lite kvalitetstid med de människor jag kallar mina vänner. Antingen är de upptagna, vill inte, har inte tid. Eller så är jag upptagen. Det är en stor stor nackdel med att jobba i Sthlm - jag kommer hem halv sju på kvällarna. Det känns också som att jag håller på att tappa alla mina vänner. Ingen mysig känsla kan jag ju säga. Inte mysig alls.

Bring me back the old days, where I had time, and took the time, to be with my friends.
Give me back the good times.
Give me some new, better moments! Man kan ju inte bara titta i backspegeln.

Kommentarer
Postat av: Dan Da Man

Ja, den frågan är inte ovanlig att man får. Jag trodde knappt någon pluggade vidare direkt efter gymnasiet, men det kanske bara är vi som väntat med det? Hmmm...

Postat av: Josefine

Nej det tror jag inte. Men jag tror att i vissa kretsar förväntas alla pluggaplugga plugga som galningar även om de inte vet vad de vill plugga.

2007-10-14 @ 19:27:21
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Dan Da Man

Sant. tur att jag inte håller till i en sådan krets då. Då skulle jag skämmas för mitt coola jobb...

2007-10-14 @ 20:13:47
URL: http://telgetok.blogg.se
Postat av: Josefine

Det är väl inget att skämmas för? Inte mer än mitt. det är bara det att ingen fattar vad "jag arbetar på team sercice på Sergel" verkligen innebär till skillnad från kass kassarbetare på willys. ;)

2007-10-14 @ 21:05:55
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Sofie

usch.. sen kommer väl jag bli likadan gissar jag.. illa.. hoppas du hittar va du vill göra innan dess.. annars kan vi leka vilsna vuxna tillsammans?! ;P

2007-10-16 @ 16:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback